|
کدخبر: 246266

زمان طلایی برای ثبت شرکت چه زمانیست؟ کد اقتصادی چیست؟

در توضیح این خبر با موضوع بهترین زمان برای ثبت شرکت با تکسفیر ، ابتدا به مفهوم واژه شرکت میپردازیم ،  همانطور که می دانید واژه شرکت از خانواده مشارکت است. شرکت در اصطلاح به فرایند تجمع افرادی برای انجام فعالیتی اقتصادی می گویند. این تجمع معمولا  به ثبت رسمی با نام و هویتی مشخص می انجامد ، که بدین ترتیب ، فعالیت اقتصادی مذکور دارای شخصیتی حقوقی، معتبر و قانونی می شود.

ثبت شرکت و مفهوم شرکت

در شرکت ها بعد از مشخص شدن هزینه های شرکت سود حاصل از آن فعالیت اقتصادی بین اعضا تقسیم می شود . راه اندازی هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی در اولین گام نیازمند داشتن سرمایه وصرف انرژی است که هرچه کسب و کار بزرگتر و گسترده تر باشد به سرمایه وانرژی افراد بیشتری نیاز دارد. یکی از مهمترین مزایای مشارکت تقسیم سرمایه و انرژی بین افراد است. حال اگر این مشارکت به صورت قانونی و با شخصیت حقوقی مشخص فعالیت خود را انجام دهد، دارای اعتبار و در نتیجه رونق بیشتری خواهد بود.  مزایایی ثبت شرکت قابل توجه و زیاد هستند، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پس برای اینکه بتوانیم در کسب کار خود با موفقیت بیشتر عمل کنیم و با استفاده از امکانات و امتیاز های مختلف که از طرف دولت فقط برای شرکت های ثبت شده در نظر گرفته شده است ، جهت ارتقا سطح کیفی خدمات و فعالیت های مجموعه حرکت کنیم حتما باید کسب و کار خود را به ثبت برسانیم و شرکت ثبت کنیم.

 

ثبت شرکت در چه زمانی لازم است؟

زمان مناسب برای ثبت شرکت

  • زمانی که با توجه به توانایی و امکانات کسب و کار انتخاب شود.
  • هدف از انتخاب و راه اندازی کسب کار منطقی و مشخص باشد.
  • زمانی که صاحبان کسب و کار بخواهنداز حمایت های دولتی و غیر دولتی برای رونق کسب و کارشان برخوردار شوند.
  • وقتی کسب و کار به بلوغ اقتصادی رسیده باشد و برای توسعه و محکم کردن اساس آن نیاز به حمایت قانون احساس می شود.
  • هرگاه صاحبان کسب و کار برای معاملات بزرگتر نیاز به اعتبار داشته باشند.

 

مزایای ثبت شرکت

  • اعتبار بخشیدن به فعالیت اقتصادی و کسب و کار

وقتی کسب و کاری به طور قانونی ثبت شود، دارای شخصیت حقوقی می شود. بنابراین شرکت ثبت شده ملزم است که مطابق قوانین و مقرراتی که حاکمیت برای کار  وضع کرده است فعالیت داشته باشد.در نتیجه چنین مجموعه ای دارای اعتبار و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری و شراکت  و وسعت و رونق بیشتر کسب و کار می شود. در ثانی این اعتبار در بستن قراردادهای معاملاتی بیشتر بسیار اهمیت دارد. زیرا افرادی که قصد بستن قراردادهای معاملاتی دارند، غالبا به سراغ کسب و کارهای ثبت شده و معتبر می روند.

  • سلب مسئولیت مستقیم از دوش شرکا

بدین ترتیب که در واقع افرادی که برای راه اندازی یک کسب و کار باهم شریک می شوند، با ثبت رسمی آن شرکت و شخصیت بخشیدن مسئولیتی در مقابل سود و زیان ندارند و در واقع افراد با شرکت طرف هستند نه با شخص شرکای سرمایه گذاریکه کسب و کار را راه اندازی کرده اند.

