|
کدخبر: 257041

خبر خوش از سلیمانیه / قیمت دلار کاهش می‌یابد؟

معامله گران معتقدند در کنار سیگنال های منفی برجامی، امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۱ سیگنال افزایش از بازار سلیمانیه و هرات به تهران مخابره شد و به تبع آن معامله گران افرایشی در تهران به قدرت نمایی پرداختند.

بازار ارز امروز شاهد پرواز قیمت دلار بود. هر برگ اسکناس امریکایی امروز با ۲۷ هزار و ۹۳۰ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۲۳۰ تومان افزایش را نشان می دهد. البته در برخی از کانال ها و سایت ها نرخ دلار وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شده بود. این درحالی بود که دلار در بازار متشکل روند نزول را طی کرد. قیمت دلار متشکل امروز در مقایسه با روز دوشنبه ۵۹ تومان پایین آمد و با قیمت ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان مبادله شد.

مذاکرات برجام که برای معامله گران اهمیت بسزایی دارد همچنان در هاله ای از ابهام است. تایمز اسرائیل نوشت: مقامات اسرائیلی گفته اند که شانس قدرت‌های جهانی برای امضای توافق احیای برجام با ایران به شدت کاهش یافته است. به علاوه، یک منبع به شبکه کان گفت که کاخ سفید "این روز‌ها بسیار بیش از گذشته مایل است" اعتراف کند که مذاکرات احتمالا شکست خواهد خورد.از طرفی هم به نظر می رسد وزارت دفاع و کاخ سفید مخالف درخواست ایران مبنی بر حذف سپاه پاسداران از فهرست تحریم های آمریکا هستند.

معامله گران معتقدند در کنار سیگنال های منفی برجامی ؛ امروز سیگنال افزایش از بازار سلیمانیه و هرات به تهران مخابره شد و به تبع آن معامله گران افرایشی در تهران به قدرت نمایی پرداختند.

 نرخ حواله درهم نیز امروز ؛ همزمان با افزایش قیمت دلار بالا رفت. قیمت درهم امروز برخلاف روز گذشته ۹۰ تومان رشد را ثبت کرد و با ۷ هزار و ۶۷۰ تومان به فروش رسید. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند درصورتی که درهم به ۷ هزار و ۷۲۰ تومان برسد احتمال رسیدن دلار به ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قوی تر خواهد شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزار و ۱۷۱ تومان به دست می‌آمد.

قیمت اونس طلا عصر امروز توانست توانست وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شود و قسمتی از ضرر های روز گذشته را جبران کند. اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۱۹۰۵ دلار مبادله شد که نسبت به دیروز ۱۰ دلار رشد کرده بود.

با رشد قیمت دلار و برگشت طلا به کانال ۱۹۰۰ دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا در بازار داخلی ایران اوج گرفت و درخشید. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۸ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفت و به ۱ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت سکه هم از مرز مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کرد و با ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به فروش رسید. برخی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که سکه بالای این محدوده تثبیت شود در مراحل بعدی می تواند به سمت نیمه کانال ۱۳ میلیون تومان هم حرکت کند.

با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۹۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم در محدوده ۵.۷ درصد بود.اختلاف ارزش ذاتی سکه با قیمت بازای آن امروز هم مانند روز قبل بیش از ۷۰۰ هزار تومان بود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • مردم ارسالی در

    مملکت ایران را طی ۴۳ سال به کجا کشانده ا ید. که محتاج ارز سلیمانیه و هرات باشد. آن هم کشوری که اگر مستقیم با دنیا تبادل داشت. وضعیت اینگونه نبود.
    ۴۳ سال برای چیزهایی جنگیدیم . که ارزش جنگیدن ن داشت. و کشور را به تباهی کشاند.و وضعیت اقتصادی مردم را به نا کجا آباد تاریخ.

ارسال نظر