|
کدخبر: 318913

حقوق بازنشستگان / پاداش بازنشستگان / پاداش فرهنگیان / حقوق فرهنگیان

اعتراض معلمان به دولت / پاداش این افراد چه زمانی پرداخت می شود؟

دولت بارها اعلام کرد، با وجود تنگنای مالی و کاهش درآمد نفت، اجازه انتشار پول پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان،‌ بانک.ها، پیمانکاران و بانک مرکزی را نمی‌دهد. تامین اعتبار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی و روشهای غیر تورمی صورت می‌گیرد.

اقتصاد اعتراض معلمان به دولت / پاداش این افراد چه زمانی پرداخت می شود؟

برخی از بازنشستگان دولتی، به ویژه معلمان بازنشسته، بر اساس گزارش های منتشر شده، از این نارضایتی می کنند که برای دریافت پاداش پایان خدمت بیش از یک سال در نوبت قرار می گیرند.

دولت بارها اعلام کرد، با وجود تنگنای مالی و کاهش درآمد نفت، اجازه انتشار پول پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان،‌ بانک.ها، پیمانکاران و بانک مرکزی را نمی‌دهد. تامین اعتبار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی و روشهای غیر تورمی صورت می‌گیرد.

رحیم زارع در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد. مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد، مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد و مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.

۵۵۰ میلیون تومان میزان پاداش خدمت در سال آینده

زارع ادامه داد: میزان پاداش پایان خدمت در سال آینده ۵۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد و تا ۷۰ میلیون تومان سقف خالص پرداختی برای سال آینده خواهد بود.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص ایثارگران اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدتی قبل وزیر آموزش و پرورش بیان کرده بود: پاداش تمام فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش، ارزشمندترین و گوهر ملت است. او تأکید کرد که هیچ فعالیتی در حوزه آموزش و پرورش که زودبازده باشد ولی خوشبازده نباشد، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید معلم در سر کلاس درس جز تعلیم و تربیت صحبت دیگری داشته باشد٬ افزود: پرداخت پاداش بازنشستگان از نیمه دوم همین ماه آغاز شده و تا پایان سال هم به اتمام می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ۴۳ هزار میلیارد تومان هزینه شد. در ابتدای این طرح اشکالاتی نیز وجود داشت که ۵۷۲ هزار نفر اعتراض داشتند اما یک به یک آن‌ها بررسی شد.

در خبری دیگر نماینده مجلس بیان کرده بود: ما چند نکته را به صورت غیررسمی شنیده‌ایم و پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۸ درصدی است، همچنین حداقل معافیت مالیاتی نیز ۱۰ میلیون تومان است که در سال ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

یوسفی افزود: این مسئله به صورت غیررسمی در لایحه پیشنهادی دولت آمده است و باید وارد فرآیند ارائه لایحه به مجلس شود و گزارش در کمیسیون تلفیق آماده شود و سپس به صورت رسمی اعلام گردد که نظر مجلس چیست.

وی بیان کرد: شاغلین و بازنشستگان در حال حاضیک عضو از هیئت‌رئیسه مجلس، دربارهٔ انتقاداتی که برای پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق در لایحهٔ بودجه ۱۴۰۳ مطرح شده بود، صحبت کرد. وی گفت که لازم است افزایش حقوق‌ها به صورت نقدی یا غیرنقدی با جریان هزینه‌ها هماهنگ شود، و این همچنین نظر نمایندگان مجلس نیز است.

 مجتبی یوسفی دربارهٔ تصمیمات اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد، اظهار کرد که بودجه هنوز به طور رسمی به مجلس ارائه نشده است و در هفتهٔ آینده با حضور رئیس‌جمهور، لایحهٔ بودجه به طور رسمی ارائه خواهد شد.

وی افزود که بودجه سال ۱۴۰۳ در دو مرحله بررسی می‌شود و به صورت دو مرحله به مجلس ارائه می‌شود.

یوسفی توضیح داد که هنوز عدد قطعی مشخص نشده است؛ زیرا لایحهٔ بودجه ۱۴۰۳ هنوز به مجلس ارائه نشده است و صحبت‌هایی که مطرح شده‌اند، غیررسمی هستند؛ اما این نمی‌نماید که واقعیت ندارند؛ بلکه باید لایحه ارائه شود و سپس تصمیمات به تدریج به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. همچنین، افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت نیز مورد بحث غیررسمی از سوی دولت و برخی اطلاعات‌داران قرار گرفته است.

این نماینده مجلس بیان کرد که چند نکته را به صورت غیررسمی شنیده‌اند و پیشنهاد دولت برای افزایش ۱۸ درصدی است؛ همچنین، حداقل معافیت مالیاتی نیز ۱۰ میلیون تومان است که در سال ۱۲۰ میلیون تومان است.

منبع: اقتصادآنلاین
  • فرهنگی بازنشسته۱۴۰۰ ارسالی در

    جواب قانع کننده آموزش وپرورش وسازمان برنامه وبودجه وقت گل نی.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها