|
کدخبر: 325921

انتخاب بهترین شال؛ از مجلسی تا اسپرت

انتخاب شال مناسب برای استایل‌های اسپورت و ورزشی یکی از مهم‌ترین کارهایی محسوب می‌شود که هر فرد هنگام خرید باید نکات ضروری را در آن رعایت کند. این نکات شامل بسیاری از موارد می‌شود که در این مقاله آورده شده است.

کسب و کار انتخاب بهترین شال؛ از مجلسی تا اسپرت

استفاده از شال‌ها مهم‌ترین بخش از استایل یک خانوم ایرانی را تشکیل می‌دهد. تنوع  در آن زیاد است و تقریبا عضوی جدانشدنی در استایل و پوشش محسوب می‌شود. اما ست‌کردن این محصول آن‌طور که تصور می‌رود ساده و راحت نیست. شما باید مطابق با استایل و هدفی که دارید این کالا را انتخاب کنید.

تمامی عواملی هم‌چون رنگ، اندازه، بافت و طرح در استفاده درست از آن نقش مهمی دارند که در این مقاله همه این موارد بررسی می‌شود. اما نکته‌ای که باید در خرید شال‌ها به‌ آن توجه داشته باشید نوع پارچه و کیفیت آن است. چراکه در نحوه استفاده و راحتی شما بسیار موثر خواهد بود.

مناسب‌تری شال برای استایل اسپرت یا روزانه

ماهیت استفاده از شال این است که پوشش را به‌خوبی انجام دهد و در عین حال هم با استایل هماهنگ باشد. در واقع توجه به این اهداف کمک زیادی در انتخاب بهتر شال می‌کند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که از آن به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که نمونه‌های ترندی آن را خریداری کنید. به‌طور کلی انتخاب شال برای استایل‌های روزمره و اسپرت براساس موارد زیر انجام می‌شوند.

  • فصل
  • رنگ
  • طرح
  • اندازه
  • جنس

شال مناسب با فصل‌های مختلف

انتخاب این محصول در فصل زمستان بیشتر روی بافت و جنس آن‌ تمرکز دارد. رنگ‌هایی که در این فصل استفاده می‌شود یا هماهنگ با رنگ پالتو است یا از رنگ‌های خنثی و نود برای ست شدن بهره می‌برد.

در فصل‌های بهار اما شاهد روسری و شال‌هایی هستید که تناژهایی شادتر و هیجانی‌تری دارند. معمولا نخی هستند و این ویژگی سبب می‌شود تا شال روی سر بهتر بشیند و سبک باشد. استفاده از طرح و نقش برای شال بهاره یکی مرسوم‌ترین نوع انتخاب در این فصل است.

در تابستان‌ هم شال‌هایی خریداری می‌شوند که هم سبک بوده و هم تولید گرما نکند. در این فصل به‌دلیل این‌که از لباس‌های سبک و خنک استفاده می‌شود معمولا رنگ شال‌ها بیشتر به سمت روشن و رنگی می‌رود.

انتخاب رنگ شال برای استایل اسپرت

خرید-شال-یک

 

این سبک استایل‌ها از این نظر که بسیار راحت و روزانه هستند و برای رفت‌وآمدهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند با شال‌هایی از رنگ‌های رایج به‌خوبی ترکیب می‌شوند. رنگ‌های رایج رنگ‌هایی هستند که غالب یا مغلوب به استایل‌های ساده نمی‌شوند.

مثل رنگ خردلی یا رنگ قهوه‌ای که می‌تواند به‌راحتی با رنگ‌هایی از هم‌تناژهای خود هماهنگ شوند. اما برای استایل‌های کمی خاص‌تر و کژوال باید از رنگ‌های مشکی مات، خاکستری سیر یا قرمز بورگاندی استفاده کنید.

طراحی‌های شال برای استایل روزمره و ساده

شال‌هایی با طرح‌های ساده و مینیمال یکی از بهترین گزینه برای استایل‌های اسپرت و راحت هستند. این نقوش معمولا در استفاده از اشکال هندسی، راه‌راه، خال‌خالی یا طرح‌های پراکنده خلاصه می‌شوند. به‌دلیل هماهنگی و ریتمیک بودن این نقوش می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی و بسیار ساده با هر نوع استایل روزمره‌ای ست کرد. پوشیدن این محصولات با مانتو یا شومیزهایی ساده و بدون طرح می‌تواند ترکیبی عالی و مینیمال باشد.

تنوع اندازه برای شال به سبک اسپرت

شال‌ها تنوع بسیار زیادی در اندازه دارند. سال‌ها پیش شاهد ترندی شدن شال‌هایی با طول بسیار بلند بودید که با مانتوهای جذب به‌خوبی هماهنگ می‌شد و ظاهر متفاوت به افراد می‌بخشید. اما این روزها شال‌ها به‌لحاظ عرضی هم تغییر اندازه داده‌اند و نمونه‌های بزرگ یا کوچک‌تر از حد معمول هم در بازار وجود دارد.

کافی‌است برای تکمیل استایل خود نیاز به بستن شال‌تان به شیوه‌ای خاص داشته باشید. در آن زمان است که اندازه می‌تواند یک گزینه مهم در انتخاب شال برای استایل محسوب شود.

جنس پارچه شال مناسب با استایل اسپرت

این گزینه بسیار ارتباط مستقیمی با فصل و نوع استایل‌تان دارد. اگر شخصی محسوب می‌شوید که عاشق پوشیدن لباس‌هایی از جنس پارچه ژاکارد است به‌طور حتم نمی‌توانید از شال‌های جنس نخ و سبک استفاده کنید.

این موضوع مثال عکس هم دارد. برای استفاده از استایل‌های خیابانی و راحت نمی‌توانید از شال‌هایی استفاده کنید که جنسی محکم و طرح‌های زیاد دارند. به‌طور کلی بهترین نوع پارچه برای انتخاب شال جنسی است که حالت کشسانی و انعطاف‌پذیری مطلوب مطابق با نیازتان را داشته باشد. قطعا با رعایت این موارد می‌توانید انتخابی مناسب برای تکمیل استایل خود با شال داشته باشید.

مناسب‌ترین شال‌ها برای استایل‌های مجلسی

خرید-شال-دو

 

شال‌های مجلسی هم تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ و استفاده از اکسسوری دارند که هرکدام می‌توانند برای مناسبت و استایلی خاص مناسب باشند. مناسبت‌ها برای حضور در مراسم متنوع هستند که باید براساس همان‌ها هم شالتان را انتخاب کنید. برای مثال استفاده از روسری‌های رنگ مشکی همراه با نخ‌هایی براق یا نوعی جواهردوزی‌شده می‌توانند برای حضور در مجلس ترحیم عالی باشند.

اگر استایل‌تان کلاسیک است و بیشتر از کت‌و‌شوار استفاده می‌کنید بهتر است از شال‌هایی استفاده کنید که طرح و نقش کم‌تری دارند اما با اکسسوری‌هایی مثل مروارید یا بافت تزیین شده‌اند. این نوع کارها برای استایل‌ها رسمی در همایش یا وبینارها می‌تواند بسیار برازنده باشد.

ازطرفی برای شرکت در مراسم‌ها یا مهمانی‌های شب‌نشینی می‌توانید از استایل‌های با پارچه‌های ژاکارد و شال‌هایی با نقوش کارشده و لاکچری مثل شال‌های طرح ورساچه و پوست حیوانات استفاده کنید. چنین انتخاب‌هایی همیشه و در هر زمانی شیک و لاکچری بوده و می‌توانند نیازتان نسبت به استایل‌های مجلسی برطرف کنند.

شال‌های مروارید دوزی یا جواهردوزی‌شده با نخ‌های براق که جنسی شبیه به تور دارند، هم سبک و هم بسیار شیک هستند، برای شرکت در افتتاحیه‌ها همراه با مدل مانتوهایی مانند کفتان ست می‌شوند. آن‌ها چشم‌نواز و درخشان‌تر می‌توانند شما را نشان دهند. البته این سبک روسری‌ها را می‌توانید در مراسم‌های رسمی که در منزل هم برگذار می‌شود استفاده کنید.

جمع‌بندی

شال یکی از قسمت‌های جدانشدنی در استایل است که بسیاری از افراد آن را به‌عنوان اکسسوری و برخی دیگر برای پوشش استفاده می‌کنند. اما نوع کاربرد هرکدام از این شال‌ها در استایل بسیار مهم و ضروری است. فرقی نمی‌کند هدف از استفاده از این شال‌ها چه باشد. به‌هرحال در بسیاری از شرایط ناچار به انتخاب برخی از آن‌ها برای استفاده روزمره یا شرکت در مراسم هستید.

در این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب این محصولات پرداختیم و تا حدودی با ست کردنشان همراه استایل‌های مناسب آشنا شدید. با کمی مطالعه و دقت به‌راحتی می‌توانید در بین انبوهی از تنوع در این محصولات مناسب‌ترینشان را برای استایل خود استفاده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها