|
کدخبر: 123991

حباب قیمت سکه چقدر شد؟

قیمت طلا در یک ماه اخیر رشد همراه با نوسان شدیدی را تجربه کرد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بوده است؟

اقتصاد حباب قیمت سکه چقدر شد؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۳۰ شهریور با ۴۳،۰۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در یک ماه اخیر رشد همراه با نوسان شدیدی را تجربه کرد و در روز جمعه ساعت۱۶ به وقت تهران با۳۳/ ۰درصد رشد به ۱۹۵۰دلار و ۸۶ سنت رسید. بازدهی این فلز زرد رنگ در هفته گذشته ۶/ ۰ درصد بوده است.

با این حال این پیش‌بینی مطرح است که تا پایان سال میلادی نرخ هر اونس طلا به بیش از ۲هزار دلار برسد.در جلسه هفته گذشته فدرال رزرو مطرح شد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ نرخ بهره اوراق امریکا در حد صفر باقی بماند. با این حال بازار عکس‌العمل چندانی به این خبر نشان نداد. افت دلار که از ابتدای هفته شروع شده بود از اواسط هفته به دلیل ضعف شدید نرخ ارز پوند، قدری تقویت شد و از کف قیمتی خود فاصله گرفت. شاخص دلار هفته را در حالی به پایان رساند که در مسیر کاهشی و در محدوده ۹۳ قرار داشت.

حباب سکه افزایش یافت

روز گذشته ۳۰ شهریور قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روند افزایشی به ۱۳‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه افزایش ۴۰۵هزار تومانی یافته است. بهای ذاتی سکه با اونس ۱۹۵۰ دلاری و دلار ۲۷ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در حالی‌که در معاملات نقدی روزگذشته، سکه با نرخ بیشتر از ۱۳ میلیون تومان هم معامله شد. با توجه به تعطیلی بازار جهانی در روز گذشته، تنها اهرم حرکتی سکه، نرخ دلار است. دلار قطب‌نمای سکه به شمار می‌آید؛ اما به نظر می‌رسد که این دو جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند. بیشتر سکه به اهرم حرکتی دلار بدل شده است. همچنین محدوده نوسان قیمت مجاز در کلیه نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالای سکه طلا از روز گذشته تا اطلاع ثانوی ۵+/ -درصد خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر