|
سخنگوی قوه قضاییه:

دریافتی برخی مدیران یک وزارتخانه ۲۰۰ میلیون تومان بود

فهرست محتوا

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه استمرار رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی، به ارائه توضیحاتی درباره پرونده‌های مهم پرداخت و گفت: استفاده جناحی دیگران از پرونده‌های قضایی، ربطی به دستگاه قضا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صمت به نقل از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا نشست خبری خود، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه با اشاره به تحریف سخنان اخیرش در جمع دانشجویان علوم پزشکی مشهد در رابطه با حقوق‌های نجومی توضیح داد: در آن نشست عرض کردم که برخی دستگاه‌ها مثل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و برخی از شرکت‌های وابسته به دولت از گذشته یک وام‌هایی را با بهره کم می‌پرداختند و احیاناً در مواردی هم حقوق‌های نسبتاً بالا دریافت می‌کردند؛ اما در دوسه سال اخیر به‌خصوص سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ این موضوع یک رشد فوق‌العاده داشت و یک‌دفعه این حقوق‌های نجومی که واقعاً سرسام‌آور بود، مطرح شد. وی افزود: تا جایی که بنده تحقیق کردم در دولت‌های قبل اصلاً یک مورد نبوده که یک مدیر ۱۰۰میلیون یا ۲۰۰ میلیون متوسط دریافت ماهیانه‌اش باشد. معاون اول دستگاه قضا بابیان اینکه حقوق‌های نجومی منحصر به سال‌های اخیر با مبالغ گزاف بوده است، گفت: اگر در قبل هم موارد نادری بوده، سقف آن پایین بوده است. سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به گزارش سازمان بازرسی در رابطه با حقوق‌های دریافتی در یک وزارتخانه در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: بنابراین گزارش در این وزارتخانه متوسط دریافتی برخی مدیران ۲۰۰ میلیون ۱۵۰میلیون ۱۹۰میلیون و ۱۰۰ میلیون بود اما آن وزارتخانه نسبت به گزارش بازرسی انتقاد کرد و گفت این‌ها دریافتی به معنای حقوق نیست و وقتی قوه قضاییه از آنها توضیح خواست سه مطلب را عنوان کردند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: از سوی وزارتخانه عنوان شد که برخی علاوه بر مدیریت، خودشان نیز کارکردند و آنچه در حقوقشان عمل شده کارکرد خارج از کار اداری آنها بوده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارتخانه اعلام کرد که برخی از این مدیران با ۴ یا ۵ زیرمجموعه کار می‌کردند که پاداشی که به آنها داده می‌شد در فیش حقوقی آقای مدیر عمل می‌شد تا حسب تشخیص در زیرمجموعه‌اش تقسیم شود. معاون اول دستگاه قضا یادآور شد: همچنین عنوان کردند که برخی از آنها معوقه داشتند از سال‌های قبل که حقوق‌هایی که به آنها تعلق‌گرفته بود و پرداخت‌نشده بود به‌حساب آنها واریزشده است. سخنگوی قوه قضاییه در تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است. وی به بیان توضیحاتی در رابطه با اظهاراتش درزمینه صندوق توسعه ملی که آن‌هم از سوی رسانه‌ها تحریف‌شده بود پرداخت و افزود: حقوق‌های بسیار سنگین در صندوق توسعه و متوسط دریافتی رئیس هیات عامل به‌صورت ماهیانه ۵۷ میلیون مختص به سال‌های اخیر بوده و به‌هیچ‌وجه در سال‌های قبل چنین اتفاقی نیفتاده بود. وی با اشاره به استفاده‌های جناحی از پرونده‌های قضایی در برخی از تبلیغات انتخاباتی گفت: دستگاه قضا، بدون توجه به جناح، موقعیت و شخصیت متهمان، به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و بهره‌برداری‌های جناحی از پرونده‌های قضایی، ربطی به دستگاه قضا ندارد.

دریافتی برخی مدیران یک وزارتخانه ۲۰۰ میلیون تومان بود
کد خبر: ۲۸۲۶
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو