|
کدخبر: 275674

غول ب ام و زیباتر می‌شود!

هرچند ب‌ام‌و کراس‌اوور کاملاً جدید XM را با قوای محرکهٔ ۶۵۳ اسب بخاری معرفی کرده است اما قصد دارد سال آینده نسخهٔ قوی‌تری از آن را هم با نام لیبل رد عرضه کند و حالا یک تصویر از این نسخه منتشر کرده است.

لیبل رد نسخهٔ پرچم‌دار سوپر شاسی‌بلند ب‌ام‌و خواهد بود که از نسخه‌ای تقویت‌شده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی بهره می‌برد و قوی‌ترین شاسی‌بلند غیر الکتریکی بازار محسوب می‌شود. این نسخه مطابق با نامش، از تریم قرمزرنگی بهره می‌برد که در XM معمولی وجود ندارد.

این تریم دور جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ خودرو و همین‌طور اطراف پنجره‌های جانبی کار شده است درحالی‌که این قسمت‌ها در نسخهٔ معمولی طلایی‌رنگ هستند و می‌توان با سفارش پکیج شادو لاین آن‌ها را مشکی کرد. ب‌ام‌و همچنین برای نسخهٔ لیبل رد رینگ‌های منحصربه‌فردی به رنگ مشکی براق با تریم قرمزرنگ را هم در نظر گرفته و اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که نشان XM روی جلوپنجره هم حالا قرمزرنگ شده است. از داخل این خودرو تصویری منتشر نشده ولی به گفتهٔ ب‌ام‌و، طرح دورنگ قرمز و مشکی در اینجا هم ادامه خواهد داشت. هرچند باواریایی‌ها هنوز XM لیبل رد را به‌طور کامل معرفی نکرده‌اند اما اعلام شده که این نسخه قوی‌تر از XM معمولی خواهد بود.

با تغییراتی که در پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و موتور الکتریکی داخل گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت خواهد گرفت، لیبل رد ۷۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. هنوز نمی‌دانیم که این نسخه به لطف نیروی بیشتر خود چقدر سریع‌تر خواهد شد اما ازآنجایی‌که XM معمولی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به‌احتمال‌زیاد شتاب این نسخه به زیر ۴ ثانیه خواهد رسید. بااین‌حال، XM لیبل رد بسیار گران‌تر از نسخهٔ معمولی خواهد بود زیرا درحالی‌که قیمت پایهٔ نسخهٔ ۶۵۳ اسب بخاری در ایالات‌متحده از ۱۵۹ هزار دلار آغاز می‌شود، این رقم در نسخهٔ پرچم‌دار لیبل رد به ۱۸۵ هزار دلار می‌رسد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر