|
کدخبر: 265529

کلاهبرداری عجیب ایلان ماسک با دوج کوین

از ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس به دلیل طرح هرمی رمزارز (معروف به طرح پانزی) از طریق ارز دیجیتال دوج کوین، شکایت شده است. در این دادخواست آمده است که ایلان ماسک و شرکت‌هایش «به دروغ و فریب ادعا می‌کنند که دوج کوین یک طرح سرمایه‌گذاری مشروع است در حالی که اصلاً ارزشی ندارد».

به گزارش بلومبرگ، کیت جانسون، سرمایه گذار دوج کوین، یک شکایت دسته جمعی علیه ایلان ماسک و شرکت هایش، تسلا و اسپیس ایکس، روز پنجشنبه در دادگاه فدرال منهتن تنظیم کرده است.

در این دادخواست آمده است:

متهمان، ایلان ماسک، اسپیس ایکس و تسلا در یک طرح هرمی رمزارزی (معروف به طرح پانزی) از طریق ارز دیجیتال دوج کوین مشغول کلاهبرداری هستند.

شاکی استدلال کرد که دوج کوین یک کلاهبرداری است که به موجب آن "احمق های بزرگتر" فریب خورده و این توکن را با قیمتی بالاتر خریداری می کنند.

طبق سند دادگاه، جانسون یک شهروند آمریکایی است که گفته است «متهمان از طریق طرح هرمی رمزارز دوج کوین از او کلاهبرداری کرده اند». او مدعی شد که ایلان ماسک، تسلا و اسپیس ایکس از طریق اقدامات غیرقانونی در حال افزایش قیمت دوج کوین هستند.

در این شکایت آمده است: متهمان به دروغ و فریب، ادعا می کنند که دوج کوین یک سرمایه گذاری مشروع است در حالی که اصلاً ارزشی ندارد.

طبق جزئیات سند دادگاه، از زمانی که متهمان (ایلان ماسک و شرکت‌هایش اسپیس ایکس و تسلا) شروع به خرید، توسعه، ترویج، پشتیبانی از دوج کوین در سال ۲۰۱۹ کردند، شاکیان پرونده حدوداً ۸۶ میلیارد دلار در این طرح هرمی کریپتو ضرر کرده‌اند

جانسون به نمایندگی از سرمایه گذارانی که از آوریل ۲۰۱۹ دوج کوین خریده اند و در معاملات دوج کوین ضرر کرده اند، این شکایت را تنظیم کرده است.

او ۸۶ میلیارد دلار غرامت و خسارت ۱۷۲ میلیارد دلاری را می خواهد. علاوه بر این، او به دنبال دستوری است که ایلان ماسک، اسپیس ایکس و تسلا را از تبلیغ دوج کوین محروم می کند و اعلام کند که تجارت دوج کوین طبق قوانین ایالات متحده و نیویورک به منزله قمار است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا همیشه در توییتر به تبلیغ دوج کوین می پردازد.

ایلان ماسک ادعا میکند دوج کوین یک پول مردمی مجبوب است.

در ماه می او گفت که اسپیس ایکس به زودی دوج کوین را در مقابل کالا می پذیرد. همچنین او گفته است، مردم می توانند در آینده اشتراک استارلینک را از طریق دوج کوین خریداری کنند. ایلان ماسک همچنین در مورد پرداخت برخی از خدمات توییتر با دوج کوین نظر داده است.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر