|
کدخبر: 20366

جای خالی محتوای تخصصی

معراج معمارنسب / کارشناس بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که نشان(برند)ها در آگهی‌های اینترنتی خود به آن توجه ندارند، بحث تولید محتوای تخصصی است. تولید محتوای تخصصی را می‌توان به‌عنوان راهکاری برای جذب متخصصان و افزایش تعامل میان آنان نامید.

باید این حقیقت را در نظر داشت که همیشه بورس‌های تخصصی برای کسب‌وکارهای تجاری از اهمیت و جذابیت بالایی برخوردار بوده و هست. این موضوع در دنیای مجازی نیز به طور کامل منعکس شده است.

نگاهی به سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تخصصی گویای این حقیقت است که کاربران حرفه‌ای و تخصصی به دنبال فضایی برای دریافت محتوای مربوط به حوزه کاری خود هستند. برخلاف باور عموم جامعه متخصصان یک حوزه در دریافت مطالب تخصصی به دنبال کمیت زیاد نیست، بلکه بیش از هر چیز کیفیت محتوا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

اما با وجود اهمیت بالای تولید محتوای تخصصی این موضوع هنوز هم از سوی تولیدکنندگان محتوا و گردانندگان صفحات تخصصی چندان جدی گرفته نمی‌شود. در این میان به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل این بی‌توجهی رفتار کاربران ایرانی است.

شواهد گویای آن است که جامعه کاربران ایرانی جامعه‌ای عددنگر است و پیش از هر چیز تعداد دنبال‌کنندگان یک صفحه را بررسی می‌کند. همین موضوع به یک آسیب در بحث تولید محتوای تخصصی تبدیل شده است.

باید این موضوع را پذیرفت که تعداد اعضای بالای یک کانال یا صفحه ملاک اعتماد یا استقبال جامعه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است؛ این موضوعی است که بر ذائقه تولیدکنندگان محتوا نیز به طور مستقیم تاثیر گذاشته است، به طوری که مروری بر رفتار دارندگان صفحه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، آنان بیش از هر چیز به دنبال عضوگیری هستند.

این در حالی است که به عنوان نمونه یک نشان(برند) فعال در حوزه پوشاک مجلسی آقایان در صورت تمرکز بر جامعه هدف خود و تولید محتوای مربوط، حتی در صورتی که تعداد اعضای آن پایین یا محتوای کمی داشته باشد، می‌تواند با سرعت بیشتری به یک مرجع تخصصی و مهم در حوزه کاری خود تبدیل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها