|
کدخبر: 22509

تبلیغ آنلاین و بقا در بازار رقابت

سارا رشادی‌زاده / روزنامه‌نگار

تاکنون درباره اهمیت تبلیغات در فضای مجازی حرف‌های بسیاری زده‌شده و ناگفته پیداست که نقش تبلیغات آنلاین در رشد فروش و موفقیت یک نشان تجاری، امروزه به یک نقش همیشگی تبدیل‌شده است.

این نقش به‌ویژه پس از ظهور شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرد و حالا نشان‌های تجاری برای بقا در بازار رقابت نسبت به آن توجه بیشتری دارند. هر یک از شبکه‌های اجتماعی پس از جلب نگاه کاربران می‌توانند بستر مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی باشند. بر همین اساس هم شبکه‌هایی که تا دیروز فقط و فقط به‌منظور ایجاد ارتباط اجتماعی میان کاربران ایجاد می‌شدند، حالا سهمی هم در اقتصاد از آن خود کرده‌اند و به‌عنوان ابزاری برای شکل‌دهی و تعیین آینده کسب‌وکارها شناخته می‌شوند. توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و حالا تلگرام ازجمله نمونه‌های موفق شبکه‌های اجتماعی هستند که توانسته‌اند نظر نشان‌های تجاری مختلف از پوشاک تا محصولات دیجیتالی را به‌سوی خود جلب کنند.

کاربران نیز در واکنش‌های خود نشان داده‌اند که نسبت به این پدیده نگاه مثبتی دارند. در این زمینه نگاهی به آمار مشتریان جذب‌شده در شبکه‌های اجتماعی گواه این واقعیت است که تبلیغات آنلاین امتحان خود را پس داده و به مهره اصلی بازاریابی تبدیل‌شده است. حضور در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر آنکه فرصت لازم برای معرفی محصول را در اختیار شرکت‌های تجاری قرار می‌دهد، باعث افزایش وفاداری مشتری نیز می‌شود.

این موضوع سوژه یکی از نظرسنجی‌های تازه دانشگاه تگزاس امریکا نیز بوده است. بر اساس این گزارش ۵۳ درصد از امریکایی‌هایی که برندی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، نسبت به آن نشان تجاری وفادارتر هستند. با نگاهی به این گزارش می‌توان این آمار را به‌کل جامعه کاربران حاضر در شبکه‌های اجتماعی نسبت داد و نتیجه گرفت که سود حضور در شبکه‌های اجتماعی برای نشان‌های تجاری بسیار بیشتر از ضرر احتمالی آن است.

علاوه بر این نتایج نشان می‌دهد هزینه پایین بازاریابی در این شبکه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این فضا است. به‌طور میانگین صرف روزانه ۲ ساعت زمان برای طراحی راهکارهای ارتباط با مخاطب و تولید محتوا می‌تواند به افزایش فروش و دیده شدن محصول در شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی کند. بر همین اساس هم سرمایه‌گذاری زمان و هزینه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان راهکاری بسیار اقتصادی و به‌صرفه دانست که به موفقیت و بقای نشان‌های تجاری در بازار رقابت ختم می‌شود و باید با جدیت بیشتری به آن نگاه کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها