|
کدخبر: 326193

خبر بد درباره افزایش حقوق کارگران / منتظر افزایش حق مسکن نباشید!

بانک مرکزی گزارش داده که نرخ رشد پایه پولی در سال گذشته روند نزولی داشته و با کاهش ۱۶.۹ درصدی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۸.۱ درصد کاهش یافته است. همچنین، آمار نقدینگی نشان می‌دهد که با وجود رشد ۲۴.۳ درصدی در پایان سال گذشته، به کف ۵ ساله رشد رسیده است. مقدار نقدینگی در سال جاری بیش از ۷ هزار و ۸۸۰ افزایش یافته است.

اقتصاد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش، مصرف بالا را دلیل ناترازی بنزین اعلام کرده است. ناصر عاشوری گفته ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست و در مصرف بی‌رویه است تا جایی که با مصرف بالا، کار به‌جایی رسیده که به جای صادرات، در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار بنزین به کشور وارد شده است.

علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت کار به کارگاه‌هایی که قوانین ایمنی را رعایت نمی‌کنند هشدار داد در صورتی که جان کارگران در واحدها در خطر باشد با کمک دادستانی پلمپ می‌شوند.

به گفته معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از اول امسال تا دیروز شانزدهم اردیبهشت ماه، ۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

با مصوبه هیئت وزیران، برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفتند.

در حالی که خبرهای زیادی درباره احتمال افزایش حق مسکن کارگری برای امسال شنیده میشد اما مهر گزارش داده که بین نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار توافق حاصل نشده و تغییر در حق مسکن کارگری منتفی است.

اولین محموله تجاری افغانستان از راه ایران به ترکیه رسید. راه‌آهن اعلام کرده که با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیوش توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

معاون سازمان بورس‌ خبر داده که بررسی لیست دارندگان اطلاعات نهانی به یک فهرست ۴۰ نفره رسیده که به استفاده از اطلاعات نهانی در اردیبهشت سال گذشته متهم هستند.

رافائل گروسی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری هسته‌ای به میزبانی ایران در شهر اصفهان به ایران آمده، امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار کرد. مدیرکل آژانس در پیامی در شبکه ایکس نوشته مجموعه‌ای از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیانیه مشترک پیشنهاد داده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافت که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌های ارزی نسبت به فروش آن است.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها