|
کدخبر: 190869

قیمت طلا به شدت سقوط کرد

قیمت طلا در پایان معاملات هفته گذشته با سقوط به کانال ۱۷۰۰ دلاری به پایین ترین رقم بیش از یک ماه گذشته رسید.

اقتصاد قیمت طلا به شدت سقوط کرد

پس از انتشار گزارشی قوی از بازار آمریکا که موجب تقویت احتمال انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا شد، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین رقم بیش از یک ماه گذشته رسید

بر اساس این گزارش، قیمت طلا دیروز ابتدا به پایین ترین رقم از ۳۰ ژوئن یعنی ۱۷۵۷ دلار و ۷۰ سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه با اندکی تعدیل و ۲.۲۹ درصد کاهش به ۱۷۶۳ دلار و ۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه هم با ۲.۵۳ درصد کاهش به ۱۷۶۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

گزارش بازار کار آمریکا نشان داد که طی ماه گذشته میلادی بخش غیرکشاورزی این کشور ۹۴۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده به بازار طلا ضربه زده زیرا اکنون بازار انتشار دارد که تاریخ انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو جلوتر بیاید و به احتمال زیاد در اوایل ماه ژانویه آغاز شود.»

گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا برنامه محرک اقتصادی خود را کوتاه خواهد کرد طی روزهای اخیر بین تحلیلگران در جریان بوده است. بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

به گفته ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا، بخش اعظم فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش های با دستمزد پایین بوده که فاقد اثر تورمی است و این به جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری در هنگام رشد قیمت ها لطمه می زند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها