|
کدخبر: 174060

باید در اردیبهشت کجا سرمایه‌گذاری می‌کردیم؟

در اردیبهشت دو بازار بورس و دلار هم‌پای هم افت کردند و در مقابل دو بازار طلا و سکه با افزایش نرخ مواجه شدند، اما نوسانات در دامنه محدودی صورت گرفت.

اقتصاد باید در اردیبهشت کجا سرمایه‌گذاری می‌کردیم؟

در اردیهبشت دو بازار نزولی و دو بازار صعودی بود. اما هیچ از بازارها با افت شدید ارزش یا صعود شارپی مواجه نشدند، بلکه در دامنه‌های محدودی نوسان کردند.

بورس

در پایان فروردین شاخص کل بورس روی سطح یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار داشت، اما این شاخص در اردیبهشت هم مانند هشت ماه قبل روند بازار سرمایه را صعودی کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس در ماهی که گذشت ۵٫۳ درصد افت کرد. در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت شاخص با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی به کار خود در اردیبهشت پایان داد.

دلار

دلار نیز همانند بورس جزء بازارهای نزولی اردیبهشت بود. این شاخص بازار ارز در این ماه ۴٫۸ درصد افت ارزش داشت.

قیمت دلار صرافی ملی در پایان فروردین ۲۳ هزار و ۴۴۱ تومان بود که در اردیبهشت حدود ۱۱۵۰ تومان افت کرد. آخرین نرخ دلار در روز ۳۰ اردیبهشت ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در اردیبهشت ۱۹ هزار تومان افزایش یافت. حدود چهار هفته پیش نرخ هر گرم از این فلز ارزشمند حدود یک میلیون تومان بود.

با افزایش ۱٫۹ درصدی طلا در اردیبهشت نرخ آن در پایان این ماه به نرخ یک میلیون و ۱۹ هزار تومان رسیده است.

سکه

سکه نیز همراه طلا رشد کرد اما با سرعت کمتر.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نرخ هر عدد سکه امامی در پایان نخستین ماه امسال ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار تومان بود. اما با افزایش ۰٫۴ درصدی در اردیبهشت به نرخ ۱۰ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها