|
کدخبر: 320887

خودرو فرسوده/کرایه تاکسی/خرید خودرو

قیمت تاکسی های برقی / سال آینده منتظر ورود این خودرو جذاب باشید

ورود تاکسی های برقی به کشور می تواند یک تحول بزرگ در زمینه حمل و نقل ایجاد کند.

اقتصاد قیمت تاکسی های برقی / سال آینده منتظر ورود این خودرو جذاب باشید

آلودگی هوای تهران، قصد رفتن ندارد و بیشتری عامل این آلودگی، خودروهایی هستند که مصرف بنزین بالایی داشته و یا فرسوده شده اند. یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری تهران در زمینه کاهش آلودگی هوا، واردات تاکسی های برقی است که می تواند سهم خود را در راستی کاهش آلودگی هوا ایفا کند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن، گفت: قیمت هر تاکسی برقی در حال حاضر در چین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران با حضور در نمایشگاه مطبوعات گفت: اولویت مدیریت شهری توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است و شورای شهر تهران بودجه خوبی هم در سال جاری و هم در سال آینده برای این موضوع در نظر گرفته است.

وی در خصوص قرارداد ۷۹۱ دستکاه واگن چینی، گفت: این کار تحول بزرگی در حمل ونقل عمومی ایجاد می‌کند و گفته شده اولین پارت آن سال آینده وارد کشور می‌شود.

تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: باید ببینیم دولت این خودرو‌ها را با چه قیمتی وارد می‌کنند، اما بر اساس گفته‌ها قیمت هر تاکسی برقی در حال حاضر در چین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

به گفته تشکری هاشمی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی تاثیر بسزایی دارد و در این زمینه از شهرداری تهران حمایت‌های لازم را می‌کنیم.

تاکسی ها در انتظار پلاک

شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط با خودروهای جدید ناوگان تاکسیرانی گفت: تعدادی از خودروسازان، تاکسی های برقی مورد نظرشان را وارد کرده اند و اکنون در انتظار دریافت مجوز پلاک تاکسی هستند. لازم به ذکر است که در بخش های فنی، مجوزهای کارشناسی را دریافت کرده اند.

مالکی ادامه داد: طبق جلساتی که با وزارت کشور انجام شد، رنگ تاکسی های جدید تهران آبی فیروزه ای است. امیدواریم تاکسی های وارداتی استانداردهای فنی را دریافت کرده باشند و به سمت دریافت پلاک بروند. به محض آنکه پلاک خود را دریافت کنند وارد چرخه فعالیت می شوند. در گام بعد، خطوط حرکتی برایشان تعیین خواهد شد و امیدوار هستیم تا قبل از سال به بهره برداری برسند.

وی درباره تاکسی هایی خریداری شده توسط شهرداری تهران ظهار کرد: قرارداد ۲۵هزار دستگاه خودروی سدان و تعداد  ۲۵۰۰ دستگاه خودروی اس یو وی، با کشور چین بسته شده است که در سال جدید وارد کشور خواهند شد. نحوه خدمت رسانی آن ها در قالب یک شرکت با مجوز سازمان تاکسیرانی و از طریق سهام دار شدن رانندگان فعالیت خود را آغاز می کنند. مدل دقیق و همچنین نحوه ساز و کار در آینده مشخص خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه این گفت و گو بضمن اشاره به تاکسی های فرودگاه  گفت: تعداد ۲۵۰۰ دستگاه برای فرودگاه درنظر گرفته شده است که بعد از انجام مراحل و دریافت مجوزهای لازم، پلاک می شوند در فرودگاه وارد چرخه خدمت خواهند شد.

مالکی در ارتباط با تاکسی های فرسوده پایتخت گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش تاکسیرانی، بسیار فرسوده هستند.  در کلان شهرهایی مانند تهران تقریبا نیمی از تاکسی‌های در حال فعالیت فرسوده‌اند. با توجه به آلودگی هوا ، حرکت به سمت نوسازی تاکسی که از یک عقب ماندگی و به دلایل مختلف از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در بسیاری از شهرها اعداد و ارقام تاکسی‌های نوسازی شده در سال جاری با تعداد خودروهای فرسوده بسیار فاصله دارد. البته برای مشکل رانندگان تاکسی در تامین منابع نوسازی خودروها، تفاهم نامه ای هم با صندوق کار آفرینی امید منعقد شده که رانندگان می توانند تسهیلات نوسازی دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها