|
قاضی پور:

ستاد احیای دریاچه ارومیه ستاد مرگ این دریاچه شده است

فهرست محتوا

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه این ستاد را ستاد مرگ دریاچه ارومیه نامید.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، به نقل از خانه ملت، نادر قاضی‌پور درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، توضیح داد: با توجه به کاهش بارندگی‌های امسال درحال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه اسف‌بار است و آب دریاچه بسیار پایین‌تر از حدی است که کارشناسان و مسئولان انتظار داشتند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندارد ارتفاع آب دریاچه باید ۴ متر از ارتفاع فعلی بیشتر باشد و ارتفاع فعلی بسیار کم‌تر از ارتفاع آب در سال‌ گذشته است، افزود: ارتفاع آب دریاچه ارومیه ۸ متر از میزانی که آب دریاچه در بهترین وضعیت خود قرار داشت، کمتر است. وی با یادآوری اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه بحران‌آفرین و مرگ‌آور است، افزود: گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه گرد و غبار نمک خواهد بود که این نوع از توفان گرد و غبار بسیار خطرناک‌تر از گرد و غبارهای دیگر در مناطق دیگر کشور است. قاضی‌پور، ستاد احیای دریاچه ارومیه را ستاد مرگ دریاچه ارومیه نامید و تصریح کرد: مشخص نیست اعتبارات اختصاصی به این ستاد، در چه محلی هزینه شده است؛ اقدامات و تحقیقات بدون ثمری به دستور ستاد در دانشگاه شریف انجام گرفت که هیچ نتیجه‌‎ای در پی نداشت و قطره آبی به دریاچه ارومیه اضافه نشد. وی اظهار کرد: به دستور ستاداحیای دریاچه ارومیه دو سد حوالی دریاچه ارومیه را تعطیل کردند که این اقدام هم هیچ ثمره‌ای برای دریاچه ارومیه نداشت. امید مردم فقط به رحمت الهی است و از مسئولان قطع امید کرده‌ایم. عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای ما آب نشد، ولی برای برخی نان شد و اعضای ستاد حق تحقیق، حق مطالعه و حق مأموریت‌های قابل توجهی دریافت کردند، ولی مأموریت‌ها و تحقیقات آنها به کار دریاچه مظلوم ارومیه نیامد و باید عنوان کرد با این وضعیت دریاچه ارومیه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد.

ستاد احیای دریاچه ارومیه ستاد مرگ این دریاچه شده است
کد خبر: ۲۴۷۲۴
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو