|
کدخبر: 320240

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | کلاهبرداری رمزارزی

سازمان ملل به دنبال DPRK / هکرهای کره شمالی نقره داغ می شوند

بر اساس گزارش اخیر رویترز و با استناد به اسناد منتشرنشده سازمان ملل، یک کمیته تحریم مستقل، بر تحقیقات در مورد گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی نظارت می‌کند.

اقتصاد سازمان ملل به دنبال DPRK / هکرهای کره شمالی نقره داغ می شوند

طبق گزارش‌ها، سازمان ملل در حال بررسی گروه‌های هکری مرتبط با جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه شرکت‌های ارزهای دیجیتال طی شش سال گذشته و ایجاد ضرر ۳ میلیارد دلاری برای این شرکت‌ها است.

بر اساس گزارش اخیر رویترز و با استناد به اسناد منتشرنشده سازمان ملل، یک کمیته تحریم مستقل، بر تحقیقات در مورد گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی نظارت می‌کند.

گفته می‌شود که این گروه‌ها، در راستای تأمین بودجه مورد نیاز تولید سلاح‌های کشتار جمعی، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، تعداد ۵۸ شرکت مرتبط با حوزه ارز دیجیتال را هدف قرار داده‌اند. انتظار می‌رود که سازمان ملل گزارشی از یافته‌های خود را ظرف دو ماه آینده منتشر کند.

گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی اخیرا در پی از دست رفتن مقدار قابل توجهی از دارایی‌های دیجیتال، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به گزارش شرکت Chainalysis، این گروه‌های هکری در سال ۲۰۲۳، تقریباً یک میلیارد دلار ارز دیجیتال را طی ۲۰ مورد هک سرقت کرده‌اند. با این حال، این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافته بود. طی سال ۲۰۲۲، هکرهای کره شمالی طی ۱۵ حمله، حدود ۱.۷ میلیارد دلار را به سرقت بردند.

شرکت اطلاعاتی TRM Labs پیش‌بینی می‌کند که امسال، علی‌رغم پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه امنیت سایبری و افزایش همکاری‌های بین المللی در ردیابی و بازیابی وجوه سرقت شده، شاهد حمله‌های گسترده‌تری از سوی گروه‌های هکری خواهیم بود؛ زیرا انتظار می‌رود که روش‌های حمله آنها نسبت به سال‌های گذشته پیشرفته‌تر شود.

انواع کلاهبرداری ارز دیجیتال

روند فیشینگ و پولشویی توسط کلاهبرداران با حساب اجاره‌ای ارز دیجیتال این‌گونه است که آن‌ها ابتدا درآمد‌های خود را که با روش‌های نامشروع و مجرمانه به دست آورده‌اند، به حساب شما واریز می‌کنند؛ سپس با آن، ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین خریداری کرده و آن‌ها را به کیف پول خود انتقال می‌دهند.

روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به خود جذب می‌کنند. با این حال، این فضا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری بسیاری نیز قرار گرفته است. طی چند سال اخیر، بسیاری افراد به‌واسطهٔ ارزهای دیجیتال مختلف میلیونر شده‌اند و سپس، برای افراد دیگری که قصد دارند در آینده روی این فناوری سرمایه‌گذاری کنند، کسب‌وکارهای سودآوری به وجود آورده‌اند. اما، این رشد ارزش و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط کسب‌وکارهای مختلف، پیامدهایی نیز به همراه داشته است. در حالی‌ که افرادی با نیت‌های خوب به‌دنبال سرمایه‌گذاری و احتمالاً سودآوری هستند و قصد دارند بخشی از دنیای آتی پول را شکل دهند، افرادی نیز با سوءنیت قصد فریب سرمایه‌گذاران بازار را دارند.

سرمایه‌گذاران بالقوه اغلب به‌دلیل افزایش مداوم تعداد موارد سرقت و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، از سرمایه‌گذاری در این صنعت روبه‌رشد اجتناب می‌کنند. سرمایه‌گذاران کارکشتهٔ بازارهای دیگر نیز چندان تمایلی به سرمایه‌گذاری روی صنعت ارزهای دیجیتال ندارند.

متأسفانه در کشورهایی مانند ایران که اقتصاد تضعیف‌شده دارند، این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر به چشم می‌خورند. در حقیقت وعده سودهای نجومی از طرف طرح‌های کلاهبرداری و وضعیت بد اقتصادی دست به دست هم داده‌اند و تعداد زیادی از مردم ایران را به دام خود کشانده‌اند. همچنین از آنجا که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه‌ناشناس هستند و به‌سهولت انجام می‌شوند، پیگیری قضایی این جرائم بسیار دشوار است و این امر موجب تقویت کلاهبرداران شده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها