|
کدخبر: 119231

خودکفایی ایران در تولید اقلام مقابله با کرونا

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودکفایی در تولید اقلام مقابله با کرونا، جلوه‌ای از مردمی کردن اقتصاد است، گفت: با اعتماد دولت به مردم و بخش خصوصی و با کار شبانه‌روزی، هم‌افزایی ایجاد شد و به خوداتکایی نسبی قابل قبولی در این بخش رسیدیم.

اقتصاد خودکفایی ایران در تولید اقلام مقابله با کرونا

مهدی صادقی‌نیارکی در این خصوص، اظهارکرد: در تولید ماسک اتفاق بی‌نظیری در کشور در ماه‌های گذشته شاهد بودیم، به‌طوری که از تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک، امروز به ظرفیت نصب شده صنعتی بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز رسیدیم.

وی، به بازدید دو هفته پیش خود از یک واحد دانش‌بنیان تولید ماشین‌آلات صنعتی ماسک در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: در این حوزه، از یک واردکننده اقلام بهداشتی مقابله با کرونا، به یک تولیدکننده تبدیل شده‌ایم و امروز حتی قادر به صادرات برخی از این محصولات هستیم.

صادقی‌نیارکی بیان‌داشت: شاید امروز در قیمت ماسک، گران‌فروشی داشته و در برخی موارد نارضایتی در سطح جامعه شاهد باشیم، اما به هیچ وجه کمبود ماسک نداریم.

این مقام مسوول ادامه‌داد: از ابتدای شیوع کرونا، تعداد بسیار زیادی از واحدهای تولیدکننده پوشاک به سمت تولید گان و لباس‌های پرستاری رفتند و در این عرصه نیز از یک واردکننده به تولیدکننده تبدیل شده‌ایم و حتی مازاد تولید وجود دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت با تاکید بر خلق حماسه مردمی در این بخش، خاطرنشان‌کرد: ‌اکنون به‌جز ماده اولیه «ملتبلون» (مورد استفاده در یکی از لایه‌های تولید ماسک) که در داخل نیز تولید می‌شود، اما باید بخشی از آن وارد شود و همچنین برخی ماشین‌آلات، وابستگی خاصی در تامین اقلام مقابله با کرونا در کشور وجود ندارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها