|
کدخبر: 320992

در سفر به آنتالیا از آبشار دودن دیدن کنید

شهر آنتالیای ترکیه معمولاً به ساحل زیبا و هتل‌های رنگارنگ خود معروف است. اما زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر صرفاً به ساحل و هتل‌ها و مراکز خرید متنوع و رنگارنگ آن محدود نمی‌شود؛ بلکه طبیعت زیبایی هم دارد و مناظر طبیعی و بکر و محیط زیست چشم‌نواز آن هم بسیار جذاب است.

آبشار دودن یکی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعی آنتالیا است که ارزش دست‌کم یکبار بازدید را دارد. پس اگر قصد سفر با تور نوروز در فصل بهار را دارید، در این مقاله از مهرپرواز همراهمان باشید.

آبشار دودن کجاست؟

لازم نیست برای لذت بردن از طبیعت و مناظر طبیعی در آنتالیا، مسافت درازی طی کنید و یا به شهر دیگری بروید. در فاصله حدود 14 کیلومتری از مرکز این شهر، طبیعت زیبا و چشم‌نوازی وجود دارد که در دل آن مجموعه آبشارهای دودن قرار گرفته است.

این منطقه از دو آبشار بسیار زیبا و چشمگیر تشکیل شده که 8 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند و از رودخانه‌ای به نام دودن جاری می‌شوند. این رودخانه به آبشارهای دودن در آنتالیا می‌رسد و درنهایت، وارد دریای مدیترانه می‌شود. در ادامه، به تفکیک با آبشارهای بالا و پایین دودن آشنا خواهیم شد.

آبشارهای بالایی و پایینی دودن؛ جاذبه ای زیبا در دل طبیعت

پس از ورود به محوطه آبشارهای دودن، آبشار بالایی دودن یا آبشار اسکندر، نخستین آبشاری است که می‌بینید. این آبشار از ارتفاع 15 متری و به عرض 20 متر به زمین می‌ریزد. 

می‌توانید اطراف آبشار اسکندر هوای با طراوتی استشمام کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اطراف آبشار بالایی دودن تفرجگاهی برای پیک نیک وجود دارد که می‌توانید در آنجا اتراق و روز خود را به زیبایی سپری کنید.

هنوز تمام نشده! شما می‌توانید با زدن به دل طبیعت و گذر از دل رودخانه و جنگل زیبای آن، به سمت غارهای دودن حرکت ‌کنید. پس از طی چند کیلومتر، با منظره زیباتری روبه‌رو خواهید شد؛ آبشاری به ارتفاع 40 متر که با غرشی با شکوه به رودخانه می‌ریزد.

آبشار پایینی دودن در آنتالیا

چگونه به آبشار دودن برویم؟

آبشارهای دودن در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرق آنتالیا واقع شده‌اند. این آبشارها در منطقه لارا و محله چالیان واقع شده‌اند. خوشبختانه حمل و نقل عمومی در آنتالیا برای رسیدن به این منطقه در اختیار شما خواهد بود؛ به‌طوری‌که هم می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و هم از تاکسی شهری و دلموش. البته که در اختیار داشتن خودروی شخصی طی‌کردن مسیر را برایتان راحت‌تر خواهد کرد.

بهترین زمان بازدید از آبشار دودن

حتماً این پرسش برای شما به وجود می‌آید که بهترین زمان بازدید از آبشارهای دودن چه زمانی است. این مسئله بیشتر از هر چیزی به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. به طور کلی آب و هوای آنتالیا آب و هوایی مدیترانه‌ای است. 

حتما می‌دانید که بهار دلپذیر، تابستان‌های گرم و آفتاب تابان و زمستان‌های ملایم از مهم‌ترین مشخصه اقلیم مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. با این حساب، اگر می‌خواهید از طبیعت در فصل بهار لذت ببرید و به هوای بهاری علاقه دارید، می‌توانید با خرید تور آنتالیا نوروز 1403 به این مجموعه آبشارها بروید و هوای خوش بهاری این منطقه را استشمام کنید.

اما اگر به هر دلیلی فصل تابستان را انتخاب کرده‌اید، باز هم جای نگرانی نیست. به دلیل شرایط حاکم بر اقلیم مدیترانه‌ای، هوای محوطه آبشار حتی با وجود رودخانه و بافت جنگلی، شرجی نیست و گرمای آن هم گزنده نخواهد بود. البته بازدید از مجموعه آبشارهای دودن در فصل پاییز نیز لطف خود را دارد و طبیعت هزار رنگ آن می‌تواند چشمتان را خیره کند‌.

تفریحات جذاب اطراف آبشار دودن

اگر شما اهل ماجراجویی در دل طبیعت هستید، آبشار دودن آنتالیا انتخابی جذاب خواهد بود. در این مجموعه می‌توانید انواع تفریحات جذاب طبیعت‌گردی را تجربه کنید. موارد زیر از جذاب‌ترین تفریحات گردشگران در محوطه آبشار دودن محسوب می‌شوند:

  • قایق سواری (یا رفتینگ)

  • غارنوردی

  • پیک‌نیک

  • جنگل‌نوردی

  • زیپ‌لاین

رفتینگ در آبشار دودن آنتالیا

امکانات رفاهی آبشار دودن

آبشار دودن علاوه بر داشتن طبیعتی زیبا، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی را نیز در خود جای داده که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در کنار آبشار و رودخانه دودن انواع کافه‌ها و غذاخوری‌ها وجود دارد که پس طی مسیر و قایق‌سواری، مکان خوبی برای رفع خستگی خواهند بود. علاوه‌بر‌آن، پارکی در محوطه احداث شده که تمام امکانات رفاهی مانند زمین بازی، سرویس بهداشتی، مسجد و. . . را در دسترس گردشگران قرار می‌دهد.

جاهای دیدنی اطراف آبشار دودن

 شاید برای شما صرفاً طبیعت گردی و لذت بردن از رودخانه و آبشار دودن در ترکیه کافی نباشد و بخواهید از زمانی که برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید، حداکثر استفاده و لذت را ببرید. در این صورت می‌توانید از دیگر جاذبه های گردشگری در اطراف آبشار دودن هم دیدن کنید. مراکز زیر، از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا اطراف این آبشار هستند:

  • موزه مجسمه‌های شنی سندلند

  • دروازه تاریخی هادریان

  • موزه باستانی آنتالیا

  • مرکز خرید مارک

سفر به آنتالیا با تورهای لحظه آخری مهرپرواز

حال که با یکی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا یعنی آبشار دودن و سایر جاذبه‌های گردشگری اطراف آن آشنا شدید، وقت آن است که سفر رویایی خود را آغاز کنید. پیشنهاد ما برای سفر، تور لحظه آخری آنتالیا است تا علاوه‌بر تفریح، مبلغ کمتری هم بپردازید و مقرون‌به‌صرفه‌تر سفر کنید.

آژانس گردشگری مهرپرواز مجری مستقیم تور آنتالیا و سایر تورهای ترکیه بوده و با بیش از 10 سال تجربه، به مرجع قابل اطمینانی برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفری نوروزی یا تابستانی به آنتالیا، زیباترین استان ساحلی ترکیه را دارید، وارد سایت www.mehrparvaz.com شوید و تور انتالیا را در تاریخ موردنظر خود رزرو کنید. منتظر دیدار شما در شهر آفتاب هستیم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها