|
کدخبر: 320821

نمونه قالب آماده و متن اعلامیه ترحیم پدر، مادر

یکی از مهم‌ترین ملزومات هر مراسم عزاداری، آگهی ترحیم است. می‌توان با دانلود فرم خام آگهی ترحیم، یک آگهی مناسب برای ترحیم پدر، مادر یا سایر عزیزان آماده کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این خصوص به شما ارائه می‌دهیم.

دانلود انواع طرح آگهی ترحیم لایه باز – طرح دات آی آر

دانلود انواع طرح آگهی ترحیم لایه باز – طرح دات آی آر

یکی از مهم‌ترین ملزومات هر مراسم عزاداری، آگهی ترحیم است. این آگهی از سمت خانواده متوفی چاپ می‌شود تا راهی برای اطلاع‌رسانی زمان خاکسپاری و مراسم ختم به دوستان و آشنایان آن‌ها باشد. بدون‌شک در زمان فوت عزیزان، به‌خصوص پدر و مادر، افراد توانایی طراحی این اعلامیه را ندارند؛ از همین رو در چنین شرایطی می‌توان با دانلود فرم خام آگهی ترحیم، یک آگهی مناسب برای ترحیم پدر، مادر یا سایر عزیزان آماده کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این خصوص به شما ارائه می‌دهیم.

آگهی ترحیم لایه باز چیست؟

منظور از اعلامیه ترحیم لایه باز، قالب‌های آماده‌ای هستند که متن و طرح آن‌ها از قبل طراحی شده است. این فایل‌های گرافیکی قابلیت هر نوع ویرایش و تغییری را دارند و افراد می‌توانند در کمترین زمان ممکن، تغییرات مورد نیاز را روی آن‌ها ایجاد کنند. برای مثال امکان اضافه کردن خوشنویسی، تایپوگرافی، عکس مرحوم یا تصاویر دیگر و ... وجود دارد.

با استفاده از آگهی ترحیم قابل ویرایش ، نیازی نیست برای پیدا کردن متن یا شعر مناسب، نگران باشید. اکثر این فایل‌ها خود دارای یک متن آماده کاملا مناسب هستند که با حذف قسمتی از متن یا اضافه کردن موارد دلخواه به آن، می‌توانید یک آگهی فوت شایسته برای اطلاع دادن مرگ یک عزیز چاپ کنید.

گذشته از این، شما می‌توانید از آگهی ترحیم خام برای انتشار اطلاعیه فوت در شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید و با این کار در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اکثر این فایل‌ها با فرمت psd قابل دانلود هستند و حتی امکان ویرایش ابعاد و اندازه آن‌ها هم وجود دارد.

انواع طرح اعلامیه ترحیم

اطلاعیه ترحیم آماده در طرح و مدل‌های مختلفی طراحی شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این اطلاعیه برای بانوان با آقایان متفاوت است. برای مثال معمولا در اعلامیه آقایان محلی برای درج تصویر آن‌ها قرار داده شده؛ اما در اعلامیه بانوان به‌جای آن از تصاویر شمع و گل استفاده خواهند کرد.

انواع آگهی‌های ترحیم از نظر نوع مراسمات هم با هم متفاوت خواهد بود. رایج‌ترین و پرتقاضاترین انواع اطلاعیه ترحیم پدر و مادر، شامل موارد زیر است:

اطلاعیه فوت و خاکسپاری

این نوع آگهی برای اطلاع دادن فوت یک عزیز به دوستان و آشنایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع آگهی، باید مواردی مثل زمان خاکسپاری، محل و ساعت برگزاری مجلس ختم درج شود؛ همچنین باید به‌صورت عمومی و بدون اسم بردن از اشخاص خاصی، از دوستان و آشنایان دعوت شود که در مراسم شرکت کنند.

اعلامیه چهلم

در نمونه اعلامیه ترحیم مربوط به مراسم چهلم، معمولا متنی با مضمون تشکر از بستگان و دوستان برای حضور در مراسمات قبلی درج می‌شود. ضمن اینکه این اعلامیه برای اطلاع‌رسانی بابت تاریخ، ساعت و مکان برگزاری مراسم چهلم مرحوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعلامیه سالگرد فوت

این اعلامیه هم برای اطلاع دادن زمان برگزاری مراسم سالگرد و مکان مراسم است. گاهی اوقات افراد ترجیح می‌دهند هزینه مراسم سالگرد فوت پدر و مادر یا سایر عزیزان خود را صرف امور خیریه کنند. در این صورت هم لازم است با چاپ یک اعلامیه سالگرد فوت مناسب، این موضوع به آشنایان اطلاع داده شده و از همدردی آن‌ها تشکر به عمل آید.

دانلود نمونه طرح آگهی ترحیم مادر – tarh.ir

دانلود نمونه طرح آگهی ترحیم مادر – tarh.ir

نکات مهم در انتخاب اعلامیه فوت

برای انتخاب اعلامیه فوت آماده، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید تا فایل مناسبی را دانلود کرده و بتوانید به راحتی و با چند تغییر کوچک، آگهی ترحیم مدنظر خود را آماده کنید. در اینجا به برخی از نکاتی که باید در زمان انتخاب آگهی فوت پدر، مادر یا سایر عزیزان به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

توجه به متن آگهی فوت

از دست دادن عزیزان، غم سنگینی دارد و باید این غم تا حدودی در متن اعلامیه مشهود باشد. متن آگهی‌های ترحیم باید به‌گونه‌ای نوشته شود که نشان‌دهنده احترام بازماندگان نسبت به عزیز از دست رفته باشد؛ همچنین در این متن باید با لحنی محترمانه، از دوستان و بستگان برای حضور در مراسمات ختم و عزاداری دعوت به عمل آید.

انتخاب شعر مناسب

معمولا در آگهی‌های ترحیم پدر و مادر، از شعری کوتاه در وصف این عزیزان استفاده خواهد شد. در هر فرم خام آگهی ترحیم، چنین شعری درج شده و شما می‌توانید هر کدام که بیشتر به دلتان نشست و وصف حالتان بود را انتخاب کنید.

توجه به ابعاد اطلاعیه فوت

معمولا اکثر اعلامیه‌های ترحیم در ابعاد A3 یا A4 چاپ می‌شوند؛ اما درصورتی‌که آگهی ترحیم قابل ویرایش را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی خود نیاز داشته باشید، باید ابعاد متفاوتی برای آن در نظر بگیرید. برای مثال ابعاد اعلامیه برای استوری کردن با پست کردن فرق می‌کند. خوشبختانه اکثر طرح‌ها در ابعاد مختلف قابل دانلود هستند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

توجه به فونت متن اعلامیه ترحیم

متن اعلامیه ترحیم باید طوری باشد که همه افراد به‌راحتی آن را بخوانند. در انتخاب فونت اعلامیه نباید فقط زیبا بودن آن را در نظر بگیرید؛ بلکه باید فونتی را انتخاب کنید که برای تمام افراد، خوانا باشد. علاوه‌بر این، باید به سایز متن هم توجه داشته باشید. فراموش نکنید که سالمندان و کسانی که بینایی ضعیفی دارند هم باید بتوانند ساعت و آدرس مراسم ختم را ببینند.

توجه به رنگ پس‌زمینه اعلامیه فوت

معمولا برای پس‌زمینه اعلامیه فوت از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. البته می‌توان از رنگ سفید هم برای این اعلامیه استفاده کرد؛ اما باید حاشیه‌های آن به رنگ مشکی باشد. رنگ متن و رنگ پس‌زمینه باید به‌صورت متضاد با هم انتخاب شوند تا متن به خوبی دیده شود.

دانلود طرح آگهی ترحیم پدر – طرح دات آی آر

دانلود طرح آگهی ترحیم پدر – طرح دات آی آر

چاپ آگهی ترحیم در سریع‌ترین زمان با قالب آماده

در این مطلب سعی کردیم شما را با اعلامیه فوت به صورت خام و آماده، همچنین مزایای استفاده از آن آشنا کنیم. با انتخاب یک قالب و متن مناسب می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، یک آگهی ترحیم مناسب و درخور را چاپ کنید که به‌خوبی غم و اندوه شما و بستگانتان در از دست دادن پدر یا مادر را نشان داده و آشنایانتان را در کمال احترام به مراسمات پیش‌رو دعوت کند. برای این منظور فقط کافیست به یکی از سایت‌های طراحی اعلامیه ترحیم خالی مراجعه کرده و طرح مناسبی را انتخاب کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها