|
کدخبر: 121725

کاهش بیش از ۳۰ درصدی قیمت چند کالا

قیمت برخی از کالاهای اساسی خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت که در بین آنها پیاز و سیب زمینی بیش از ۳۰ درصد افت قیمت داشتند.

اقتصاد کاهش بیش از ۳۰ درصدی قیمت چند کالا

قیمت تعدادی از کالاهای اساسی در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال براساس تازه‌ترین گزارش دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ما قرار گرفت با کاهش همراه بود.

براین اساس خردادماه امسال قیمت پیاز هرکیلو گرم ۲۹ هزار و ۴۸۰ ریال بود درحالی که خردادماه پارسال قیمت این محصول ۴۳ هزار و ۴۰۰ ریال بود که نشان از کاهش قیمت ۳۲.۱درصدی دارد.

قیمت جوجه یکروزه گوشتی خردادماه امسال هرقطعه ۱۶ هزار و ۷۱۵ ریال بود و قیمت این محصول در مدت مشابه پارسال ۱۸ هزار و ۸۳۸ ریال بود که کاهش ۱۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

خرمای مضافتی در خردادماه امسال هرکیلوگرم ۲۳۴ هزار و ۴۷۴ ریال قیمت داشت که در خردادماه پارسال قیمت این محصول ۲۹۶ هزار و ۳۴۲ ریال بود که ۲۰.۹ درصد کاهش یافته است.

قیمت سیب زمینی درجه یک درخردادماه امسال هرکیلو گرم ۳۹ هزار و ۸۸۶ ریال و قیمت آن در خردادماه پارسال ۶۸ هزار و ۹۱۲ ریال بود که امسال با کاهش قیمت ۴۲.۱ درصدی همراه شده است.

 گوجه فرنگی در خردادماه امسال هرکیلو گرم ۳۵ هزار و ۵۵۹ ریال قیمت داشت، درحالی که در مدت مشابه پارسال قیمت آن به ۵۱ هزار و ۷۱۲ ریال رسیده بود و کاهش قیمت ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت گوشت گوساله نیز خردادماه امسال درحالی به هرکیلو گرم ۷۶۶ هزار و ۹۵۱ ریال رسید که پارسال و در همین بازه زمانی قیمت آن ۸۸۴ هزار و ۴۶۴ ریال بود که بیانگر تفاوتی قیمتی ۱۳.۳ درصدی است.

گوشت گوسفندی (مخلوط) در خردادماه امسال هرکیلو گرم ۹۲۸ هزار و ۵۱۱ ریال نرخ داشت که پارسال قیمت آن ۹۶۲ هزار و ۷۹۸ ریال بود و کاهش ۳.۶درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

منبع: ایرنا
  • بدبخت جنوبی ارسالی در

    سلام
    دقت کنید محصولاتی کاهش قیمت داشته فقط محصولات جنوب است از بی کسی این بچارگان است
    اما محصولاتی چون گیل اس - گلابی- سیب درختی
    اصلا می شود خرید؟

ارسال نظر