|
کدخبر: 107463

حق مسکن کارگران در بلاتکلیفی

درحالی که مطابق اظهارات سازمان بازرسی کل کشور دولت برای بهبود دستمزد در نیمه دوم سال برنامه دارد که هنوز پرونده دستمزد ۹۹ با بلاتکلیفی حق مسکن بسته نشده است.

اقتصاد حق مسکن کارگران در بلاتکلیفی

درحالی طبق نامه شریعتمداری، وزیرکار به جهانگیری می‌بایست از اول تیر ماه حق مسکن در فیش حقوقی کارگران مشمول قانون کار ۳۰۰ هزار تومان محاسبه شود که هنوز رقم حق مسکن در هیأت وزیران تصویب نشده است و با وجود اینکه ۱۰ روز از تیرماه گذشته است خبری از تصویب حق مسکن نیست.

البته پایگاه اطلاع رسانی دولت هفته گذشته در خبری از تصویب حق مسکن در هیات دولت خبر داده بود که ظاهراً این خبر از اساس غلط بوده و هیات وزیران هنوز افزایش حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان کارگران را تصویب نکرده است.

 در نامه شریعتمداری به جهانگیری آمده است: به استحضار می‌رساند بر اساس ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای‌عالی کار تعیین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

در اجرای قانون مذکور شورای‌عالی کار در جلسه ۲۹۲ مورخ هفدهم خرداد ۹۹ با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ماهیانه یک میلیون ریال به ماهیانه ۳ میلیون ریال موافقت نموده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید متن پیشنهادی زیر با قید فوریت در هیات وزیران مطرح شود.

هیات وزیران در جلسه.... به پیشنهاد شورای‌عالی کار و به استناد ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری موظف ۱۳۷۰ تصویب کرد کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر ۹۹ مبلغ سه میلیون ریال تعیین می‌شود.

با توجه به اینکه شریعتمداری در نامه خود ذکر کرده است که حق مسکن از تیرماه افزایش یابد، گلایه هایی از سوی جامعه کارگری بروز کرده است.

فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار می‌گوید: اجرای مصوبه افزایش دستمزد از تیرماه چگونه بدون رعایت سه‌جانبه‌گرایی صورت گرفته است؟ کارفرمایان که با دولت همراه هستند، بهتر بود برای زمان اجرای این مصوبه نیز رأی‌گیری می‌کردند، وعده واهی دادن به کارگران درست نیست. هزینه زندگی کارگران سرسام‌آور افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر