|
کدخبر: 325521

سورپرایز اپل برای هواداران / پای هوش مصنوعی در میان است!

ماه گذشته مشخص شد که اپل برای تقویت ویژگی های هوش مصنوعی در iOS ۱۸ با گوگل همکاری می‌کند.

اقتصاد سورپرایز اپل برای هواداران / پای هوش مصنوعی در میان است!

در واقع، اصلاحیه اخیر نشان می‌دهد که اپل قصد دارد از جمینی برای تقویت دستیار موجود در آیفون‌های خود استفاده کند، اما اکنون مشخص شده است که اپل تصمیم خود را تغییر داده و در حال مذاکره با اوپن ای آی برای استفاده از چت جی پی تی به عنوان کمک است. این همکاری بین دو شرکت فناوری قبلاً نیز مورد گزارش قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد اپل مذاکرات جدیدی را از سر گرفته تا آیفون‌ها و آی‌پدهای جدیدش که اواخر سال عرضه می‌شوند، به هوش مصنوعی مجهز باشد. منابع آشنا به تکنولوژی عقیده دارند که اپل می‌خواهد ابزارهای OpenAI را در iOS ۱۸ ادغام کند.

ویژگی های هوش مصنوعی در iOS ۱۸

مارک گورمن در مصاحبه‌ای در بلومبرگ ادعا کرد که مذاکرات انجام شده بر روی استفاده از فناوری‌های OpenAI برای تقویت یک چت ربات مبتنی بر ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS ۱۸ متمرکز است. هنوز مشخص نیست که این چت بات جایگزین سیری محبوب می‌شود یا به عنوان چت بات مستقل کار خود را آغاز می‌کند. البته شایان ذکر است که چندی پیش در برخی از گزارش‌ها آمده بود که قبلا “SiriSummarization” از یک چهارجوب جدید صحبت کرده که در آن سیری با چت جی پی تی ادغام می‌شود.

البته بر اساس تائید نیویورک تایمز در این میان اپل همچنان در تلاش است تا با گوگل نیز به توافق برسد. به نظر می‌رسد این غول فناوری تلاش می‌کند تا بهترین قیمت را پیدا کند. همچنین شایعه شده که اپل در حال مذاکره با Baidu است تا کاربران چینی خود را خشنود نگه دارد جایی که گوگل در آن هیچ فعالیتی ندارد.

سرانجام این مذاکرات هرچه شود، به نظر می‌رسد اپل ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی که در به‌روزرسانی ۱۸ ios فعال خواهد بود را در WWDC ۲۰۲۴ به کاربران معرفی کند. این غول فناوری بر روی مدل زبانی خود هم کار می‌کند که قابلیت اجرا در حالت آفلاین را دارد. به هر حال این مدل زبانی هر چقدر هم که کارآمد باشد نمی‌تواند مانند نسخه‌های آنلاین کارآمد باشد.

البته گمان می‌رود که اپل تمام این مدل‌های آنلاین و آفلاین را برای ارائه نتیجه ایده‌آل با یکدیگر ادغام کند.

هوش مصنوعی جمنای حالا از اندروید‌ پایین‌تر از ۱۲ هم پشتیبانی می‌کند

در آخرین اخبار، گوگل اعلام کرد محدودیت‌های پیشین خود را در استفاده از هوش مصنوعی جمنای برای اندروید ۱۲ و بالاتر را لغو کرده و از این پس از نسخه ۱۰ این سیستم نیز حمایت خواهد کرد.

گوگل، در اوایل سال ۲۰۲۴ این تغییرات را با ارائه جمنای برای تلفن‌ها و تبلت‌هایی که از اندروید ۱۲ به بالا استفاده می‌کنند، به اطلاع عموم رساند.

اما حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که از این به بعد، دستگاه‌هایی که نسخه‌های قدیمی‌تری از اندروید را اجرا می‌کنند، نیز قادر به نصب و استفاده از این هوش مصنوعی پیشرفته خواهند بود. این تغییرات باعث شده تا هوش مصنوعی Gemini به عنوان یک جایگزین قوی برای دستیارهای صوتی معمولی، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به طور خاص، کاربران می‌توانند جمنای را از فروشگاه پلی استور گوگل دریافت و بر روی تلفن‌ها و تبلت‌های خود نصب کنند؛ حتی اگر از نسخه‌های قدیمی‌تری از اندروید استفاده می‌کنند. این تغییرات نشان دهنده تمایل گوگل به فراهم کردن امکانات پیشرفته به همه کاربران اندروید، بدون توجه به نسخه سیستم عامل آن‌هاست.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها