|
کدخبر: 163208

منتظر روبل دیجیتالی باشید!

از سال ۲۰۲۳ روبل دیجیتالی وارد شبکه تراکنش های داخلی روسیه خواهد شد.

اقتصاد منتظر روبل دیجیتالی باشید!

رییس کمیته بازارهای مالی روسیه گفت که تا راه اندازی نسخه اولیه ارز دیجیتالی این کشور، احتمالا چند ماه زمان بیشتر باقی نمانده است. آناتولی آکساکو با بیان اینکه روبل دیجیتالی پیشرفته ترین شکل پول این کشور خواهد بود، افزود: بانک مرکزی به زودی نقشه راهی را منتشر خواهد کرد که در آن از راه اندازی روبل دیجیتالی اولیه در پاییز سخن گفته شده است.

به گفته این مقام روس مراحل آزمایشی این ارز ممکن است تا سال ۲۰۲۲ طول بکشد و تا دو یا سه سال آینده مقدمات استفاده از این ارز در تراکنش های داخلی فراهم خواهد شد.

پیشتر الویرا نابلیولینا- مدیر بانک مرکزی روسیه با اشاره به دریافت بازخورد و نظرات بانک های روسی در خصوص روبل دیجیتالی از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون گفته بود بیشتر بانک ها از ارز دیجیتالی دو مرحله ای حمایت می‌کنند یعنی ارزی که کیف پول آن توسط بانک مرکزی ایجاد وخود این نهاد هم وظیفه نظارت بر عملیات های انتقال وجه را بر عهده خواهد داشت.

نخستین بار در ماه اکتبر سال قبل بانک مرکزی روسیه از کار بر روی پروژه ارز دیجیتالی خود خبر داده بود. روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدایر روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود.

به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و اسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه‌های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر