|
کدخبر: 194257

نوسان سکه و دلار روی کانال جدید

قیمت دلار با رشد ۳ درصدی نسبت به روز یکشنبه هفته گذشته تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت. قیمت دلار متشکل نیز ۴ درصد رشد کرد و سکه امامی بالای مرز ۱۲ میلیون تومان نوسان می‌کند.

قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته گذشته (یکشنبه) روی ۲۶ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت. انتظارات افزایشی با توجه به انتقال قدرت در افغانستان و کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام در بازار تقویت شده بود. البته برخی تحلیل‌گران معتقد بودند افزایش قیمت دلار احساسی بوده و در این هفته ممکن است قیمت‌ها برگشت کند. از طرفی تعطیلی ۶ روزه باعث شد عرضه دلار در بازار کاهش یابد. برایند این موارد باعث شد قیمت دلار در شروع معاملات امروز در کانال ۲۷ هزار تومان قرار گیرد.

قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار در شروع معاملات امروز از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد و روی ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقد بودند با قرار گرفتن دلار بالای ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان، صعود آن تا ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان بسیار محتمل است. همین اتفاق نیز افتاد، قیمت دلار در ادامه معاملات امروز رشد کرد و تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیز بالا رفت. قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد. قیمت دلار در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روی ۲۷ هزار و ۴۲۰ تومان قرار داشت. (احتمال دارد کم بودن عرضه به خاطر تعطیلی، رشد قیمت دلار را موجب شده باشد و قیمت دلار با شروع به کار بازار متشکل در روزهای آتی رفته رفته کاهش یابد)

قیمت دلار متشکل ۴ درصد رشد کرد

قیمت دلار در بازار متشکل نیز در شروع معاملات امروز حدود ۴ درصد از میانگین روز یکشنبه هفته گذشته بالاتر بود. قیمت دلار متشکل به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شده بود و در شروع کار روی ۲۶ هزار و ۶۵۵ تومان قرار داشت. از این روز یک سیگنال صعودی از بازار متشکل برای بازار آزاد ارسال شد. حجم عرضه دلار در روز جاری می‌تواند حائز اهمیت باشد. آیا بانک مرکزی با افزایش عرضه جلوی رشد قیمت را خواهد گرفت یا اینکه اجازه می‌دهد انتظارات روند قیمتی دلار را تعیین کنند.

قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت حوالی ۱۷۸۱ دلار به پایان رساند. تقویت شاخص دلار مانع شد که طلای جهانی از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کند. با این وجود قیمت سکه به افزایش قیمت دلار واکنش مثبت نشان داد و رشد کرد. قیمت سکه عصر روز یکشنبه هفته گذشته روی ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در تعطیلات رقم‌هایی بالای ۱۲ میلیون تومان را نیز به ثبت رسانده بود، اما دوباره زیر این مرز قرار گرفت.

قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که سکه بالای این مرز پایدار بماند توانایی صعودی تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را نیز خواهد داشت. قیمت سکه در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه صبح روی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت و هنوز مرز حساس را از دست نداده بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز به کانال ۲۷ هزار تومان وارد شد و تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیز بالا رفت. قیمت ابتدایی دلار متشکل نیز با رشد ۴ درصدی نسبت به متوسط روز یکشنبه هفته گذشته، کار خود را با قیمت ۲۶ هزار و ۶۵۵ تومان آغاز کرد. سکه امامی به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد و در کانال ۱۲ هزار تومانی قرار گرفت.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها