|
کدخبر: 311292 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

آپدیت جدید تلگرام / پیام رسان محبوب با دست پُر آمد + فیلم

تلگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود، امکانات جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده که در این گزارش به آن ها پرداختیم.

فناوری آپدیت جدید تلگرام / پیام رسان محبوب با دست پُر آمد + فیلم

تلگرام (Telegram) یک پیام‌رسان فوری است که در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دوروف (Pavel Durov) تأسیس شد. این اپلیکیشن امکان ارسال پیام‌های متنی، عکس، ویدئو، فایل و صدا را فراهم می‌کند. تلگرام از سرورهای متمرکز بهره نمی گیرد و بر پایه فناوری ابربلاکچین توزیع شده به نام "MTProto" عمل می‌کند.

تلگرام با ارائه امکاناتی مانند گروه‌ها، کانال‌ها، چت‌های رمزگذاری شده، ویس‌کال، ویس‌مسیج، بات‌ها و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، در میان کاربران سراسر دنیا بسیار محبوب است. همچنین تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند کلاینت‌های غیررسمی را برای دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان امن شناخته می‌شود و از رمزنگاری پیشرفته end-to-end برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. این به معنی آن است که تنها فرستنده و گیرنده می‌توانند محتوای پیام‌ها را مشاهده کنند و هیچ شخص دیگری، حتی تلگرام خود، نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

آپدیت-تلگرام

وجه تمایز تلگرام با سایر پلتفرم‌ها

مهمترین تفاوت تلگرام با بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر مانند واتساپ، این است که تلگرام قابلیت استفاده به عنوان پلتفرم باز توسعه دهندگان را دارد. این به معنی این است که شخص‌ها و شرکت‌ها می‌توانند بات‌ها را بسازند و آن‌ها را در تلگرام اجرا کنند تا امکانات و سرویس‌های اضافی را به کاربران ارائه دهند.

در نهایت، مهمترین نکته درباره تلگرام این است که این برنامه در برخی از کشورها مسدود شده و در دسترس نیست. به همین دلیل، قبل از استفاده از تلگرام، بهتر است از وضعیت قانونی و قوانین مربوطه در کشور خود مطلع شوید.

تلگرام در جدیدترین بروزرسانی خود امکانات جالب و جذابی  را در اختیار کاربرانش قرار داده است. این آپدیت ویژگی خاص و مهیجی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در نسخه جدید تلگرام این امکان فراهم شده تا زمانی که درحال پاسخ‌دادن یا فورواردکردن یا قراردادن لینک در پیام‌ها هستید یا هر سه مورد را با یکدیگر انجام می‌دهید، با استفاده از تب‌های جدید در منو، به تنظیمات جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید.

تلگرام در آپدیت جدید خود تغییرات قابل‌توجهی را برای قابلیت ریپلای عرضه کرد. کاربران می‌توانند بخش خاصی از پیام‌ها را کوت کنند تا پاسخ شما به پیام‌ها کاملاً دقیق باشد در آپدیت جدید می‌توانید پاسخ‌ها را به چت‌های دیگر ازجمله گروه‌ها یا کانال‌های مختلف بفرستید.

علاوه بر امکان کوت‌کردن پیام‌های دیگران، در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید برای پیام‌های خود هم از فرمت کوت استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از چندین کوت در یک پیام هم وجود دارد.

در جدیدترین نسخه تلگرام کاربران کنترل بیشتری روی پیش‌نمایش لینک‌ها دارند. برای مثال می‌توانید پیش‌نمایش را در بالا یا پایین پیام خود قرار دهید و یا اینکه اگر چندین لینک در پیام شما وجود دارد، لینک مدنظرتان برای پیش‌نمایش را انتخاب کنید.

زمانی که درحال پاسخ‌دادن یا فورواردکردن یا قراردادن لینک در پیام‌ها هستید یا هر سه مورد را با یکدیگر انجام می‌دهید، با استفاده از تب‌های جدید در منو، به تنظیمات جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین برای ثبت سلفی‌های روشن‌تر، می‌توانید از فلاش نمایشگر استفاده کنید که شامل تنظیماتی برای رنگ و همچنین شدت نور می‌شود.

پلتفرم-تلگرام

روش تازه برای پاسخ‌ به پیام‌ها

تازه‌ترین به‌روزرسانی تلگرام تحول شگرفی در شیوه پاسخ‌دهی به پیام‌ها در این شبکه اجتماعی پدید آورده؛ حالا می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را در هنگام پاسخ‌دادن، کوت (Quote) کنید و همچنین امکان استفاده از فرمت کوت در پیام‌ها برای کاربران فراهم شده است.

ازسوی دیگر در این آپدیت می‌توانید پاسخ‌ها را به چت‌های دیگر ازجمله گروه‌ها یا کانال‌های مختلف بفرستید و بحث را در مقصد جدیدی دنبال کنید. همچنین جز امکان کوت‌کردن پیام‌های دیگران، در این آپدیت برای پیام‌های خود هم از فرمت کوت استفاده کنید. و نیز امکان استفاده از چندین کوت در یک پیام هم وجود دارد.

جدیدترین به‌روزرسانی پیام‌رسان محبوب تلگرام منتشر شد؛ آپدیتی که شامل موارد مختلفی ازجمله تغییرات چشمگیر در قابلیت ریپلای یا پاسخ‌دادن به پیام‌ها می‌شود. در جدیدترین نسخه تلگرام می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را در هنگام پاسخ‌دادن، کوت (Quote) کنید و همچنین امکان استفاده از فرمت کوت در پیام‌ها برای کاربران فراهم شده است.

تلگرام در آپدیت جدید خود تغییرات قابل‌توجهی را برای قابلیت ریپلای عرضه کرده است. در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را کوت کنید تا پاسخ شما به پیام‌ها کاملاً دقیق باشد.

همچنین در آپدیت جدید می‌توانید پاسخ‌ها را به چت‌های دیگر ازجمله گروه‌ها یا کانال‌های مختلف بفرستید و بحث را در مقصد جدیدی دنبال کنید.

در جدیدترین نسخه تلگرام کاربران کنترل بیشتری روی پیش‌نمایش لینک‌ها دارند. برای مثال می‌توانید پیش‌نمایش را در بالا یا پایین پیام خود قرار دهید و یا اینکه اگر چندین لینک در پیام شما وجود دارد، لینک مدنظرتان برای پیش‌نمایش را انتخاب کنید.

زمانی که درحال پاسخ‌دادن یا فورواردکردن یا قراردادن لینک در پیام‌ها هستید یا هر سه مورد را با یکدیگر انجام می‌دهید، با استفاده از تب‌های جدید در منو، به تنظیمات جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید.

در جدیدترین نسخه تلگرام می‌توانید ویدیوها در استوری‌ها را به سمت جلو یا عقب حرکت دهید. برای اینکار تنها کافیست انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و اسلایدر را به سمت راست یا چپ حرکت دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها