|
کدخبر: 316927

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ریپل | قیمت کاردانو

رالی یک دلاری ریپل و کاردانو / پیروز میدان کدام رمزارز است؟

از نظر تکنیکال، قیمت ریپل یک الگوی کنج نزولی را ایجاد کرده است. این الگو اغلب یک سیگنال معکوس صعودی در نظر گرفته می‌شود. همچنین، در ماه دسامبر شاهد افزایش معاملات خرید XRP بودیم و معامله‌گران برای باز نگه داشتن پوزیشن‌های خود، کارمزد زیادی پرداخت کرده و در این زمینه رکوردشکنی کردند.

اقتصاد رالی یک دلاری ریپل و کاردانو / پیروز میدان کدام رمزارز است؟
ارز دیجیتال کاردانو، رمزارزی غیرمتمرکز است که روی شبکه بلاک چین کاردانو اجرا می‌شود و ADA نام دارد؛ این رمزارز به عنوان سوخت برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه کاردانو استفاده می‌شود و از زمان انتشارش در سال ۲۰۱۷، تاکنون، به عنوان یکی از بزرگترین رمزارز‌ها، بر اساس ارزش بازار شناخته می‌شود.

در پاسخ به این سوال که کاردانو چیست باید گفت یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری نسل‌های قبلی رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی شد. ساختار و معماری آن امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و این ویژگی باعث شده است که شبکه‌ای سازگارتر و مقیاس‌پذیرتر باشد. به‌روزرسانی واسیل در سال ۲۰۲۲، کاردانو را یک قدم در رسیدن به اهداف به خود نزدیک‌تر کرد اما همچنان نمی‌توان گفت که این پروژه به اهداف خود به صورت کامل دست یافته است.

ریپل نوعی سیستم تسویه و شبکه مبادله ارز است که توسط شرکت فناوری ریپل لبز ساخته شد. رمز ارز بومی این سیستم XRP نام دارد. در ابتدا و برای شروع بهتر است بدانید که «ریپل» (Ripple) با نماد XRP با وجود تفاوت‌هایش نسبت به بیت کوین و اتریوم، یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود.
طی ماه گذشته، کاردانو (ADA) و ریپل (XRP) در محدوده قیمتی ۰.۶۲ دلار معامله شدند و برای رسیدن به ۱ دلار تلاش کردند.

این ۲ ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار نیز نزدیک یکدیگر رتبه‌بندی شده‌اند. اما قیمت کدام یک از آن‌ها زودتر به ۱ دلار خواهد رسید؟

اخیرا جفت‌های معاملاتی این دو آلت‌کوین با استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) نیز در صرافی بایننس لیست شده‌اند. در ادامه به مقایسه اجمالی این ۲ ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

از نظر تکنیکال، قیمت ریپل یک الگوی کنج نزولی را ایجاد کرده است. این الگو اغلب یک سیگنال معکوس صعودی در نظر گرفته می‌شود. همچنین، در ماه دسامبر شاهد افزایش معاملات خرید XRP بودیم و معامله‌گران برای باز نگه داشتن پوزیشن‌های خود، کارمزد زیادی پرداخت کرده و در این زمینه رکوردشکنی کردند.

کاردانو نیز شاهد خرید قوی از سوی معامله‌گران بوده است. قیمت ADA بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه در ۰.۵۵۶ دلار، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۰.۵۰۴ دلار و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۰.۴۲۸ دلار قرا دارد.

از نظر بنیادین، ریپل در سه ماهه آخر سال، به گسترش کسب‌وکار خود ادامه داد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از پلتفرم Ripple Payments، به مشتریان شرکت‌های آمریکایی که مجوز نقل و انتقال پول ندارند، خدمات‌رسانی کند.

علاوه بر این، ریپل از همکاری با یک شرکت فین‌تک آفریقایی برای گسترش خدمات حواله XRP در آفریقا خبر داد. کاردانو نیز در سه ماهه چهارم در سطح جهانی گسترش یافت و یک برنامه آموزشی عظیم را در برزیل و یک سرویس شناسه ملی را در اتیوپی اجرا کرد.

همچنین، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، عنوان کرد که به‌روزرسانی CIP-۱۶۹۴، کاردانو را به غیرمتمرکزترین ارز دیجیتال تبدیل خواهد کرد. در این میان، هر دو توکن XRP و ADA در معرض خطرات نظارتی ناشی از اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و تصمیمات دادگاه هستند.

ریپل سال‌ها در نبرد قانونی با SEC بوده است، اما در سال گذشته، سه پیروزی مهم به دست آورد. در همین حال، در شکایت جدید SEC از صرافی کراکن، از توکن ADA به عنوان یکی از اوراق بهادار ثبت‌نشده‌ای که این صرافی به ارائه آن می‌پردازد، نام برده شده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها