|
کدخبر: 248867

سود سهام عدالت امروز پرداخت می‌شود

فرایند پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ فردا آغاز می‌شود و بر این اساس سهامدارانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، فردا شنبه ۲۱ اسفندماه ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

اخبار سود سهام عدالت امروز پرداخت می‌شود

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند.

پیش از این مسئولان وعده داده بودند که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ روز  ۲۱ اسفند ماه پرداخت می‌شود و طبق آخرین گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این وعده فردا محقق خواهد شد

به گفته مجید عشقی، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود مبلغ ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت دارند، روز شنبه ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش حدود سه برابری سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۹ درصد سود سهامداران عدالت را از شرکت های سرمایه پذیر دریافت کرده است؛ به طوریکه سود سهامداران را روز شنبه در یک مرحله واریز می‌کند.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات سهامداران را در اختیار بانک ها قرار خواهد داد تا واریز سود سهامداران عدالت در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی تصریح کرد: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند، فردا (شنبه) سود خود را دریافت خواهند کرد.

بر اساس گزارش، در حال حاضر ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت وجود دارد که از این تعداد ۳۲ شرکت سودده بوده‌اند. از این تعداد شرکت باید حدود ۲۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول وصول می‌شد که ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

تا کنون دو ناشر "مخابرات" و "سیمان دشتستان" به تعهد واریز سود خود عمل نکرده‌اند که سازمان بورس پرونده حقوقی این شرکت ها را به مراجع قضایی ارسال کرده است.

ارسال نظر