|
کدخبر: 76573

انجمن غرفه‌سازان پیشروترین نهاد صنفی در صنعت نمایشگاهی

حسام گودرزی - مدیر اجرایی انجمن غرفه‌سازان تهران

در لغتنامه دهخدا معنی انجمن این‌چنین آمده است: گروه افرادی که برای هدفی مشترک گرد هم جمع می‌شوند.

ghorfesazan04.jpg

در جامعه امروز ما که انجمن‌ها نوپا و نوخواسته‌اند و مسیر آغازین خود را طی می‌کنند؛ حفظ و ارتقا جایگاه آنان به عنوان نماد عقلگرایی جمعی بسیار مهم و از الویت‌های حال حاضر جامعه ما است. رسیدن به مشارکت حداکثری در امور اجرایی کشور به غیر از گسترش نهادهای مردمی و صنفی راه دیگری ندارد و شاید تنها راه برون رفت از مشکلات امروز کشورمان استفاده از همین ظرفیت‌های خفته در امور قانون گذاری، اجرایی و نظارتی می‌باشد.

انجمن‌های صنفی با توجه به مشابهت‌ها و نزدیکی‌های موجود در بین اعضاء و کوچک بودن در قیاس با نهادهای مردمی دیگر؛ از چابکی بیشتری برای انجام امور و دستیابی به نتیجه برخوردار هستند. البته و صد البته که مهم‌ترین رکن در انجمن‌ها ساختار مدیریتی ایشان است که در قالب هیات مدیره زمام امور را در دست دارند. رسیدن به جایگاه درست و شایسته تنها با رهبری و مدیریت افرادی حاذق و بایسته امکان‌پذیر است تا با بررسی و شناخت موانع و مشکلات و نیز جمع آوری توانایی‌ها و با تدوین یک نقشه راه به اجرای امور بپردازند و جایگاهی برای اعضای خود ایجاد نمایند که به قول مولانا:

majma-ghorfe2.jpeg

دیوارهای خانه چو مجموع شد به نظم

آن گاه اهل خانه در او جمع شد دلا

انجمن غرفه سازان تهران با سابقه ۶ ساله خود فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است که این تجربیات چراغ راه آینده این انجمن خواهد بود و هیات مدیر ادوار مختلف این انجمن در زمان‌های مقتضی وظایف خود را به انجام رسانیده‌اند. البته آنچه که امروز در این انجمن مبرهن است این که با تلاش‌های صورت گرفته و نتایج ایجاد شده افراد و اعضای این صنف با مشارکت بیشتر و تاثیرگذارتر از همیشه به ایفای نقش خود می‌پردازند که نمود بزرگ آن در مجمع عمومی این انجمن در تاریخ ۲۳ آذرماه امسال به ثبت رسید. حضور بیش از یکصد شرکت در جلسه مجمع عمومی انجمن غرفه سازان ضمن ثبت رکورد جدیدی، به مسئولان صنعت نمایشگاهی دوباره یادآور شد که با اهتمام و توجه بیشتری به این صنعت با این جمعیت شاغل بپردازند. قطعا ارکان دولتی بایستی به این موضوع که حضور فعالان یک صنف در قانونگذاری و اجرایی شدن امور مختلف آن نقش اساسی دارند بایستی توجه بیش از پیش نمایند.

majma-ghorfe1.jpeg

پندار که من ضعیفم و ناچیز و ناتوان

بی اتحاد من، تو توانا چه می‌کنی

شاید در صنعت نمایشگاهی ایران به جرات بتوان گفت انجمن غرفه سازان پیشروترین نهاد صنفی حال حاضر این صنعت می‌باشد که با اتکا به کثرت اعضای خود و تعداد مخاطبین، در دو سال گذشته با ارائه طرح جامع غرفه‌سازی جنبشی در این حوزه ایجاد کرد. جنبشی که نمود آن در دستاوردهای صنفی و حتی بالاتر قابل اندازه گیری است. به طور حتم در کشور ما وجود الگوهای درست کاری می‌تواند باعث اصلاح روند نادرست موجود در بسیاری از مسائل گردد. این نکته در مورد انجمن غرفه سازان صادق و بارز است و با قطعیت می‌توان ابرازکرد اتحاد و همگرایی موجود در هیات مدیره انجمن غرفه سازان و همچنین حمایت هوشمندانه اعضای این انجمن از سیاست‌های اعلامی علارغم تخریب‌های ایجاد شده؛ می‌تواند خود الگویی برای بسیاری از انجمن‌های صنفی و تشکل‌های خصوصی باشد.

majma-ghorfe3.jpeg

در "الویت قرار دادن منافع جمعی در مقابل منافع فردی" از شعارهای هیات مدیره انجمن غرفه سازان بوده است که همیشه و در تمام مسیر طی شده چراغ راه این انجمن در دوسال گذشته بوده است؛ موضوعی که به نظر بنده کلید گمشده خوشبختی در سرزمین ما می‌باشد. قطعا و یقینا خوشبختی به صورت جمعی اتفاق می‌افتد و آنانکه از سر جهل و بی‌اطلاعی خوشبختی را به‌صورت انفرادی می‌جویند؛ گمشدگان صحراهای بی‌انتهای تنهایی هستند.

در پایان اشاره به این مطلب خالی از لطف نیست که روزهای خوب آمدنی نیست، ساختنی است و وظیفه تمامی ما در هر جایگاه و منسبی است که در راه اعتلای کشورمان قدم برداریم و فرهنگ مشارکت را زنده و پویا گردانیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها