|
کدخبر: 317454

چه قطارهایی برای مسیر مراغه تهران وجود دارد؟

دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آذربایجان شرقی پس از تبریز، مراغه است. مراغه یکی از مراکز گردشگری این استان محسوب می‌شود که علاوه بر طبیعت بسیار زیاد و باغ‌های مختلفی که در این شهر قرار دارند، رودخانه بسیار زیبای صوفی چای نیز از آن عبور‌ کرده و جذابیتش را دوچندان می‌کند. امروز یکی از بهترین راه‌ها برای رفتن از تهران به مراغه و یا بالعکس، تهیه بلیط قطار مراغه تهران است؛ در ادامه، مسیر راه آهن مراغه تهران و نحوه خرید بلیط آن از فلای‌تودی را مورد بررسی قرار داده و شما را بیشتر با آن آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه ایستگاه‌های مراغه و تهران

ساخت ایستگاه راه آهن تهران در سال ۱۳۰۶ و در منطقه جنوبی این شهر شروع شد. معماری این ایستگاه برعهده یک مهندس اوکراینی بود که سال ۱۳۰۹ فوت کرد و در گورستان ارامنه تهران به خاک سپرده شد. با توجه به قدمت بالا و بنای ارزنده‌ای که ایستگاه راه آهن تهران دارد، در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید.

ایستگاه راه آهن مراغه نیز مانند ایستگاه تهران یکی از قدیمی‌ترین‌ ساختمان‌های راه آهن محسوب شده و تاریخ شروع فعالیت آن و فراهم شدن امکان خرید بلیط قطار به مبدا و مقصد این ایستگاه به سال ۱۳۳۵ باز می‌گردد. روزانه قطارهای حمل سوخت بسیاری از این ایستگاه عبور می‌کنند و به همین دلیل اهمیت بالایی از لحاظ اقتصادی دارد.

علاوه بر این، بیش از ۵ قطار مسافربری به مقاصد تهران و مشهد نیز از ایستگاه مراغه عبور می‌کنند و روزانه هزاران مسافر را به مقاصد مورد نظرشان می‌رسانند. جالب است بدانید که مسیر راه آهن مراغه ارومیه نیز در دست ساخت است و علاوه بر متصل کردن آذربایجان شرقی و غربی، مراغه را به اروپا نیز متصل کرده که این موضوع قطعا اهمیت ایستگاه راه آهن این شهر را دوچندان خواهد کرد.

قطارهای راه آهن مراغه تهران

شرکت‌های مختلفی در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد می‌کنند و هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های به‌خصوص خود را دارند. قطارها نیز مانند هتل‌ها درجه‌بندی شده و هرچقدر که تعداد ستاره‌های یک قطار بیشتر باشد، کیفیت امکانات و خدمات آن نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه شرکت‌ ریلی رجا در خط تهران مراغه تردد کرده و دو قطار ۲ ستاره زاگرس و ۳ ستاره طوس را برای این مسیر در نظر گرفته است. برای خرید بلیط قطار مراغه تهران، می‌توانید با توجه به شرایط خود هر کدام از این قطارها را انتخاب کنید.

واگن‌های قطار ۲ ستاره زاگرس دارای ۱۰ کوپه ۶ نفره بوده و علاوه بر امکانات رفاهی معمولی مانند سرویس بهداشتی و لوازم خواب، یک بوفه نیز برای خرید تنقلات در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که این قطار دارای سیستم سرمایشی نبوده و فقط سیستم گرمایشی دارد.

واگن‌های قطار ۳ ستاره طوس، دارای ۹ کوپه ۴ نفره هستند که به دلیل افراد کم‌تری که در کوپه حضور دارند، طبیعتا از سطح رفاه بیشتری نیز برخوردار خواهند بود. این قطار ساخت آلمان شرقی بوده و کیفیت و امنیت آن‌ تا حد زیادی تضمین شده است. علاوه بر امکانات رفاهی ابتدایی مانند سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سرویس خواب، امکان خرید غذا، امکان خرید تنقلات و...، یک کتابخانه نیز برای این قطار در نظر گرفته شده است که می‌توانید در طول سفر از آن استفاده کرده و گذر زمان را آسان‌تر کنید.

لازم به ذکر است که طبق تصمیمات شرکت راه آهن، قطارهای این مسیر ممکن است دستخوش تغییر شوند و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای اطلاع از آخرین جزئیات، به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و بلیط‌های موجود را بررسی کنید.

مسیر راه آهن مراغه تهران

برای این که به‌وسیله قطار بین تهران و مراغه رفت‌وآمد کنید، تقریبا ۶۰۰ کیلومتر مسیر پیش روی شما قرار دارد و طی کردن آن به حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز خواهد داشت. ایستگاه‌های میانه، زنجان، تاکستان، قزوین و کرج در این مسیر قرار دارند و می‌توانید در هر کدام از این ایستگاه‌ها، از قطار پیاده و یا سوار شوید.

توجه کنید که اگر قصد سوار شدن به قطار را داشتید،‌ حتما از برنامه دقیق آن مطلع بوده و نیم ساعت قبل از زمان رسیدن قطار به ایستگاه، در محل حضور داشته باشید؛ همچنین اگر می‌خواستید تا در یکی از این ایستگاه‌ها از قطار پیاده شوید، حتما یکی از ماموران قطار را در جریان گذاشته تا هنگام رسیدن به ایستگاه مورد نظر، به شما اطلاع‌رسانی کنند.

قوانین استرداد بلیط

گاهی اوقات مسافران به هر دلیلی مجبور می‌شوند تا بلیط خود را کنسل کنند و به همین خاطر، شرکت راه آهن ایران قوانینی را برای استرداد بلیط وضع کرده است تا مسافران کم‌ترین ضرر ممکن را متحمل شوند. این قوانین به شرح زیر هستند:

  • اگر بلیط خود را بیش از ۱۲ روز قبل از تاریخ حرکت کنسل کنید، می‌توانید‌ ۹۰ درصد مبلغ را پس بگیرید.

  • در صورتی که بلیط خود را بین ۱۲ روز تا ۳ ساعت قبل از شروع حرکت قطار کنسل کنید، ۷۰ درصد از هزینه بازگردانده خواهد شد.

  • اگر بلیط خود را بین ۳ ساعت قبل از حرکت تا لحظه حرکت قطار کنسل کنید، ۵۰ درصد هزینه قابل دریافت خواهد بود.

  • در صورت شروع حرکت قطار، متاسفانه هیچ درصدی از مبلغ بازگردانده نمی‌شود.

لازم به ذکر است که برای دریافت هزینه، باید از طریق همان مرجعی که بلیط را تهیه کرده‌اید اقدام کنید.

خرید بلیط قطار از فلای تودی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، می‌توانید بسیاری از کارهای روزمره‌تان را از طریق اینترنت انجام داده و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. اگر قصد تهیه بلیط قطار مراغه تهران را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به وب‌سایت فلای تودی، بلیط‌ خود را تهیه کرده و سفری شیرین را آغاز کنید.

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و خدمات متنوع زیادی را کاملا به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید نه‌تنها برای تهیه بلیط قطار، بلکه برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کرده و به‌راحتی خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید. علاوه بر این، تورهای متنوعی نیز توسط فلای تودی برگزار می‌شوند و اگر قصد داشتید تا سفری آسان‌تر را پشت‌سر بگذارید، می‌توانید با تورلیدرهای مجرب این شرکت همراه شوید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها