|
کدخبر: 39247

گزارش خبرنگار اعزامی گسترش نیوز از نمایشگاه شکلات پاریس ۲۰۱۸

شیرین ترین گردهمایی سالیانه فرانسوی ها + تصاویر

نمایشگاه شکلات پاریس از ۹ الی ۱۳ آبان ۱۳۹۷ در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار شد.

گسترش نیوز -نمایشگاه شکلات پاریس یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی در زمینه شکلات است. این نمایشگاه فرصتی جهت کشف و امتحان آخرین محصولات نوآورانه برندهاي بين المللي در شکلات، شیرینی، بستنی، و بهترین کاکائوها از کشورهای تولیدکننده است که همه برای تماشای آن ها در پاریس جمع می شوند.

saloon01.jpg

در این دوره،حدود ٥٠٠ شرکت کننده از ٦٠ کشور در مکان پارك نمایشگاهي ورسای و در سالن ۴ گرد هم جمع شدند که شامل ٢۵٠ نفر از تولیدکنندگان شکلات، تولیدکنندگان کلوچه وشیرینی و کشورهای تولیدکننده کاکائو بودند و در کنار آن ها،٢٠٠ تن از بهترین آشپزها، شیرینی پزها، طراحان و کارشناسان به برگزاری کنفرانس ها، دستورالعمل های تولید و پردازش شکلات، و دیگر فعالیت ها برای بازدیدکنندگان پرداختند. در نمایشگاه شکلات پاریس نوآوری ها در تولید شکلات و دستورالعمل های تولید کاکائو ارائه می شوند، نمایشگاه شکلات پاریس یک رویداد دوست داشتنی و بزرگترین نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات در دنیاست که به صورت سالیانه برپا می شود و هر ساله عاشقان شکلات و شیرینی را به محفلی شیرین دعوت می کند.

saloon02.jpg

در این نمایشگاه همه فراورده هایی که با شکلات ارتباط دارند را می بینید از کیک و کلوچه و بیسکوییت تا انواع شکلات تلخ و شیرین و کاکائو در طرح های متفاوتی عرضه می شود. برترین برندهای جهانی شیرینی و شکلات در این نمایشگاه، آخرین محصولات خود را معرفی می کنند. برنامه های شاد و سرگرم کننده ای در این نمایشگاه اجرا می شود.

شرکت کننده ها همگی از معروف ترین شیرینی پزها و سرآشپزان حرفه ای جهانی هستند که برندهای معروف جهانی شکلات را عرضه می کنند و گردشگرانی از سراسر جهان برای تماشای این رویداد شگفت انگیز شکلاتی به فرانسه رفته و در اجتماع بزرگترین متخصصان عرصه شکلات شرکت می کنند. کشورهای تولید کننده کاکائو بیشترین تعداد شرکت کننده در نمایشگاه شکلات پاریس را دارند. اجتماع بزرگی از تولید کنندگان و دوستداران شکلات همراه با برنامه های جنبی دیگری که همگی در ارتباط با شکلات هستند واقعا دیدنی است.

bazdidparsi02.jpg

bazdidparsi01.jpg

در این دوره بیشتر محصولات عرضه شده، فرانسوی و توسط تولیدکنندگان کوچک است. امسال شرکت‌های بزرگ و شکلات هایی که بصورت انبوه تولید و توزیع می شوند، به استثنای یکی دوتا در این نمایشگاه عرضه نشده است.

بازدید کنندگاني از سراسر جهان

این نمایشگاه یکی از شلوغترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌هایی است که در اروپا برگزار می شود، جذابیت شیرینی‌ها و نحوه پخت آنها پیر و جوان را به این نمایشگاه می کشاند. در نمایشگاه شکلات پاریس مردم می توانند از نزدیک با تولید کنندگان برندهای معروف شکلات دیدار کنند. تولیدکنندگانی که صنعت شکلات سازی دنیا را در سطح بین المللی اداره می کنند در این رویداد همچنین برنامه های ویژه ای را برگزار می کنند. این برنامه ها شامل اجرای زنده شکلات سازی توسط شیرینی پزهای حرفه ای نیز می شود.

bazdidparsi04.jpg

bazdidparsi03.jpg

بر خلاف کشورمان در همه نمایشگاه‌ها بخش مخصوصی برای خبرنگاران پیس بینی می‌کنند. این نمایشگاه هم در ابتدای سالن، اتاق خبرنگاران را تدارک دیده بود، که ما را هم با روی گشاده پدیرفتند و سریع کارت بازدید صادر کردند.

pressparis01.jpg

بخش جذاب شیرینی‌های شکلاتی علاوه بر دیدن و خوردن شیرینی وکیک های رنگارنگ و فانتزی در این بخش می‌توانید بهترین دستورالعمل های شیرینی‌های شکلاتی را نیز دریافت کنید. اساتید بین‌المللی و شیرینی‌پزهای فرانسوی در این نمایشگاه، دستورالعمل های خود را در اختیار علاقه مندان و شیرینی پزهای جوان می گذارند. در اینجا هیچ رمز و رازی وجود ندارد و می‌توانید دستور پخت هر نوع کیک وکلوچه‌ای را از سر آشپزان حرفه ای درخواست کنید.

shiriniparis02.jpg

shiriniparis01.jpg

سالن ویژه کاکائو در نمایشگاه شکلات پاریس قسمتی برای سرزمین های تولید کننده کاکائوی جهان در نظر گرفته شده است. در این قسمت نحوه استفاده از کاکائو مرحله به مرحله به نمایش در می آید. مراسم سنتی به همراه موسیقی محلی و بومی کشورهای تولیدکننده کاکائو فضایی شاد را در نمایشگاه کاکائو به وجود می آورد. در طی این نمایشگاه همه روزها همراه با جشن و رقص و موسیقی، با شکلات از بازدید کننده ها پذیرایی می شود. معمولا این بخش بیشتر از افریقا و امریکای لاتین، جامائیکا و برزیل است.

kakaoo01.jpg

بخش ویژه شکلات‌های طرح دار انواع شکلات ها را به شکل برج ایفل تا کیف ،کفش ،گل و مداد، آچار ، پیچ گوشتی، گیره، چاقو، توپ، لوازم آرایشی، انواع عروسک ها و لوازم تزیینی را می توان در این بخش دید که برای بازدید کنندگان و خرید کادویی و خصوصا کودکان بسیار جذاب بود.

shokotarhdar02.jpg

shokotarhdar03.jpg

shokotarhdar04.jpg

shokotarhdar05.jpg

shokotarhdar06.jpg

shokotarhdar01.jpg

ماکارون و اصفهان همچنان می درخشند ماکارون شیرینی معروف فرانسوی که هرکسی در پاریس، یک بار امتحان می کند در این نمایشگاه هم همچنان بارنگ های زیبا و مزه های مختلف می درخشد.اگر کسی می‌خواهد طعم واقعی شیرینی‌های ماکارون را بچشد، بدون شک به شیرینی فروشی "له دوره" و یا "پیر هرمه" در پاریس می رود، این شیرینی در مجموعه‌ رنگها و طعم‌های دلپذیر و متنوعی موجود است مثل گل رز، یاس، میوه های مختلف و شکلات، کارامل و وانیل و ...

makaron02.jpg

makaron03.jpg

makaron01.jpg

بخش سرزمین شکلات در Chocoland به طور اختصاصی فعالیت هایی برای کودکان انجام می شود که همگی آموزشی هستند. بازی و سرگرمی های جذابی توسط آشپزهای تازه کار با لباس آشپزی در نظر گرفته شده که توجه همه بچه ها را جلب می کند. کودکان ۳ تا ۱۲ سال می توانند در سرزمین شکلات، همراه با آشپزهای جوان شیرینی و کیک بپزند و در فعالیت های شکلات سازی از نزدیک شرکت کنند و شانس بزرگ ورود به دنیای شکلات و تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ صنعت شکلات را برایشان ایجاد می کند و در خانه شکلاتی بازی کنند.

chocoroom01.jpg

chocoroom02.jpg

بخش فضای شکلاتی در این قسمت از نمایشگاه می توانید انواع طعم های مختلف را امتحان کنید. برندهای شرکت کننده در نمایشگاه شکلات پاریس همراه با اجراهایی بی نظیر از تولید شکلات، خوشمزه ترین شکلات ها و شیرینی ها را عرضه می کنند. اینجا بوی خوش کاکائو و شیرینی فضای شکلاتی ویژه ای را ایجاد کرده است.

chocospapce02.jpg

chocospapce03.jpg

chocospapce01.jpg

بخش آموزشی شکلات تجربیات سر آشپزان بین المللی با اجرای زنده در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد و حاضرین می‌توانند سوال‌های خود را از سر آشپز بین‌المللی بپرسند. کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی کارشناسان صنعت شکلات برای آگاهی بیشتر بازدید کنندگان انجام می‌شود.

Amozeshschoco.jpg

بخش فروشگاه کتاب شکلات نمایشگاه شکلات پاریس در یک اقدام فرهنگی، بخشی از نمایشگاه را به فروش کتاب اختصاص داده است. در این قسمت می توان بهترین کتاب های آشپزی و شیرینی پزی را خریداری کرد ولی جالب تر از آن می توان از نزدیک با نویسندگان این کتاب ها نیز ملاقات کرد. جدیدترین کتاب‌ها توسط نویسنده کتاب در معرض فروش قرار می گیرد. همچنین در بخش دیگری تجربیات سر آشپزان بین المللی با اجرای زنده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و حاضرین می توانند سوال های خود را از سر آشپز بین المللی بپرسند. کارگاه های آموزشی و سخنرانی کارشناسان صنعت شکلات برای آگاهی بیشتر بازدید کنندگان انجام می شود.

ashpazha02.jpg

chcoketab01.jpg

chcoketab02.jpg

ashpazha01.jpg

نمایش لباس های شکلاتی برگزاری فشن شوی لباس شکلاتی از دیگر برنامه های سرگرم کننده و خلاقانه نمایشگاه شکلات پاریس است که نمونه ای بی نظیر از طراحی لباس با شکلات است. برترین طراحان مد جهان با فعالان شکلات سازی تیم هایی را برای ساخت لباس های شکلاتی زیبا و فوق العاده آماده کرده اند. معروف ترین مانکن ها این لباس های عجیب را در شوی لباس شکلاتی به نمایش می گذارند.

lebasexpo01.jpg

lebasexpo02.jpg

lebasexpo03.jpg

بسته بندی شکلات در نمایشگاه شکلات پاریس از ۲۰۱۷ برای نخستین بار یک محل مخصوص تجهیزات آزمایشگاهی و بسته بندی و سرویس های خاص صنعت شکلات در نظر گرفته شد که تولیدکنندگان می توانستند، نمایشی از توانمندی های تولیدی و فروشگاهی خود را به نمایش بگذارند. این فرایند امسال هم تکرار شد.

bastebandi01.jpg

bastebandi02.jpg

جوایز شکلات پاریس فرانسه بخشی است که به برندهای برتر شکلات و شکلات سازان مطرح در دنیای شکلات، جوایزی اهدا می شود. این مراسم به منظور قدردانی از فعالان صنعت شکلات سازی دنیا طی مراسمی همراه با جشن و موسیقی برگزار می شود. در این نمایشگاه تولیدکنندگان کاکائو هم معرفی شده و به بهترین تولیدکنندگان کاکائو با کیفیت جوایزی داده می شود! نمایشگاه بین المللی فرانسه راه ارتباطی بین کشاورزان تولیدکننده کاکائو و شکلات سازان را هموار کرده و امکان همکاری و سفارش هم وجود دارد.

jayezeparis02.jpg

jayezeparis03.jpg

jayezeparis04.jpg

jayezeparis05.jpg

jayezeparis01.jpg

فروشگاه محصولات تبلیغاتی بخشی برای عرضه محصولات تبلیغاتی از پیشبند تا بلوز و پیراهن و سایر وسایل تبلیعاتی با مارک نمایشگاه شکلات برای یادگاری عرضه و بفروش می رسد.

chocotabligh03.jpg

chocotabligh04.jpg

chocotabligh01.jpg

chocotabligh02.jpg

برپایی دو نمایشگاه عکس از عکاسان فرانسوی که فقط از شکلات عکاسی کرده بودند از جاذبه های فرهنگی نمایشگاه بود.

galeryparis04.jpg

galeryparis05.jpg

galeryparis06.jpg

galeryparis01.jpg

galeryparis02.jpg

galeryparis03.jpg

حضور پررنگ چشم بادامی‌ها کشورهای چین و ژاپن هم با حضور پررنگ خود تلاش می کنند که دربازار شکلات هم به هرشکلی جا باز کنند، ژاپنی ها مراسم چای را در طول نمایشگاه بطور مرتب به نمایش می گذارند، شکلات هم با چای حتما مزه می دهد.

chinachoco04.jpg

chinachoco01.jpg

chinachoco02.jpg

chinachoco03.jpg

دیگر بخش های نمایشگاه مراکشی ها و باقلوا: در نبود کشوری مثل ایران، مراکشی ها هم انواع باقلواها و شیرینی های کشورهای مسلمان را در این نمایشگاه عرصه کردند که به مزاق فرانسوی ها هم خوش آمد.

گزاصفهانی که فرانسوی شده: مدتهاست که گز اصفهان با کمی تغییر تبدیل به گز فرانسوی شده و در بازار نویل جای خود را باز کرده است. شیرینی نوقا هم با همون اسم عرصه می‌شود. مجسمه های شکلاتی بزرگ: انواع مجسمه های بزرگ شکلاتی از جاذبه های نمایشگاه برای عکس یادگاری افراد است.

آب نبات: درست است که شکلات امروزه پرطرفدار شده، اما هنوز اب نبات هم رونق خودش را دارد، خصوصا اب نبات های محلی با بوی خوش انواع عطرها و کارامل و شکلات.

گل های تزیینی: دسته گل هایی که می تواند بماند ،آب نبات هایی که می توانند بهترین هدیه باشند، هم خورده شوند و هم از رنگ و بو و مزه شان سرمست شوید.

others01.jpg

others02.jpg

others03.jpg

others04.jpg

others05.jpg

others06.jpg

others07.jpg

others08.jpg

جای خالی ایران ایران با تنوع شیرینی های محلی و پیشرفت در شکلات آذربایجان، و انواع باقلواهای یزدی و گز اصفهان و سوهان قم و کاک کرمانشاه و باسلوق تبریز و نقل ارومیه و گلاب کاشان و مسقطی شیراز و ده هامحصول دیگر ایرانی، در این نمایشگاه ها حضور ندارند، سازمان نمایشگاهها و مرکز تجارت و وزارت صمت باید فکر اساسی در این موارد انجام دهد. البته ما در نمایشگاه شکلاتی پیدا کردیم گه زیره ایران در ان بکار رفته بود با نام ایران.

iranexpoinparis01.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها