|
کدخبر: 240165

بازار خودرو در پیچ اشتباهی

اخبار برجامی فقط یک روز بازارهای ایران را تحت تاثیر قرار داد و قیمت‌های کاهش یافته بازارها در حال برگشت به اعداد قبلی هستند.

در بازار خودرو ماجرا کمی متفاوت از سایر بازارها بود و در حالی که در بازار طلا و ارز ریزش قیمت رخ داد، بیشتر انواع خودرو نسبت به کاهش قیمت مقاومت نشان دادند.

در این میان خودروهایی مانند پژو پارس معمولی، پژو ۲۰۶ تیپ پنج، خودروی دنا و انواع پراید سرسخت تر از سایر خودروها به نظر می‌رسند و در برابر کاهش قیمت حتی در روزهای هیجانی بازار مقاومت می‌کنند.

گزارش میدانی از بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که امروز قیمت سمند ال.ایکس ۳ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به ۲۶۹ میلیون تومان رسید. بهای پژو ۲۰۶ تیپ دو هم کاهشی شد و با ۳ میلیون تومان عقبگرد به ۲۶۷ میلیون تومان رسید. پژو پارس معمولی اما روزهاست که نسبت به کاهش قیمت مقاومت می‌کند و با بهای ۲۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. امروز هم این خودرو همچنان با همان قیمت عرضه شد.

پژو ۲۰۶ تیپ پنج هم امروز در مقابل کاهش قیمت مقاومت کرد و همچنان با نرخ ۳۲۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

خودروی دنا معمولی که در ۱۰ روز گذشته ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است، امروز بالاخره دست فرمان را تغییر داد و با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت به ۳۶۶ میلیون تومان رسید.

 در بازار خودروهای سایپا هم پراید نسبت به کاهش قیمت سرسختی نشان می‌دهد و به سرعت کاهش جزیی بهای خود را جبران می‌کند و قیمت‌های قبلی را پس می‌گیرد. امروز بهای پراید ۱۱۱ با یک میلیون تومان افزایش قیمت دوباره به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۳۱ اما یک میلیون تومان عقب نشست و امروز با نرخ ۱۷۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیبا امروز یک میلیون تومان دیگر کاهش داشت و هم اکنون با نرخ ۱۸۱ میلیون تومان در حال معامله است و تیبا دو پلاس هم همچنان با بهای ۱۸۷ میلیون معامله می‌شود.

ساینا دنده‌ای امروز ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ ۱۹۶ میلیون تومان در بازار در حال معامله است.

کوئیک دنده‌ای اما امروز همچنان با همان بهای ۱۹۵ میلیون تومان دیروز در حال معامله است.

منبع: اقتصاد انلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها