|
کدخبر: 315581

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | صرافی ارز دیجیتال

جریمه ۲۲ میلیون دلاری برای صرافی معروف / بعد از بایننس نوبت به کوکوین رسید

در جریانی برجسته در دنیای نظارت بر ارزهای رمزپایه، صرافی کریپتو کوکوین رضایت خود را نسبت به پرداخت جریمه‌ای به ارزش ۲۲ میلیون دلار به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک اعلام داشته است.

اقتصاد جریمه ۲۲ میلیون دلاری برای صرافی معروف / بعد از بایننس نوبت به کوکوین رسید

این توافق به‌عنوان یک نقطه عطف در بازبینی‌های فزاینده‌ی صرافی‌های رمزارز توسط مقامات رگولاتوری آمریکایی مطرح می‌شود. این تصمیم، که نخستین بار توسط خبرگزاری رویترز گزارش شد، در پاسخ به شکایتی است که از سوی NYAG در ماه مارس علیه کوکوین، مستقر در سیشل صورت گرفته بود.

NYAG به رهبری لتیتیا جیمز، صرافی کوکوین را متهم کرد که بدون ثبت‌نام مناسب کاربران، عمل می‌کند؛ در حالی که این یک حکم الزامی برای پلتفرم‌هایی است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، لونا و TerraUSD را تسهیل می‌کنند.

در این دعوا همچنین به طور مشخص این موضوع مطرح شد که آیا اتریوم باید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی شود یا خیر؛ موضوعی که در بحث نظارتی گسترده‌تر پیرامون ارزهای دیجیتال نیز مورد اختلاف است.

حال گزارش شده که این شکایت با پرداخت ۲۲ میلیون دلار جریمه توسط کوکوین و اعلام تصمیمش برای توقف فعالیت در بازار نیویورک، حل شده است. این حرکت، فشارهای نظارتی فزاینده‌ای را نشان می‌دهد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در ایالات متحده با آن مواجه هستند.

در پست اخیر، جانی لیو، مدیرعامل کوکوین، جریمه و خروج آتی این شرکت از نیویورک را تأیید کرد. لیو اطمینان داد که کاربران آسیب‌دیده، به ویژه آنهایی که در نیویورک هستند، ظرف ۱۰ روز آینده از طریق ایمیل یا پیامک در مورد تحولات مطلع خواهند شد.

او همچنین به کاربران هشدار داد که به خصوص در مواجهه با شایعات احتمالی، تنها به اخبار رسمی از کوکوین تکیه کنند و اهمیت به دست آوردن اطلاعات از منابع معتبر را گوشزد کرد.

شایان ذکر است که وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً یک تسویه حساب اساسی نیز با صرافی بایننس و مدیرعامل سابق آن، چانگ پنگ ژائو، داشته است.

دفتر NYAG همچنین شکایتی را علیه گروه ارز دیجیتال جمینی و جنسیس با تمرکز بر برنامه Gemini Earn و طبقه‎بندی آن به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری، مطرح کرده است.

صرافی کوینکس مستقر در هنگ کنگ نیز تحت نظارت NYAG قرار گرفت که منجر به جریمه ۱.۷ میلیون دلاری و خروج آن از بازار نیویورک گردید.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها