|
کدخبر: 275676

لوگوی جدید سیتروئن را ببینید

سیتروئن اقدام به به‌روزرسانی لوگوی خود کرده و برای این کار به گذشته روی آورده است.

در لوگوی جدید این شرکت، شِورون‌ها (V برعکس) داخل یک بیضی قرار گرفته‌اند. این لوگوی جدید که برای اولین بار روی کانسپت Oli به نمایش درآمد، شباهت بسیار زیادی به اولین لوگوی سیتروئن دارد که در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن طراحی شد. سیتروئن هم مثل شرکت‌هایی همچون فولکس‌واگن و رنو، در طراحی لوگوی جدید خود رویکرد ساده‌تری را اتخاذ کرده است. گفته شده این لوگو از اواسط سال ۲۰۲۳ روی همه مدل‌های سیتروئن ظاهر خواهد شد. همچنین نمایندگی‌های این شرکت هم از این لوگوی جدید در دو رنگ آبی و قرمز استفاده خواهند کرد که رنگ آبی آن در محصولات جدید سیتروئن هم دیده خواهد شد اما در کانسپت Oli نمونهٔ قرمزرنگ به نمایش درآمده است.

۱۰۳ سال، ۱۰ لوگو

لوگوی کنونی سیتروئن از دو شورون سه‌بعدی تشکیل شده است. این لوگو از سال ۲۰۰۹ استفاده می‌شود و در سال ۲۰۱۶ کمی بازنگری شد. لوگوی جدید، دهمین لوگو در تاریخ ۱۰۳ سالهٔ سیتروئن محسوب می‌شود. مدیرعامل این شرکت طی بیانیه‌ای در این رابطه گفته است:

هم‌اکنون زمان مناسبی برای تغییر است زیرا سیتروئن در حال گذار به سمت خودروهای الکتریکی است و همچنین بر توسعهٔ فعالیت خود در خارج از اروپا و در بازارهایی مثل هند تمرکز کرده است.

طراح جهانی این برند نیز گفته است:

در طراحی جدید، به وضوح شورون‌ها با گرمای یک بیضی ترکیب شده و عنصر مکانیکی و انسانی برند را منعکس کرده‌اند. ازآنجایی‌که ما به دنبال تمرکز روی آینده هستیم، منطقی بود که به حلقهٔ اولین لوگوی آندره سیتروئن بازگردیم تا نشان‌دهندهٔ وعدهٔ ارائهٔ حمل‌ونقل نوآورانه و مقرون‌به‌صرفه برای برای همه است.

این شرکت فرانسوی اخیراً با برند پولستار ولوو به خاطر شباهت لوگو با شورون‌های سیتروئن مناقشه‌هایی داشته است که اوایل ماه جاری حل‌وفصل شد و سیتروئن به پولستار اجازهٔ عرضهٔ محصولات خود در فرانسه را داد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها