|
کدخبر: 101652

بورس امروز چگونه خواهد بود؟ (۱۱ خرداد ۹۹)

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام صف خرید یک میلیاردی ایران خودرو در حالی تشکیل شده که برخی نمادهای خودرویی با فشار عرضه شدیدی مواجه هستند.

اقتصاد بورس امروز چگونه خواهد بود؟ (۱۱ خرداد ۹۹)

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز (یکشنبه ۱۱ خردادماه) شکل‌گیری صف‌های خرید سنگین در بسیاری از نمادها نوید یک شروع سبز دیگر را برای بورس می‌دهد. این در حالی است که گروه خودروسازی و قطعات بیشترین فشار عرضه را در میان گروه‌های صنعت به خود اختصاص داده است.

در فرآیند سفارش‌گذاری پیش‌گشایش بازار سهام، سه نماد خودرو، شپنا و ورازی به ترتیب با یک میلیارد و ۱۷ میلیون، ۲۲۱ و ۲۰۴ میلیون صف خرید، بیشترین حجم متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که لحظه به لحظه بر حجم این صف‌ها نیز افزوده می‌شود.

بازار سهام در حالی معاملات امروز خود را از دقایقی دیگر آغاز می‌کند که روز گذشته شاخص کل حدود ۳۵ هزار واحد رشد را به ثبت رسانده بود تا امروز در صورت تکرار این رشد دوباره وارد ابرکانال یک میلیون واحدی شود. همچنین پیش از شروع معاملات امروز نمادهای شستا، پکرمان، کاما و پکویر به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف هستند. از سوی دیگر از روز گذشته فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت از طریق بانک‌ها آغاز شد. موضوعی که برخی تحلیلگران آنرا عامل ادامه روند نزولی بازار سهام می‌دانستند اما معاملات روز گذشته نشان داد که تاثیر این فروش بر شاخص کل چندان قابل توجه نیست و حتی موجب رونق بیشتر این بازار شده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها