|
کدخبر: 121175

خرید دلار از صرافی ملی مشروط شد

از پایان مرداد ماه صرافی ملی تنها در صورت ثبت‌نام اینترنتی و ارائه کد رهگیری به مشتریان ارز می‌فروشد. اما شرایط دریافت ارز چیست؟ آیا همه مردم قادر به دریافت ارز خواهند بود؟

اقتصاد خرید دلار از صرافی ملی مشروط شد

از پایان مرداد ماه صرافی ملی تنها در صورت ثبت‌نام اینترنتی و ارائه کد رهگیری به مشتریان ارز می‌فروشد. سایت نوبت‌دهی را از ساعت ۸ و ۳۰ صبح هر روز آغاز می‌کند و بعد از پایان ظرفیت نوبت‌دهی، افراد قادر به دریافت نوبت در آن روز نیستند و باید دریافت نوبت را به روز دیگری موکول کنند یا ارز را از جای دیگری تهیه کنند.

بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر فرد حقیقی می‌تواند در سال تا سقف مقرر (۲۰۰۰یورو) به یورو یا معادل دلاری آن به‌صورت اسکناس و پس از ارائه مدارک زیر با عنوان ارز مسافرتی خریداری کند.

۱- اصل کارت ملی (در صورت داشتن کارت ملی قدیمی ارائه کارت ملی به همراه شناسنامه و رسید ممهور ثبت احوال مبنی بر انجام مراحل تعویض کارت ملی قدیمی)

۲- کارت بانکی عضو شبکه شتاب به نام فرد خریدار برای خرید و شماره شبا به نام فرد فروشنده برای فروش

۳- شماره تلفن همراه (سیم کارت) به نام فرد متقاضی

۴- تکمیل فرم‌های مربوطه و امضای آنها در حضور متصدی صرافی

۵- بلیط- گذرنامه- ویزای معتبر (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) + عوارض خروج از کشور

معمولا از ساعت ۱۰ صبح به بعد نرخ بر روی تابلو و سایت شرکت ثبت می‌شود.

شنیده‌ها از مردم و فعالان بازار ارز خبر می‌دهد که این روزها فرصت دریافت نوبت در سایت صرافی ملی بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه است به همین دلیل هم هر روز متقاضیانی که برای دریافت نوبت اینترنتی وارد سایت می‌شوند با این پیام روبه‌رو می‌شوند: «کاربر گرامی امکان دریافت نوبت در این تاریخ مقدور نمی‌باشد».

برخی فعالان حتی ادعا می‌کنند که نوبت‌دهی اینترنتی صرافی ملی صوری است و این صرافی هر روز ارز را فقط به تعداد خاصی از افراد می‌دهد، به همین علت هم مردم‌ غالبا موفق به دریافت ارز از این طریق نمی‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها