|
کدخبر: 209502

چند درصد معلمان مدارس دولتی واکسن کرونا زده‌اند؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۱ درصد از معلمان مدارس دولتی یک دوز و ۵۳ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آموزشی چند درصد معلمان مدارس دولتی واکسن کرونا زده‌اند؟

محمدمهدی گویا در آیین آغاز به کار پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی بالینی استاد البرزی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال برگزاری است، تداوم طرح شهید سلیمانی با قوت و کیفیت بیشتر را یکی از ارکان اساسی برای کنترل همه‌گیری خواند و با مروری بر پنج موج این بیماری در کشور از ابتدای شیوع تا کنون، نسبت به مواجهه با موج ششم این بیماری هشدار داد و عواملی نظیر تغییر فصل، تعدد مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و برگزاری اجتماعات را در این زمینه دخیل دانست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هم‌اکنون ۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت شکننده نارنجی، ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

گویا در ادامه با امیدبخش خواندن روند اجرای واکسیناسیون در کشور طی دو ماه اخیر، نسبت به بهبودی روند کنونی ابراز امیدواری کرده و افزود: تاکنون بیش از ۴۶ میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۲۰ میلیون نفر نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات مربوط به گام پنجم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ۳ بخش مراقبتی، نظارتی و حمایتی گفت: غربالگری بعد از تماس برای حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور، ارائه مراقبت در منزل به حدود ۵۵۵ هزار نفر، انجام بیش از ۶ میلیون تست سریع از افراد دارای علائم بیماری، انجام بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تست PCR، انجام بیش از ۸ میلیون بازرسی از اماکن و ارائه بیش از یک میلیون اخطار بهداشتی به متخلفان، همچنین تعطیلی موقت بیش از ۷۵ هزار مرکز متخلف، بخشی از دستاوردهای این طرح ملی در گام پنجم بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت حمایت از بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده‌ای که در اثر کرونا شرایط زندگی آنان به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است را از دیگر دستاوردهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و بر اهمیت تداوم این طرح با قوت و کیفیت بیشتر به عنوان راهکاری اساسی برای کنترل این همه‌گیری تاکید کرد.

گویا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تدوین سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ به همت کمیته فنی واکسیناسیون به عنوان یکی از ارزشمندترین اقدامات صورت گرفته یاد کرد که شاهد ثمرات آن هستیم.

وی با اشاره به آخرین آمارهای واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در کشور از واکسینه شدن ۸۹ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در کشور خبر داد و افزود: ۷۶ درصد از جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال نیز تاکنون هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۱ درصد از معلمان مدارس دولتی یک دوز و ۵۳درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

گویا تاکید کرد: در راستای شفاف‌سازی و با توجه به توانمندی نظام سلامت کشور برای ثبت و گزارش عوارض واکسن، ایران جزو ۱۶ کشور با درآمد متوسط و پایین در سطح دنیا است که با سازمان جهانی بهداشت در این زمینه مشارکت دارد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها