|
کدخبر: 137742

از پرداخت یارانه ۱۰۰هزار تومانی و وام یک میلیونی چه خبر؟

شنبه اول آذر ماه، رئیس جمهور اعلام کرده بود: امروز مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر بگیریم. ثبت نام هر دو این‌ها در هفته اخیر آغاز شده است.

اقتصاد از پرداخت یارانه ۱۰۰هزار تومانی و وام یک میلیونی چه خبر؟

در آن روز حسن روحانی بیان کرد که «در نظر داریم با اقدامات حمایتی مردم را در شرایط فعلی کمک کنیم.» اما به نظر می‌رسد مردم تاکنون از حمایت‌های دولت چندان رضایتی ندارند. تعداد قابل توجهی از کامنت‌های مخاطبان را در گزارش «وام یک میلیونی برای ۱۰ میلیون خانوار» می‌توانید بخوانید.

در هفته اخیر هر دو طرح حمایتی دولت آغاز شد و جزییاتی از آن به تدریج منتشر شده است. فعلا این دو طرح در مرحله ثبت نام هستند اما زمان واریز آنها یکی هفته سوم آذر ماه و دیگر نیمه دوم آذر ماه اعلام شده است.

جزئیات وام کرونا مبین این است که ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی کرونا از روز سه‌شنبه هفته اخیر آغاز شده و تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

در این طرح سه گروه را مشمول اعلام کرده‌اند. افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افرادی که مرحله اول وام کرونا را دریافت کرده‌اند و افراد فاقد درآمد ثابت.

با این حال گزارش مردمی از ثبت نام وام کرونا نشان می‌دهد مشمولان در ثبت نام این وام مشکلاتی داشته‌اند. سامانه پیامکی ۶۳۶۹ به عنوان مهمترین راه ثبت‌نام معرفی شده بود اما گویا در عمل این راه ارتباطی دچار مشکلاتی شده است. برخی مخاطبان نوشته‌اند:

«دقیقا منم زدم میگه ارسال نشد خطا میده»

«منم رد کردم ارسال نشد..الکیه»

«چرا وقتی کد ملی پیام میفرستی به ۶۳۶۹ سریع ناموفق میشه و ارسال نمیشه با اینکه خط از خودم هستش ولی هرکار میکنم نمیشه»

«کد ملی رو پیامک میکنیم پیام ناموفق میاد چکار کنیم»

«دوستان من چند بار ارسال کردم نوشته یک بار پیامک کنید الان وام نمیدن دیگه؟»

«الکیه. دروغه. اصلا این شماره اس رو قبول نمیکنه»

با این حال مسئولان مربوطه وعده حل این مشکلات را داده‌اند. اما پیش از اقدام برای ثبت‌نام می‌توانید از این تصویر کمک بگیرید.

اما به جز اطلاع از شرایط ثبت نام وام کرونا، در طرح یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چه اخباری منتشر شده است؟

در حالی که قرار است وام یک میلیونی حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه واریز ‌شود، درباره یارانه ۱۰۰ هزار تومانی وزارت کار اعلام کرده که نیمه دوم آذر ماه این یارانه پرداخت خواهد شد.

طبق دستورالعمل اجرای سیاست‌های حمایتی کرونا، برای دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست.

اگر چه گفته شده که برای یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست اما در واقع هر دو طرح در قالب یک بسته در نظر گرفته شده که متقاضیان اگر هر دو را می‌خواهند باید کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به کسانی پرداخت می‌شود که متقاضی وام یک میلیون تومانی باشند و جزو مشمولان این طرح در نظر گرفته شود.

حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفتگوی لایو اینستاگرامی گفته است: مشمولان این کمک بلاعوض شناسایی شده‌اند و نیازی به ثبت‌نام نیست، ارسال کد ملی‌ به شماره ۶۳۶۹ صرفا برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی کروناست.

مشمولان این طرح شامل سرپرست خانوار فاقد درآمد ثابتی است که در مرحله قبل متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی بوده‌اند، که جمعا ۱۱ میلیون خانوار برآورد می‌شود. این یارانه به هر عضو خانوار می‌رسد و سقفی برای آن درنظر گرفته نشده است.

 

منبع: تجارت نیوز
  • فقیر مطلق ارسالی در

    با این کارها بیشتر دارید مردم و قشر کم د رامد را نابود میکنید اقایان محترم به فکر نان باشید که خربزه اب هست

ارسال نظر