  • حضور درانواع مزایده و مناقصه ها

یک کسب و کار  در صورتی می تواند در مناقصه و مزایده هایی که سالانه به صورت دولتی  و خصوصی برگزار می شود شرکت داشته باشد، که به صورت رسمی ثبت و دارای شخصیت باشد.

  • امکان گسترش فعالیت با داشتن نمایندگی های متعدد

اگر کسب و کار وفعالیت اقتصادی با نام وهویت مشخص حقوقی ثبت شود می تواند برای گسترش فعالیت خود در نقاط مختلف شهر محل فعالیت و حتی شهرهای مختلف نمایندگی های به افراد متقاضی شرکت اعطا کند.

  • دریافت انواع تسهیلات برای سرمایه گذاری

بیشتر تسهیلات و وام های دولتی و غیر دولتی فقط به کسب و کارهایی اعطا می شوند که به طور قانونی ثبت شده باشند و تحت عنوان یک شرکت فعالیت می کنند.

  • نظم و سهولت مدیریت 

دیگر مزیت ثبت شرکت برقراری نظم و مدیریت بهتر سرمایه و نیروی کار است. همانطور که گفته شد،  در صورت ثبت فعالیت اقتصادی تحت عنوان یک شرکت ، افراد برای مطالبات خود با شرکت طرف هستند نه شرکا

  • تداوم و ماندگاری شرکت

برای بقا و ادامه فعالیت اقتصادی چندین و چند ساله کسب و کار، ثبت آن به صورت یک شرکت قانونی ضروری است.زیرا از آنجایی که شرکت خود یک شخصیت حقیقی است در صورت جدایی هر یک از شرکا به هر دلیلی در صورتی که شرکت از نظم و مدیریت قدرتمندی برخوردارباشد، فعالیت  متوقف نمی شود.

 

کد اقتصادی چیست

توجه : هر شرکتی برای قانونی شدن خود حتما لازم دارد تا مراحل اخذ کد اقتصادی را انجام دهد و پس از تهیه مدارک اخذ کد اقتصادی باید مراحل اخذ کد اقتصادی را انجام دهد و هر شرکت یا موسسه ای باید پس از اخذ کد اقتصادی این کد را روی فاکتور های خرید و فروش خود درج کند.

کد اقتصادی چیست؟

کلمه کد اقتصادی برای کسانی که شرکت ثبت کرده اند، کلمه ای آشنا است، اما هنوز هم هستند افرادی که با معنی این کد آشنایی ندارند. در رابطه با کد اقتصادی باید بگوییم که کدی ۱۲ رقمی است و نشان می دهد که شرکت شما در اداره مالیات حوزه خود پرونده مالی دارد. بدون کد اقتصادی انجام بسیاری از کارها ممکن نیست

فعالیت های اقتصادی یک شرکت به کد اقتصادی وابسته است، یعنی به نوعی کد اقتصادی برای احراز هویت شما ضروری می باشد. اگر شما قصد خرید و فروش کالایی خاص یا خدمتی خاص را دارید، اگر قصد واردات و صادرات دارید یا حتی برای فعالیت های خود نیاز به قرارداد بستن دارید، باید یک کد اقتصادی داشته باشید..

در پایان

تمامی فعالیت های اقتصادی در صورتی پایدار و موفق می شود که طبق قانون و مقررات و نظم خاصی اداره شوند. حال اگر این قوانین مطابق قوانینی باشد که حاکمیت برای کار وضع کرده است، آن کسب کار هم از حمایت های دولتی برخوردار است و هم برای سایر همتایان قابل اعتمادو اعتبار است.اما این مسئله هم بدیهی است که ثبت قانونی شرکت از موسسه تکسفیر مشکلات و محدودیت هایی  از قبیل پرداخت هزینه هایی مانند مالیات سالانه و...به همراه خواهد داشت . با این همه مزایای آن برمعایبش می چربد.

برای خدمات ثبت شرکت با موسسه تکسفیر تماس بگیرید

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها