|
کدخبر: 169625

یک پیش بینی خطرناک از قیمت آهن در روزهای آتی

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: بعد از تعطیلات عید نوروز، بیشتر کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی به دلیل افزایش دستمزد کارگران، از اعلام قیمت امتناع می‌کردند و در حال حاضر نیز به دلیل افزایش ٣٩ درصدی دستمزد کارگران، قیمت آهن نیز در بازار قطعا افزایش می‌یابد.

اصناف یک پیش بینی خطرناک از قیمت آهن در روزهای آتی

رضا نادری در خصوص وضعیت بازار آهن در اهواز، اظهار کرد: از اسفندماه ٩٩ به دلیل کاهش تقاضا در بازار، قیمت آهن مقداری فروکش کرد و میلگرد از هر کیلوگرم ١٣ هزار تومان به هر کیلوگرم ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان کاهش داشت.

وی گفت: بعد از تعطیلات عید نوروز، بیشتر کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی به دلیل افزایش دستمزد کارگران، از اعلام قیمت امتناع می‌کردند و در حال حاضر نیز به دلیل افزایش ٣٩ درصدی دستمزد کارگران، قیمت آهن نیز در بازار قطعا افزایش می‌یابد.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با اشاره به قیمت میلگرد در بازار، افزود: هر کیلوگرم میلگرد از ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است. افزایش دستمزد کارگران، افزایش نرخ کرایه‌های حمل نقل و افزایش قیمت مواد اولیه، در این افزایش قیمت تاثیر داشته است. اگر نرخ دلار کاهش یابد، می‌تواند در کاهش قیمت آهن موثر باشد.

نادری با اشاره به اینکه بازار آهن در رکود مطلق قرار دارد، گفت: در بازار، تقاضایی برای خرید آهن وجود ندارد و تورم رکودی بر بازار این کالا حاکم است.

وی در خصوص اهمیت قیمت میلگرد بین تمامی مقاطع فولادی افزود: پایه افزایش یا کاهش قیمت در تمامی مقاطع فولادی، قیمت میلگرد است؛ میلگرد بین مقاطع فولادی، حکم طلا را دارد و معمولا در طول روز، چهار تا پنج بار نوسان قیمت دارد.

نادری با اشاره به اینکه خوزستان در تامین و تولید میلگرد خودکفا است، گفت: چندین سال است که میلگرد به استان خوزستان وارد نمی‌شود و میزان تولید آن در خوزستان برای نیاز استان کافی است.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با اشاره به مشکلات سازندگان مسکن نیز تصریح کرد: قیمت مسکن به شدت بالا است؛ سازندگان مسکن به دلیل کاهش نقدینگی به دنبال تهاتر کردن به جای پرداخت پول با هر شرایطی هستند که این موضوع، نشان‌دهنده پایین بودن تقاضا در خرید مسکن است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر