|
کدخبر: 72905

مقام ارشد تعزیرات حکومتی: برای مالیات گرفتن ۷۰۰ قانون داریم!

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اهمیت برخورد با پدیده قاچاق گفت: اصلی‌ترین معضل اقتصاد در کشور، مسئله قاچاق است.

گسترش‌نیوز - محمدعلی اسفنانی، در همایش "فرصت‌های صادرات و سرمایه‌گذاری استان قم" که در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، اظهارکرد: در وضعیت اقتصادی کشور، باید درصدد به‌روزرسانی قوانین مربوط به صادرات و فعالیت‌های بازرگانی باشیم.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: برخی قوانین سخت‌گیرانه در مسیر صادرات، ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است که باید در سیستم اقتصادی کشور، در جهت بهبود وضعیت گام برداریم.

وی تصریح کرد: اگر قوانین صادرات و ارز مطابق با نیاز کشور، اصلاح و بازنگری شود، وضعیت تجاری نیز بهبود پیدا می‌کند و اقتصاد در مسیر رشد و تحول قرار می‌گیرد.

اسفنانی بابیان اینکه در سال‌های اخیر برخی از مشکلات ارزی موجب قاچاق کالا شد گفت: اصلی‌ترین معضل اقتصاد در کشور، مسئله قاچاق است، اگر نتوانیم در مقابله با قاچاق موفق عمل کنیم، دست‌یابی به هدف‌گذاری‌های اقتصادی امکان‌پذیر نیست و بازارهای صادراتی را نیز از دست می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق، آثار مخربی بر بازارهای صادراتی دارد و به دلیل قاچاق کالا برخی از بازارهای صادراتی در کشورهایی چون سوریه و عراق دچار آسیب شده است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور عنوان کرد: از دیگر معضلات مهم، وابستگی شدید کشور به نفت و فرآورده‌های نفتی است، دراین‌باره باید سیاست‌گذاری‌های راهبردی در کاهش وابستگی به صادرات نفت اتخاذ شود.

وی گفت: قوانین اقتصادی باید کارآمدی لازم را در رفع مشکلات فعلی داشته باشد، برای نمونه پیرامون مالیات بیش از ۷۰۰ قانون وجود دارد که با یکدیگر در تعارض‌اند و همین امر، دغدغه‌هایی را به وجود می‌آورد.

اسفنانی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی، بی‌ثباتی بازار ارز بود که به‌واسطه خلاء‌های قانونی اتفاق افتاد و لطمه زیادی به وضعیت اقتصادی وارد کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها