|
کدخبر: 322672

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت سوسیس و کالباس / هر کیلو به ۵۸۹ هزار تومان رسید!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع سوسیس و کالباس پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت سوسیس و کالباس / هر کیلو به ۵۸۹ هزار تومان رسید!

فست فودها انواع مختلف دارند که عمدتا در سوسیس و کالباس خلاصه می شوند. البته همبرگر هم جزئی از فست فود است که ضرر کم تری نسبت به سوسیس و کالباس دارد. اما با شنیدن نام فست فود، بی اختیار سوسیس و کالباس به ذهنمان می رسد که حتی با کیفیت ترین آن ها برای بدن دارای ضررهایی است. یکی از ضررهایی که فست فود برای بدن دارد این است که سبب می شود تا چاقی به سراغمان آید. مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس چربی های بدن را زیاد کرده و سبب اضافه وزن می شود.

سوسیس و کالباس

مصرف بیش از اندازه فست فود به ویژه سوسیس و کالباس، سبب خواهد تا بیماری فشار خون و چربی خون به سراغمان آید. نمک موجود در زمان پخت این مواد غذایی به علت طعم دهندگی و همچنین سایر ادویه ها، باعث می شود که در طول زمان درگیر فشار خون شویم. همچنین، متخصصان تغذیه بر این باور هستند که این مواد غذایی، سلامت پوست را نیز به خطر می اندازد و در مواردی هم ممکن است باعث خارش و بروز بیماری‌های شدید پوستی شود. سوسیس و کالباس به علت داشتن ادویه های فراوان، برای افرادی که دارای بیماری پوستی هستند توصیه نمی شود. سرطان یکی دیگر از بیماری های خطرناکی است که با مصرف بیش از اندازه سوسیس و کالباس، افراد درگیر آن می شوند. امروزه آمار سرطان در کشورمان افزایش یافته و یکی از دلایل آن، مصرف مواد غذایی ناسالم است که محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس در این دسته قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که سوسیس و کالباس انواع مختلف دارند که نسبت به درصد کیفیت، قیمت گذاری می شوند.

سوسیس-هات داگ

کالباس-بیف

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در سایت های فروش مواد غذایی، متوجه قیمت انواع این خوراکی ها شدیم. به عنوان مثال، سوسیس هات داگ ۹۰ درصد که کیفیت بالایی دارد کیلویی ۵۸۹،۰۰۰ هزار تومان به فروش می رسد . هات داگ ۵۵ درصد با وزن یک کیلوگرم ۳۳۴هزار تومان قیمت دارد. سوسیس هات داگ ۷۰ درصد نیز ۳۲۰ هزار تومان در این سایت به فروش می رسد. کالباس نیز قیمت متفاوتی دارد و آن هم بسته به نوع کیفیت قیمت گذاری می شوند. هر بسته کالباس با وزن ۳۰۰ گرم ۲۹۶ هزار تومان قیمت دارد. کالباس بیف ۹۰ درصد با وزن ۳۰۰ گرم نیز ۲۷۹ هزار تومان به فروش می رسد. در جدول زیر می توانید قیمت انواع سوسیس و کالباس و همبرگر را مشاهده کنید.

 

مواد غذایی

قیمت

سوسیس کوکتل ۷۰ درصد یک کیلویی

۳۱۰،۰۰۰

سوسیس کوکتل یک کیلویی

۲۹۰،۰۰۰

کوکتل ۹۰ درصد نیم کیلویی

۲۸۷،۰۰۰

کالباس ۹۰ درصد نیم کیلویی

۲۶۶،۰۰۰

بیکن ۹۸درصد ۳۰۰ گرمی

۲۴۵،۰۰۰

همبرگر ۹۵ درصد ۴۰۰ گرمی

۱۴۰،۰۰۰

همبرگر ۳۰ درصد ۵ عددی

۵۳،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که محصولات با کیفیت قیمت بالا تری دارند و کالباس از سایر محصولات گران تر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها