|
کدخبر: 300478

خفن ترین شغل پرسود برای خانم ها و آقایان | آرایشگری و پیرایشگری

هر کسی برای شغلی که انتخاب می کند و در آن مشغول می شود معیارهای مختلفی دارد. شاید برای بعضی افراد تنها چیزی که اهمیت داشته باشد سودآوری و درآمد بالای یک شغل باشد. شاید افراد دوست داشته باشند در شغلی کار کنند که در آن امکان خلاقیت باشد و در عین حال دچار یکنواختی نشوند. شاید دوست داشته باشند با افراد زیادی معاشرت کنند و در آینده ارتباطات زیادی داشته باشند. شاید هم دوست داشته باشند شغلی داشته باشند که در آن زمانشان دست خودشان باشد و مجبور به کار کارمندی نباشند. خب، حالا اگر به شما بگوییم که چنین شغلی در واقع وجود دارد چه؟ بله چنین شغلی وجود دارد، و همانطور که احتمالا از عنوان این مقاله متوجه شده اید این شغل چیزی نیست جز آرایشگری و پیرایشگری. در ادامه این مقاله که به تلاش کارشناسان آکادمی پندار بختیاری نوشته شده است، می خواهیم به ابعاد و ویژگی های مختلف شغل آرایشگری چه برای آقایان و چه خانم ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

آرایشگری

مزایا و معایب شغل آرایشگری و پیرایشگری

با تمام تعریف و تمجیدهایی که بالاتر به آنها اشاره شد، آرایشگری نیز مانند هر چیز دیگری در این جهان مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

مزایا:

  • شاید مهمترین مزیت این شغل این باشد که آزادی شغلی شما بالاست و خیلی از موارد مثل هماهنگی با مشتری ها و ساعت و میزان کارتان می تواند در اختیار خودتان باشد.
  • درآمد بالا – البته، این موضوع کاملا بستگی به سطح مهارت و تمرین و تجربه و دانش شما دارد. اما به شکل کلی در صورتی که شما یک آرایشگر حرفه ای باشید که خدمات درجه یک و خاصی ارائه می دهد، قطعا هزینه آموزش آرایشگری که پرداخت می کنید ارزشش را خواهد داشت.
  • نکته دیگر اجتماعی بودن این شغل است که در آن فرصت این را خواهید داشت که با افراد بسیاری هم‌صحبت و حتی دوست شوید!
  • سیار بودن – منظور از این عبارت این است که شما می توانید هر جای دنیا که خواستید به کار خود بپردازید و لزوما نیاز به تشکیلات عجیب و غریبی نخواهید داشت و خلاصه همه جا می توانید به فکر درآمدزایی باشید.
  • تنوع بالا – یکی از نکاتی که هست این است که در شغل آرایشگری موارد بسیار مختلفی برای یادگیری وجود دارد و خدمات مختلفی هست که می توانید ارائه دهید. همچنین افراد با خواسته ها و شرایط مختلفی پیش شما می آیند و علاوه بر همه اینها، دنیای مد و فشن و آرایشگری، هر روز تغییر می کند و این یعنی این شغل برای شما هیچ گاه یکنواخت نخواهد بود.

آرایشگری۱

معایب:

  • خستگی فیزیکی بالا – یکی از مشکلات در آرایشگری این است که اگر واقعا بخواهید فعال باشید و پیشرفت کنید، باید زمان‌های طولانی روی پا باشید و این موضوع می تواند بدن شما – بخصوص پا و کمرتان – را به شدت خسته کند.
  • فشار کاری و استرس – البته این موضوع می تواند متغیر باشد، اما با توجه به این که به شکل کلی کار شما با ابزار تیز و برنده است و در کل یک اشتباه شما می تواند شب عروسی یک نفر را کامل خراب کند، می توان آرایشگری را جزو مشاغلی در نظر گرفت که با میزان بالایی از استرس همراه هستند.
  • مدت زمان لازم برای رسیدن به درآمدزایی – با این که این موضوع با توجه به عوامل مختلفی مثل پشتکار، شانس، شرایط کلی، مهارت و دانش و ... می تواند متغیر باشد، اما به شکل کلی در صورتی که شما از صفر شروع کنید، احتمالا مدت زمان نه چندان کوتاهی طول خواهد کشید تا به درآمدزایی از آرایشگری برسید. البته این موضوع نباید باعث دلسردی و جا زدن شما شود، اما باید از قبل این موضوع را بدانید.
  • تعادل بین زندگی و کار – حواستان باشد که به شکل کلی آرایشگری از شما زمان زیادی را خواهد گرفت و مخصوصا در اوایل زندگی حرفه ای خود شاید نتوانید برای موارد تفریحی و ... مختلف زمان بگذارید. البته این موضوع نباید شما را ناراحت کند و باید از پیشرفت در کار خود لذت ببرید.
  • مشتری های بعضا اذیت کننده – احتمال این که در کار آرایشگری به مشتری هایی که انتظارات نامتعارف از شما دارند، حرفشان را عوض می کنند، بدقول و از لحاظ زمانی بی قید هستند، و در کل اذیت کننده هستند بر بخورید اصلا کم نیست.

مدرک در آرایشگری

شاید بگویید به شکل کلی این که مثلا من مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری داشته باشم یا نه اهمیتی ندارد. اما این موضوع درست نیست. ببینید، شاید به شکل کلی برای این که شما به آرایشگری در سطوح پایین بپردازید نیازی به مدرک خاص یا بین المللی آرایشگری نباشد، اما هر چه بخواهید در سطح بالاتری کار کنید، یا مثلا اگر بخواهید در مقیاس بین المللی مشغول به کار شوید، آن موقع است که نیاز به مدرک خواهید داشت.

همچنین در صورتی که بخواهید افتتاح سالن آرایشگری برای خودتان انجام دهید، نیاز به مدارک مختلفی از جمله مدرک آرایشگری خواهید داشت. درست است که مشتری ها زمانی که پیش شما می آیند از شما نمی پرسند آیا مدرک دارید یا نه، و به کار شما اهمیت می دهند، اما طی کردن پروسه اخذ مدرک آرایشگری، مخصوصا مدارک بین المللی، می تواند همه چیز را به شما آموزش دهد و با تمرین، شما به فردی حرفه ای تبدیل خواهید شد.

در صورتی که به آموزشگاه آرایشگری مردانه سری بزنید، خواهید دید که دوره های مختلف آموزش آرایشگری وجود دارند که می توانید در آنها شرکت کنید. به عنوان مثال متعادل سازی چهره و گریم داماد، آرایشگری درجه ۱ و درجه ۲، کاربرد مواد شیمیایی، ترمیم مو و ...

آرایشگری۲

سخن نهایی

در صورتی که با توجه به مواردی که گفته شد دوست دارید آرایشگری و پیرایشگری را یاد بگیرید توصیه می کنیم آموزشگاه آرایشگری ای را انتخاب کنید که اساتید مجرب و سرفصل کاملی داشته باشد و همچنین به سابقه آن توجه کنید و ببینید در زمینه آموزش و ورود به بازار کار هنرجویان چقدر موفق عمل کرده است. به همین خاطر توصیه ما آکادمی پندار بختیاری است که علاوه بر حضور استاد پندار بختیاری، سرفصلی بسیار جامع داشته و همچنین می توانید از آموزش های آنلاین بهره ببرید و همچنان امکان گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری را خواهید داشت. در صورتی که می خواهید اقدام به یادگیری کنید، می توانید به وبسایت پندار بختیاری سری بزنید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها