|
کدخبر: 125504

گرانی نان در راه است؟

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به اینکه آنالیز نرخ نان براساس هزینه‌های جدید تولید در سازمان حمایت قرار دارد گفت: قیمت جدید در کارگروه تنظیم بازار مطرح و سازمان حمایت مکلف به بررسی شد، اما بعد از گذشت بیش از ۲ ماه این نرخ مصوب نشده است.

اصناف گرانی نان در راه است؟

بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار کرد: هزینه‌های نانوایان در امسال نظیر دستمزد کارگران، مالیات، آب، برق گاز، خمیرمایه و اخیرا کرایه حمل‌ونقل کیسه‌های آرد افزایش یافته، اما قیمت نان از سال گذشته متناسب با این افزایش هزینه‌ها تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه در دی ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش یافته و اخیرا نیز نرخ کرایه حمل هر گونی آرد دولتی ۷۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته، اما نرخ نان ثابت است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: از طرفی رعایت مسائل بهداشتی کرونا بر هزینه‌های نانوایان افزوده، اما دولت مشخص نکرده که نانوایان این افزایش هزینه‌ها را باید چطور جبران کنند.

وی تصریح کرد: مزد کارگران نیز در امسال ۲۶ درصد افزایش یافته است و مبلغ حق مسکن پرداختی آنها از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و باعث شده که مالکان واحد‌های صنفی نتوانند هزینه‌های خود را متعادل کنند.

این مقام مسئول اظهارکرد: قیمت پیشنهادی اتحادیه نانوایان برای نرخ‌های جدید نان به سازمان حمایت اعلام شده و جلسه‌ای نیز در این خصوص در کارگروه تنظیم بازار برگزار شده است، اما بعد از گذشت حدود ۲ ماه (۹۹/۴/۲۹) نرخ جدید به ما اعلام نشده است.

نوروز مقدم در پاسخ به اینکه نرخ پیشنهادی اتحادیه برای نرخ‌های جدید نان در امسال چقدر است گفت: امکان انتشار این نرخ قبل از آنکه مصوب شود وجود ندارد، اما باید متناسب با هزینه‌های تولید باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: قیمت آرد با نرخ مصوب و دولتی در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و نرخ آن ثابت مانده است، اما باید توجه داشت که آرد تنها حدود ۲۵ درصد هزینه‌های ما را شامل می‌شود و مابقی هزینه‌ها افزایش یافته است.

 

 

منبع: اقتصاد۲۴

ارسال نظر