|
کدخبر: 153816

پیش بینی حساس از قیمت دلار در بازار امروز (۹۹/۱۱/۲۶)

روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۰۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به مرز ۲۶ هزار تومانی رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصاد پیش بینی حساس از قیمت دلار در بازار امروز (۹۹/۱۱/۲۶)

از نگاه برخی از معامله‌گران، دلار در نقطه حساسی قرار دارد که هم می‌تواند دچار صعود شدید قیمت شود و هم دوباره سقوط کند. در واقع نقطه ۲۶ هزار تومانی، میانه، کف و سقف قیمت دلار در نیمه دوم سال است. دلار در مهرماه توانسته بود تا سقف ۳۲ هزار تومانی صعود کند و در دی‌ماه تا نقطه ۲۱ هزار تومانی پایین رفته بود.

نقطه ۲۶ هزار تومانی وسط این دو نقطه است. به باور تحلیلگران فنی،‌ آینده بازار در واکنش به همین مرز ۲۶ هزار تومانی تعیین خواهد شد. در صورتی که دلار بتواند خود را بالای این مرز تثبیت کند، محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی و سپس ۲۹ هزار تومانی فعال خواهد شد. اگر دلار به زیر مرز ۲۶ هزار تومانی بازگردد، نقطه حمایتی ۲۴ هزار و ۲۰۰ و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان در برابر دلار قرار خواهند داشت.

تاثیر ارز ۴۲۰۰ بر قیمت دلار

برخی از معامله‌گران در روزهای اخیر عنوان کرده بودند که قیمت دلار تحت‌تاثیر شایعات مربوط به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در مسیر افزایشی قرار گرفته است. با این حال رئیس کل بانک مرکزی در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود عنوان کرد که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف نخواهد شد.

شمار زیادی از کارشناسان باور دارند، در صورتی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود، دست بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز بازتر خواهد شد. از نگاه این گروه، عدم فروش ارز ارزان از یکسو موجب می‌شود که رانت و فساد اقتصادی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر به بازارساز کمک می‌کند که از این ارز برای مدیریت قیمت‌ها در بازار استفاده کند.

واکنش بازارساز به رشد دلار

روز شنبه بازارساز در واکنش به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بهای این ارز روی تابلوی صرافی‌های بانکی را بالاتر برد. صرافی‌های بانکی ۲۸۰ تومان به نرخ فروش دلار خود اضافه کردند و این ارز به قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. این قیمت هزار تومان پایین‌تر از بازار آزاد بود. هزار تومان فاصله بین بازار آزاد و صرافی‌های بانکی‌ این انگیزه را برای افراد ایجاد می‌کرد که در صف‌های خرید ارز قرار بگیرند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر