|
کدخبر: 143615

شاه‌کلیدهای استخدام ‌فوری را بشناسید

اگر به دنبال کار جدید، چالش برانگیزتر و یا کاری هستید که هرگز انجام نداده‌اید، باید رزومه و نامه پوششی خود را مناسب با آن شغل تغییر دهید.

استخدام شاه‌کلیدهای استخدام ‌فوری را بشناسید

گرچه پیدا کردن شغل و استخدام فرآیندی زمان‌بر و همچنین طولانی است، اما می‌توان با کمی تلاش آن را کوتاه‌تر کرد و سریع‌تر استخدام شد. با این وجود، چند نکته وجود دارد که باید ابتدا آنها را بخاطر بسپارید.

آیا دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید این مسیر را کوتاه‌تر کنید و سریع‌تر به استخدام شرکتی در بیایید؟ در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که روند پیدا کردن کار را برای شما سریع‌تر می‌کنند.

۱. همه چیز را به روز کنید

ممکن است دچار بحران زمان شده باشید: در این مواقع نباید خیلی در برابر فرصت‌های شغلی و آگهی آنها مقاومت نشان دهید و با زدن روی دکمه ارسال رزومه در لیست آگهی‌های استخدام در سایت ایران تلنت، موافقت خود را برای کار در آن موقعیت‌های شغلی اعلام کنید.

قبل از این کار رزومه خود را به روز کنید و اطلاعات پروفایل‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین را آپدیت کنید. مهارت‌ها و همچنین سابقه کار خود را حتماً در رزومه خود بگنجانید. کمی وقت بگذارید و در مورد بازار کار و مشاغلی که افراد مشابه شما در آنها مشغول به کار هستند، تحقیق کنید.

به خصوص اگر به دنبال کار جدید، چالش برانگیزتر و یا کاری هستید که هرگز انجام نداده‌اید، باید رزومه و نامه پوششی خود را مناسب با آن شغل تغییر دهید. آنچه تا به امروز در حرفه خود انجام داده‌اید (تجربیات کاری و حرفه‌ای) را مطابق با موقعیت شغلی جدید، بازنویسی کنید. به عنوان مثال، کار داوطلبانه، پروژه‌هایی که با موفقیت به پایان رسانده‌اید، رویدادهایی که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید - همه این موارد می‌توانند مهارت شما در برنامه‌ریزی، مدیریت پروژه، اراده و دیگر توانایی‌ها شما را نشان دهند.

۲. به دنبال این بروید که ببینید چه می‌خواهید

اگر تعریفی از کار نداشته باشید، پیدا کردن کار برای شما سخت می‌شود. بنابراین قبل از اینکه سراغ درخواست شغل بروید، حتماً یک قدم به عقب بردارید و واقعاً به آنچه می‌خواهید، فکر کنید.

لیستی از آنچه از یک شغل به طور ایده‌آل می‌خواهید بنویسید: عنوان، میزان دریافتی، ترفیع شغلی، نوع کار، فرهنگ سازمانی، موقعیت جغرافیایی و غیره. بنابراین می‌توانید الگویی برای پیدا کردن شغل خود داشته باشید.

۳. به دنبال بالا بردن آگاهی خود بروید

وقتی متوجه شدید که از کار چه انتظاری دارید، وقت آن است که بفهمید شرکت‌هایی که برای موقعیت شغلی‌های آنها رزومه می‌فرستید چه چیزی از شما می‌خواهند. به دنبال تحقیق در مورد شرکت‌ها بروید، با فرهنگ سازمانی آنها آشنا شوید، بفهمید چه سؤالاتی را معمولاً در مصاحبه می‌پرسند و کشف کنید که چه دستمزدی را می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. زمانی که پاسخ این سؤالات را پیدا کردید، رزومه خود را برای آنها ارسال کنید! با به‌دست آوردن آگاهی از شرکت‌ها، همچنین می‌توانید شانس قبولی خود در مصاحبه را نیز افزایش دهید.

۴. فرض کنید برای نخستین بار است که به دنبال شغل می‌گردید

خیلی سخت نگیرید، اگر به دنبال کار هستید باید بدانید که ساعت‌ها باید برای آن وقت بگذارید. اگر بیکار هستید، می‌توانید زمان بیشتری از روز خود را برای پیدا کردن کار بگذارید. اگر شاغل هستید، نیاز به زمان آزاد دارید تا این کار را انجام دهید؛ به همین خاطر در زمان آزاد خود سراغ پیدا کردن شغل بروید تا موقعیت فعلی خود را به خطر نیندازید.

اگر واقعاً در شرایط سختی هستید و مجبورید تمام روز خود را برای کار بگذارید، در زمان ناهار و چای خود این کارها را انجام دهید. همین ده دقیقه‌ای که در این زمان برای پیدا کردن کار می‌گذارید، شما را جلو می‌اندازد. توصیه می‌کنیم، اگر روزانه ۱۰ رزومه ارسال می‌کردید، درحال‌حاضر ۱۰۰ رزومه بفرستید. اگر به طور معمول هفته‌ای یک بار مصاحبه می‌کردید، درحال‌حاضر برای انجام مصاحبه‌های بیشتر یکی صبح و یکی بعد از ظهر آماده شوید.

۵- سراغ آدم‌های اطراف خود بروید

قطعا شبکه‌سازی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به شغل است. گفت‌وگو با یک فرد مناسب در لحظه مناسب می‌تواند به شما کمک کند در مدت کوتاهی از فرد بیکار به فرد شاغل تبدیل شوید. بنابراین اگر بیکار هستید، به هرکسی که می‌شناسید بگویید که به دنبال کار جدید هستید.

برای شبکه‌سازی به رویدادها و کنفرانس‌ها بروید، با همکاران و دوستانی که در صنعت مشابه شما کار می‌کنند صحبت کنید و از برقراری ارتباط با افراد در لینکدین نترسید.

به یاد داشته باشید که اگر درحال‌حاضر شاغل هستید، باید مراقب باشید که این مورد را به چه کسی به اشتراک می‌گذارید. مطمئنا نمی‌خواهید مدیر شما متوجه شود که به دنبال کار جدید هستید و به همین خاطر کار خود را از دست بدهید.

۶. یک شغل موقت را در نظر بگیرید

ممکن است برای پیدا کردن شغل دلخواه خود به زمان زیادی نیاز داشته باشید و قبض‌های پرداخت نشده شما اجازه صبر را ندهند. به همین خاطر می‌توانید به یک شغل موقت فکر کنید.

اگر برای به‌دست آوردن پول زمان ندارید و به حقوق نیاز دارید، مجبور هستید تا علایق را فدای این موارد کنید و خود را برای کار در نخستین فرصت ممکن آماده کنید.

به این صورت شما برای پیدا کردن شغل دلخواهتان زمان دارید و دیگر استرس درآمد را نیز ندارید. هنگام جست‌وجوی شغل موقت، بهتر است سعی کنید چیزی را پیدا کنید که برای طولانی مدت بتوانید در آن خودتان را تصور کنید.

۷. علاقه و رضایت خود را لحاظ کنید

شغل دائم شما باید شغلی باشد که در آن احساس رضایت کنید و به هیچ عنوان از بودن در محیط آن احساس خستگی نکنید. بسیاری از افراد قبل از اینکه برای موقعیت شغلی تحقیق کنند و درباره شرکت و کار بیشتر بدانند، استخدام می‌شوند و بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که اصلا در آن محیط احساس راحتی نمی‌کنند و دوست دارند تا شغل خود را تغییر دهند.

اگر شغلی را مناسب خود نبینید، مجبور خواهید بود تا آن را ترک کنید و این باعث می‌شود تا استخدام بعدی شما با مشکل مواجه شود. به عنوان مثال در مصاحبه شغلی بعدی خود باید به این سؤال پاسخ دهید که چرا در شرکت قبلی مدت زمان کمی بودید. در نهایت این تعویض شغل پی در پی باعث به وجود آمدن یک چرخه کاری معیوب می‌شود و برای شما از نظر ذهنی و احساسی خوب نیست و وحشتناک است.

بنابراین قبل از قبول هر موقعیت شغلی تمام وقت، ابتدا تحقیق خود را انجام دهید، در طول مصاحبه‌های خود پی به فرهنگ سازمانی شرکت‌ها ببرید و مطمئن شوید انتخاب هوشمندانه داشته‌اید.

۸. ناامید به نظر نرسید

شاید از یافتن شغل جدید ناامید باشید، اما کارفرمای شما نیازی به دانستن این موضوع ندارد. اگر آنها احساس ناامیدی کنند، ممکن است به موقعیت شغلی فعلی خود صدمه بزنید و یا حتی کار فعلی خود را از دست بدهید.

استیصال خط قرمز تمام کارفرمایان است. چرا از کار قبلی ناراضی بودید؟ کار سختی بود، باید سخت کار می‌کردم، از شغلم راضی نبودم و غیره. تمام این پاسخ‌ها ناامیدی شما را نشان می‌دهد و این اصلا برای شما خوب نیست.

۹. با خود مهربان باشید

آخرین نکته و در عین حال مهم‌ترین نکته که خیلی‌ها آن را مهم نمی‌دانند، مراقبت از خودتان در طول مدت فرآیند پیدا کردن کار است. یافتن شغل جدید استرس آور است و وقتی عجله دارید این استرس دو برابر نیز می‌شود. بنابراین برای مدیتیشن، ورزش، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، یا هر چیز دیگری که به شما کمک می‌کند تا از آرامش خود را به‌دست آورید – وقت بگذارید.

این کارها می‌تواند شما را در پیدا کردن شغل دلخواه‌تان کمک کند. پیدا کردن شغل تنها ارسال رزومه و انجام مصاحبه نیست. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند که به درستی در مسیر کاریابی قدم بردارید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها