|
کدخبر: 323214

قیمت گوشت/قیمت گوشت قرمز/بازار گوشت

عرضه گوشت قرمز / قیمت جدید چقدر است؟

گزارشات نشان می دهد که عرضه گوشت قرمز در فروشگاه های زنجیره ای آغاز شده است

اقتصاد عرضه گوشت قرمز / قیمت جدید چقدر است؟

گوشت قرمز یکی از نیازهای مردم است که طی چند ماه اخیر قیمت های متفاوتی را تجربه کرده است و بیشتر مردم اقدام به خرید گوشت تنظیم بازار کرده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توزیع روزانه کالاهای اساسی مردم در ایام عید نوروز گفت: عرضه گوشت قرمز گرم در فروشگاه های زنجیره ای آغاز شد.

جبرئیل برادری در خصوص توزیع کالای اساسی تنظیم بازار برای ایام نوروز در استان تهران اظهارداشت: باتوجه به اینکه نیاز مردم در این ایام بیشتر از سایر ایام سال است، با برنامه‌ریزی درست و هماهنگی های انجام شده تلاش می‌شود آرامش و اطمینان لازم برای شهروندان ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در این خصوص نقاط مختلفی برای توزیع میوه شب عید و دیگر کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، میوه و اقلام اساسی به میزان کافی درنظر گرفته شده و به صورت روزانه در سطح شهرستان های استان و شهر تهران توزیع خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

استقبال مردم از روند توزیع میوه و خرما شب عید و ماه مبارک رمضان

برادری با اشاره به استقبال گسترده مردم از روند توزیع میوه و خرما در شب عید گفت: با تدابیر صورت گرفته علاوه بر گوشت قرمز و مرغ منجمد، از امروز گوشت قرمز گرم نیز در فروشگاه های زنجیره ای به صورت بسته بندی توزیع می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص قیمت این محصول افزود: گوشت گرم گوساله با قیمت هرکیلوگرم ۲۹۹ هزارتومان و گوشت گرم گوسفندی هرکیلوگرم ۳۱۶ هزارتومان به فروش خواهد رسید.

برادری اظهارداشت: مردم می‌توانند گزارش تخلفات صنفی را به بازرسان اتاق اصناف گزارش و یا از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور درباره افزایش قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز گفت: اتفاقی که در اواخر سال ۱۴۰۱ رخ داد و در واقع باید گفت در نیمه دوم سال گذشته خودش را نشان داد و در سال ۱۴۰۲ هم بر شدت و حدت آن افزوده شد در واقع ریشه آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۸ وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را راه‌اندازی کرد. در این سامانه برای تولید گوشت، سهمیه نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته نشد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در این سال‌ها، کمتر از ۱۰ درصد نهاده مورد نیاز دام سبک از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد. برای پروار بندها هم اصلاً سهمیه نهاده در نظر گرفته نشد.

وی توضیح داد: قیمت تمام شده گوشت از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ بالا بود زیرا دامدار باید نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین می‌کرد. افزایش قیمت هم روزانه رخ می‌داد. در مقابل برای برخورد، قیمت دستوری اعمال می‌شد.

صدر دادرس تصریح کرد: در این دوره تولید دام زیاد بود و بازار تقاضا هم تغییری نداشت از این رو قیمت تمام شده خودش را نشان نمی‌داد. نرخ دام زنده ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان بود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در ادامه سخنان خود گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۱ دو تا اتفاق افتاد؛ نخست صادرات بی موقع بود که وزارت جهاد کشاورزی مجوز آن را صادر کرد و تعدادی دام از کشور خارج شد. دوم، جمعیت زیادی دام را شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کرد و قرار بود دو ماه بعد پول آن را بپردازد که این پول تا ۱۰ یا ۱۱ ماه به تأخیر افتاد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها