|
کدخبر: 323079

واردات کالا / کالای وارداتی / فروشنده کالا

۱۰ فروشنده کالا به ایران معرفی شدند / آلمان ها در رتبه نخست

در ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ۱۰ فروشنده اصلی کالاهای وارداتی به ایران توسط گمرک معرفی شدند. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در این دوره زمانی، بیشترین ارزش وارداتی به امارات متحده عربی تعلق داشت و آلمان به عنوان شریک تجاری اول ایران در اروپا شناخته شد.

اقتصاد ۱۰ فروشنده کالا به ایران معرفی شدند / آلمان ها در رتبه نخست

با توجه به ارزیابی انجام شده، واردات کشور در ۱۱ ماه اخیر با افزایش ۶.۴۰ درصدی در وزن و ۱۱.۱۱ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس آمار گمرک، ارزش دلاری کالاهای وارداتی به مبلغ ۵۹ میلیارد و ۸۸۴ میلیون دلار می‌رسد.

عالی ترین دوره مدیریت کسب و کار در ایران

داده‌های اعلام شده نشان دهنده آن است در مدت زمان مورد بررسی کشورهای «امارات متحدده عربی»، «چین»، ‌‌«ترکیه»، «آلمان»، «هند» ،«فدارسیون روسیه»، «هلند»،  «انگستان»، «سوییس» و «عمان» ۱۰ صادرکننده اصلی کالا به ایران بوده‌اند. نیم‌نگاهی به فروشندگان کالا به ایران نشان می‌دهد ۵ کشور اروپایی در جمع کشورهای واردکنندگان به ایران قرار داشته‌اند و آلمان شریک اول تجاری ایران در اروپا بوده است.

امارات شریک اصلی ایران

با توجه به روند داده‌‌های اعلام شده می‌توان گفت، در مدت زمان مورد بررسی کشورهای «امارات متحده عربی» با ۱۸ میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار بیشترین واردات به لحاظ ارزشی به کشور را داشته است سهم این کشور از سبد وارداتی به ایران ۳۱.۳۴ درصد بوده است. امارات یکی از کشورهای اصلی صادرات و واردات محسوب می شود و به همین دلیل بخش اعظمی از کالاهای وارداتی ایران از این طریق وارد کشور می شود، روندی که هزینه های واردکنندگان را افزایش می دهد با این حال با توجه به شرایط موجود واردکنندگان ناچار به استفاده از این روش هستند.

۵ واردکننده اول به ایران

 با توجه به آمار اعلام شده می توان گفت «چین» با ۱۶ میلیارد و ۷۵۴ میلیون دلاری و سهم ۲۷.۹۸ درصد، «ترکیه» با ۶ میلیارد و ۷۷۵ میلیون دلاری و سهم ۱۱.۳۱ درصدی در جایگاه دوم و سوم کشورهای واردکننده به ایران قرار داشته‌اند. از سوی دیگر «آلمان» با یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون دلار و سهم ۳.۲۳ درصدی و «هند» با یک میلیارد و ۷۷۳ میلیون دلاری که سهمی ۲.۹۶ درصدی از جمع واردکنندگان داشته ۵ کشور اول صادرکننده کالا به ایران محسوب می شوند.

 کشورهای واردکننده

کشور-واردکننده

اما پنج کشور دیگر که در فهرست گمرک توانسته اند بیشترین سهم از واردات کالا به کشور به عهده گیرند شامل چه کشورهای می شوند؟ داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد، «روسیه» با صادرات یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار کالا به ایران در جایگاه ششم قرار گرفته و ارزش صادرات «هلند» به ایران هم یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

پس از آن «انگلستان» با صادرات بیش از یک میلیارد دلار جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد. «سویس» هم در این مدت ۹۵۰ میلیون دلار کالا وارد کشور کرده است. اما سهم «عمان» از واردات کالا به ایران در مدت زمان مورد بررسی برابر با ۸۱۰ میلیارد دلار بوده است.

از نکات جالب توجه در میان کشورهای واردکننده کالا به حضور ۵ کشور اروپایی در میان ۱۰ کشور اول صادرکننده کالا به کشور می‌توان اشاره کرد.

منبع: اکوایران
  • دبیر تاریخ ارسالی در

    امارات با کالایی وارده از کشوزهایی دیگر وصادرات به دیگر کشورها ،،از جمله ایران ت حریم شده،،،طی سه وچهار دهه گذشته به یک ق درت افتصادی باد آورده تبدیل شده،که البته با خرید های بزرگ نظامی، وحمله یمن،ادعای مالکیت جزایر ایرانی را هر روز بیشتر می کند،،سود کالاهای وارداتی وصادرات مجدد،ام ارات شتر سوار را به رانندگان تاکسی هوایی تبدیل کزده،،،دشمنی با غرب ،سم مهلک است ریل را عوض کنیم،این صد بار،،،،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها