|
کدخبر: 322777

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت پپه

ایلان ماسک بازهم بازار ارزهای دیجیتال را بهم ریخت / طرفداری از قورباغه!

اخیرا ایلان ماسک پستی را در پلتفرم X منتشر کرده که توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و به خصوص میم‌کوین‌ها را به خود جلب کرده است. پست وی حاوی تصویری از پپه قورباغه است که باعث شد قیمت میم‌کوین پپه (PEPE) افزایش چشمگیری را تجربه کند.

اقتصاد ایلان ماسک بازهم بازار ارزهای دیجیتال را بهم ریخت / طرفداری از قورباغه!

در حالی که پس از کاهش شدید قیمت توکن‌های شیبا، دوج‌کوین و فلوکی، به نظر می‌رسید بخش میم‌کوین‌ها دچار رکود شده است، پست اخیر ایلان ماسک بار دیگر موجب رونق این بخش شد.

اخیرا ایلان ماسک پستی را در پلتفرم X منتشر کرده که توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و به خصوص میم‌کوین‌ها را به خود جلب کرده است. پست وی حاوی تصویری از پپه قورباغه است که باعث شد قیمت میم‌کوین پپه (PEPE) افزایش چشمگیری را تجربه کند.

pepe-coin-soars-12-as-speculations-build-over-elon-musks-pepe-promotion

در زمان نگارش این خبر، قیمت پپه پس از افزایشی ۱۲.۸۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۰۰۰۰۹۳۱۴ دلار رسیده است. همچنین، حجم معاملات و ارزش بازار این ارز دیجیتال به ترتیب ۲۸.۵۳ و ۱۳.۴۰ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که سود باز معاملات آتی و آپشن این میم‌کوین با افزایشی ۱۵.۳۳ درصدی به ۱۲۵.۴۴ میلیون دلار رسیده و حجم آن نیز با رشدی ۴۸.۴۹ درصدی به ۱.۳۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در حوالی سطح ۷۲ قرار گرفته که می‌تواند به معنی تثبیت و سپس، اصلاح قیمت در کوتاه مدت باشد. با این حال، با توجه به توییت اخیر ماسک، موجی از خوش‌بینی برای آینده این ارز دیجیتال به وجود آمده است.

ارز دیجیتال پپه چیست؟

پپه کوین (PEPE) یا همان رمزارز پپه، که در اواسط آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، میم‌ کوینی است که تیم توسعه‌دهنده‌ آن برای راه‌‌اندازی، از شخصیت محبوب قورباغه پپه، الهام گرفته است. هدف از راه‌اندازی این ارز دیجیتال، رشد مجدد بازار میم ‌کوین‌ها و سبقت گرفتن از توکن‌هایی است که در گذشته با مضمون سگ (Inu) در بازار میم کوین‌ها تسلط پیدا کردند. پپه کوین، راه‌اندازی مرموز، مخفیانه و بدون پیش‌فروش داشت و به عنوان کوینی برای مردم معرفی شد.

حساب رسمی پپه در توییتر، این توکن را به عنوان میم‌‌ترین میم‌ کوین موجود توصیف کرد و اضافه می‌کند که:

گزاره‌ بالا، اشاره‌ای به نسل قبلی میم ‌کوین‌ها، مانند دوج‌ کوین است که ارز دیجیتالی بسیار محبوب به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم، نام ارز دیجیتال پپه از قورباغه‌ای معروف به همین نام الهام گرفته و در ابتدا هم توسط مت فیوری در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. مت فیوری راه‌اندازی رمزارز پپه را با جنبش سیاسی Alt-right و سایر گرایش‌ها مرتبط معرفی کرده و درست مانند چندین توکن مشابه دیگر، این توکن هیچ ارتباط رسمی با فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

رمزارز پپه توسط کاربری ناشناس ایجاد و در توییتر محبوب شد. قرارداد توکن پپه در Etherscan نشان می‌دهد که سازنده‌ی این میم‌ کوین، حسابی کاربری با آدرس ۰x۲afae۷۷ بوده که توکن و نقدینگی اولیه را در بلاک ۱۷۰۴۶۱۰۵ مستقر کرده است.

با اینکه تیم توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌ی پپه در ابتدای معرفی این میم‌ کوین شوخی‌های زیادی در مورد نداشتن هیچ برنامه‌ای برای آینده‌ی آن، مطرح ‌کرده بود، اما در نهایت برخی از انتظارات خود را در قالب سه مرحله مختلف نقشه راه (Roadmap) با نام‌های Meme، Vibe و HODL بیان کرد:

مرحله اول:

    راه‌اندازی

    فهرست شدن رمزارز پپه در Coingecko، CMC و Etcap

    رسیدن به هزار هولدر

    ترند کردن رمزارز پپه در کامیونتی رمزارزها در توییتر

مرحله دوم:

    ایجاد خبرنامه دیجیتال با مشارکت کامیونتی

    تشکیل دیسکورد

    لیست شدن در صرافی‌های متمرکز

    رسیدن به ۱۰ هزار هولدر

مرحله سوم:

    تبدیل به کالایی برای خرید یا فروش

    راه‌اندازی آکادمی ارز دیجیتال پپه

    معرفی ابزارهایی برای رمزارز پپه

    رسیدن به ۱۰۰ هزار هولدر

    سبقت گرفتن از بقیه میم ‌کوین‌ها

توکنومیکس ارز دیجیتال پپه (PEPE)

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها