|
کدخبر: 304633

بریکس آب پاکی را روی دست ایران ریخت

برای مدت زمان ۸۰ سال دلار ایالات متحده بر تمام ارز‌های دیگر تسلط داشت. با این وجود، گروهی از کشور‌های در حال توسعه که از حضور قریب الوقوع غرب بر مدیریت و امور مالی جهانی خسته شده اند مصمم هستند که آن نفوذ را از بین ببرند.

اقتصاد بریکس آب پاکی را روی دست ایران ریخت

برای مدت زمان ۸۰ سال دلار ایالات متحده بر تمام ارز‌های دیگر تسلط داشت. با این وجود، گروهی از کشور‌های در حال توسعه که از حضور قریب الوقوع غرب بر مدیریت و امور مالی جهانی خسته شده اند مصمم هستند که آن نفوذ را از بین ببرند.

ولادیمیر پوتین،  رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در یک سخنرانی مجازی در نشست بریکس در ژوهانسبورگ جایی که رهبران برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی برای سه روز گردهم آمده بودند گفت: «روند دلارزدایی غیرقابل بازگشت است و با سرعت رو به افزایش می‌باشد».

دلار از پایان جنگ جهانی دوم ارز ذخیره اصلی جهان بوده و تخمین زده می‌شود که در بیش از ۸۰ درصد تجارت بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در اوایل سال جاری این پرسش را مطرح کرد که «چرا همه کشور‌ها باید تجارت خود را بر مبنای دلار قرار دهند؟» و پیش از آن یک مقام ارشد روسیه اشاره کرده بود که »گروه بریکس در حال کار بر روی ایجاد واحد پولی خود می‌باشد».

درخواست‌ها برای پایان دادن به سلطه دلار موضوع تازه‌ای و صرفا مختص اعضای بریکس نیست. با این وجود، کارشناسان معتقدند تغییرات ژئوپولیتیک اخیر و تنش‌های فزاینده بین غرب و روسیه و چین به این موضوع دامن زده است. تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی باعث مسدود شدن تقریبا نیمی از ذخایر ارز خارجی روسیه شد. هم‌چنین، این تحریم‌ها باعث حذف بانک‌های بزرگ روسیه از سوئیفت(شبکه پیام رسانی برای تسهیل پرداخت‌های بین المللی بانک‌ها) شدند.

ایالات متحده در اواخر سال محدودیت‌هایی را بر صادرات فناوری نیمه هادی به چین اعمال کرد. «شیرلی زی یو» از اعضای ارشد مدعو در مدرسه اقتصاد لندن به «الجزیره» می‌گوید: «از آنجایی که ایالات متحده از دلار به عنوان یک سلاح در تحریم روسیه و ایران استفاده می‌کند دیگر کشور‌های در حال توسعه تمایل بیش‌تری به جستجوی ارز‌های جایگزین برای تجارت، سرمایه‌گذاری و ذخایر و هم چنین توسعه سیستم‌های ترخیص چند جانبه جایگزین خارج از سوئیفت دارند.»

او اشاره می‌کند، از آنجایی که فدرال رزرو ایالات متحده در سالیان اخیر نرخ بهره را افزایش داده، کشور‌های در حال توسعه به طور گسترده‌ای از پرداخت سود بیش‌تر برای بدهی دلاری خود و مبارزه با تأثیر نرخ ارز ناشی از یک دلار قوی رنج برده اند. در نتیجه، علاقه به وام گرفتن به ارز‌های محلی یا سایر ارز‌ها به شدت با ملاحظات اقتصادی و انگیزه‌های آن مرتبط است.

«گوستاو دی کاروالیو» تحلیلگر سیاست روابط روسیه و آفریقا در موسسه روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی می‌گوید: «انگیزه کشور‌های جهانی جنوب در تلاش برای یافتن جایگزین بیش‌تر یک ملاحظه عملی است تا ملاحظه‌ای اخلاقی.»

او می‌گوید: کشور‌ها تاثیرات تحریم‌ها را می‌بینند و از خود می‌پرسند: «درگیر کردن خودمان با یک ارز در سطح جهانی که ممکن است هر لحظه برای اهداف سیاسی از سوی امریکا مورد استفاده قرار گیرد، ما را با چه خطراتی مواجه می‌سازد؟» او اشاره می‌کند، «گزینه‌هایی که بریکس ممکن است در نظر بگیرد استفاده از سبدی از ارز‌های کشور‌های عضو آن گروه، استفاده از طلا به عنوان یک ارز بالقوه جدید یا حتی استفاده از ارز‌های دیجیتال است». او می‌گوید: «هر یک از آن ارز‌ها کاملا مجزا هستند و احتمالا در میان مدت تا بلند مدت تاثیرگذار می‌باشند.»

ارز بریکس؟

با در نظر گرفتن گزینه‌های ارزی احتمالی برخی کارشناسان تردید دارند که بسیاری بخواهند به استاندارد طلا بازگردند و ارز‌های دیجیتال نیز گزینه‌ای بعید و حتی خطرناک هستند. این دسته از کارشناسان می‌گویند: «از کدام ارز دیجیتال استفاده می‌کنید کدام ارز باثبات. هیچ کدام از آن ارز‌ها در تجارت بین‌المللی مفید نبوده‌اند.»

در مورد ایجاد واحد پولی بریکس جداگانه کارشناسان تردید دارند. یو می‌گوید: «ایجاد ارز بریکس به مجموعه‌ای از نهاد‌ها نیاز دارد. ایجاد نهاد مستلزم مجموعه‌ای مشترک از استاندارد‌ها و ارزش‌های زیربنایی است. دستیابی به این اهداف بسیار دشوار است اگرچه غیر ممکن نیست.»

«کریس ویفر» یک تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت مشاوره استراتژیک «ماکرو ادوایزری» که بر روی روسیه و اوراسیا متمرکز است ایده ارز بریکس را «غیر قابل تحقق» می‌داند. ویفر به الجزیره می‌گوید: «حتی مردم در کشور‌های مختلف می‌دانند که این اتفاق رخ نمی‌دهد یا برای مدت بسیار طولانی رخ نخواهد داد.»

کارشناسان معتقدند، ایده بریکس برای ایجاد جایگزینی برای دلار کاملا خیالی و غیر واقعی به نظر می‌رسد. در حالی که صحبت در مورد ارز احتمالی توجه را به گزینه‌هایی برای جایگزینی دلار معطوف کرده است.

آنیل سوکلال، سفیر آفریقای جنوبی در بریکس می‌گوید، «هدف کم‌تر ارائه جایگزین برای دلار و بیش‌تر ارائه انتخاب‌های متنوع‌تر به جهان است». سوکلال می‌گوید: «بریکس ضد غرب نیست. ما در برابر دلار نیستیم. ما در رقابت نیستیم. با این وجود، آن چه با آن مخالف هستیم تداوم تسلط دلار در معاملات مالی جهانی است.»

ویفر می‌گوید، «صرفنظر از اصلاحاتی که بریکس قصد اجرای آن را دارد، اگر به عنوان انتخابی بین شرق و غرب یا غرب و سایرین در نظر گرفته شود این گروه فضای زیادی برای توسعه نخواهد داشت.»

ارز‌های محلی

ویفر درباره یافتن جایگزین‌هایی برای دلار می‌گوید بریکس احتمالا برای استفاده بیش‌تر از ارز‌های محلی تلاش خواهد کرد. او می‌افزاید: «ما پیش‌تر می‌دانستیم که ۸۰ درصد تجارت بین روسیه و چین با روبل روسیه یا یوان چین انجام می‌شود. روسیه هم چنین در حال معامله با هند با روپیه است. بنابراین، شما در مورد یک ارز جدید صحبت نمی‌کنید بلکه در مورد تسویه حساب به ارز آفریقای جنوبی یا واحد پول روسیه صحبت می‌کنید.»

حتی خارج از گروه اصلی بریکس سایر کشور‌ها تجارت با ارز‌های محلی را آغاز کرده‌اند. امارات متحده عربی و هند ماه گذشته توافق نامه‌ای را امضاء کردند که به آنان امکان می‌دهد پرداخت‌های تجاری را به جای دلار به روپیه تسویه کنند.

با این وجود، استفاده گسترده از ارز‌های محلی چالش جدیدی را نیز به همراه دارد: قابلیت تبدیل. ویفر می‌گوید کشور‌هایی که تجارت بیش‌تری انجام می‌دهند نیز باید مقدار بیش تری از ارز یکدیگر را ذخیره کنند. او می‌افزاید: «شما باید بتوانید آن را به ارز خود تبدیل کنید. این کار در هند اقدام دشواری است؛ جایی که کنترل سرمایه مانع از خروج بدون اجازه افراد از کشور می‌شود. هنگامی که روپیه از هند خارج شد، هنوز باید به ارز دیگری مانند دلار تبدیل شود تا بتوان آن را به ارز محلی انتخابی تبدیل کرد.

بنابراین، تغییرات عظیمی وجود دارد که باید رخ دهند. هند باید کنترل سرمایه را کنار بگذارد و پس از آن باید تقریبا جایگزینی برای سیستم بانکی سوئیفت که سیستم جهانی ایجاد کرده وجود داشته باشد تا امکان انتقال این ارز‌ها بین شرکای تجاری فراهم شود و از تحریم‌های جهانی جلوگیری به عمل آید تحریم‌هایی که در حال حاضر مانع از انتقال مدنظر می‌شود. سپس هر کشور باید مقدار بیشتری از ارز شریک تجاری مربوطه را در اختیار داشته باشد. این تغییرات باید به آرامی و بر اساس کشور به کشور اجرا شوند.»

با این وجود، موانعی در این میان وجود دارند. استفاده از ارز‌های محلی به عنوان ارز ذخیره استراتژی‌ است که جای تردید دارد، زیرا ارز ذخیره باید با دسترسی به بازار‌های نقدی که می‌تواند به سرعت وارد و خارج شود پایدار باشد. واقعیت آن است که دلار واقعا تنها ارزی است که در حال حاضر همه این مزایا را ارائه می‌کند.

هم‌چنین، پاسخگویی به این پرسش که یک کشور با چه کسی تجارت می‌کند نیز تعیین کننده آن است که آن کشور مایل به پذیرش چه ارزی است. برای مثال، آفریقای جنوبی که تجارت زیادی با چین انجام می‌دهد ممکن است مشتاق حفظ ذخایر یوان باشد، اما از آنجایی که دیگر شرکای تجاری اصلی آن در غرب هستند در نتیحه آفریقای جنوبی به دلار بیش‌تری در مقایسه با ریال یا روبل روسیه نیاز دارد.

دلار برای پادشاه ماندن

از دید سوکلال و دیگر رهبران بریکس منطق جایگزینی برای دلار به طور کلی شبیه تغییر ساختار حاکمیت جهانی است. او می‌گوید: «ما دوست داریم در دنیای چند قطبی زندگی کنیم. تجارت دیگر تحت سلطه کشور‌هایی نیست که در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی بر تجارت مسلط بودند. آنان دوران به پایان رسیده است. ما هم چنین می‌خواهیم شاهد انتخاب‌های چند قطبی و دنیای مالی چند قطبی باشیم. ما نمی‌خواهیم به یک یا دو ارز به عنوان ارز انتخابی وابسته باشیم.»

سوکلال به سیستم پرداخت و تسویه پان - آفریقایی یک زیرساخت فرامرزی برای تسهیل تراکنش‌های پرداخت مستقیم در سراسر قاره آفریقا به عنوان الگویی که باید دنبال شود اشاره کرد.

او می‌گوید، «استفاده از این سیستم پان آفریقایی در مقایسه با استفاده از سوئیفت باعث صرفه جویی سالانه ۵ میلیارد دلار در کارمزد تراکنش‌های تجاری می‌شود.» با این وجود، تحلیلگران می‌گویند که دلار برای آینده‌ای قابل پیش بینی پادشاه ارز‌ها باقی خواهد ماند. به گفته ویفر «ما هنوز دهه‌ها از هر آن چه واقعا سلطه دلار را به چالش بکشد فاصله داریم.»

او می‌گوید: «حتی اگر بریکس یک ارز مشترک ایجاد کند ممکن است در نهایت مانند یورو عمل کند که به طور جدی سلطه دلار را به چالش نکشیده است. برای نفت و سایر کالا‌ها قیمت مرجع قیمت دلار است و کشور‌هایی که از ارز‌های جایگزین استفاده می‌کنند نیز کماکان برای تعیین ارزش خرید و فروش خود از دلار استفاده می‌کنند.»

منبع: جماران
  • ایرانی ارسالی در

    به نظر من گوگل هم مانند بی بی سی اهداف ا ستعماری را دنبال می کند. اجازه می دهد با انتشار اخبار ۱۰۰٪ کذب صهیونیست پسند . ا فکار ملت ایران ، کشورهای عرلی و دوست دار ان استقلال و آزادی را مخدوش نماید

    • بردیا ارسالی در

      خیلی ممنون از نطق زیبا و کاملا علمی شما، فقط نچایی یه وقت حاجی

    • کیان ارسالی در

      هر اتفاقی بیفته بازهم پول ایران بی ارزشترین پول دنیاس.
      تو هم برو بجای ساندیس چیز دیگه بخور

    • یاشار ارسالی در

      بنظر من خودتون رو با این حرفا گول نزنید !!!! تا قیام قیامت و تا روز ظهور آقا امام زملن دلار حرف اول و آخر معادلات رو میزنه و هرکس آرزویی غیر از این داره این آرزو رو با خودش به گور میبره . پس واقع بین باشید

    • محمد ه ارسالی در

      میدانید پول ایران دردو ره قبل درتمام دنیا پذیرفته میشد وبانکها کشورهای مختلف آنرا قبول می‌کردند. الان افعانستان بنگلادش عراق و..‌‌.. انراقبول ندارند حالا کشو رهای عضو بریکس بجاش دلار میدن؟

  • مجتبی عمیقی ارسالی در

    مهم پول بریکس نیست مهم اینه که وقتی کشورهای عضو میخوان کالای رو از آمریکا بخرن بایست پول آمریکا رو بدن وچون پول خودشون در مقابل دلار کم ارزشه بایست هزینه بیشتری پرداخت کنن تازه اونم اگه آمریکا قبول کنه

    • میترا ارسالی در

      شما اطلاع ندارید که آمریکا در معاملات پول خودش رو نمیگیره براش ارزش نداره دلار

    • محمد ارسالی در

      اولا تحریم هستیم از آمریکا کسی نمی تواند کالا بخرد که عرض دلار احتیاج داشته باشد

    • عبدالله ارسالی در

      نوکری هم‌حدی داره !!!
      نوکر شیطان ب زرگ چقدر تعریف و تمجیدهای بی پایه و ریشه می کنی؟

    • حقیقت ارسالی در

      وقتی آمریکا هم میخواد با کشورهای دیگه تجارت کنه باید مجبورش کنن که ارز همون کشور بده که این دو طرفه میشه هر کشوری که خرید بیشتری از اون کشور داشته باشه باید ارز اون کشور رو بیشتر پس انداز داشته باشه

  • متنا9 ارسالی در

    خود غربی ها احساس نگرانی می کنن چی به شم ا می رسه سنگ دلار رو به سینه می زنی
    لابد همه سرمایه هاتون به دلاره

    • حسن کودک کار، و سرپرست دهه شصت قم ارسالی در

      روزنامه ها و رسانه هایی اصلاح طلب ها این اراجیف منفی رو به جامعه پمپاژ می‌کنند تا ریس جمهور رئیسی رو نا کارآمد نشون بدند، چشم پیشرفت کشور رو ندارند، دشمنان خودی رو به برکت شبکه هایی مجازی و آگاهی هایی اساتید رو بهتر شناختیم، انشاالله دیگر امثال شماها رأی نخواهید آورد، ملت رو فقیرتر کردید، خودتان را پادشاه، انشاالله خدا دستان شما رو بیشترتر از الان برای ملت رو کنه، برای ملت شناخته شده اید منافع طلب های دنیا دوست، که به اسم اسلام و انقلاب از منافق بد تر به انقلاب ضربه زدید و مردم رو در رنج بیشتر انداختید، غرب پرستان دو رو

    • سرباز انقلاب ارسالی در

      نه بابا فکر نکنم؛ این غربگداها نوکران بی جیره و مواجب غربند و بی مزد و منت مراتب نوکری رو بجا میآرن!

  • MojtabaA ارسالی در

    اتفاقا به راحتی میشود ارزی قوی با پشتبانی بسیار قویتر از دلار ایجاد کرد. ارزی بین الملل با ثبات و برای تمام کشورها که حتی هیچوقت هم با تحریم اقتصادی هیچ کشوری نمیشود از لحاظ اقتصادی به هیچ کشوری
    ضربه زد. و کاملا اقتصاد کشورها از لحاظ مراودات آزادانه و بی دغدغه و با عدالت انجام شود.

    • Amirmohammad ارسالی در

      اتفاقا گویا شما اطلاع ندارید که اگر تمام کشورهای جهان ارزی غیر از دلار را برای ت بادلاتشان ایجاد کنند .باز هم دلار در سطح جهانی ارز مرجع است و تمام پایه قیمت کال اها بر اساس قیمت دلار تعئین میشود و بعد ارزهای بریکسی از آن بعنوان موازنه پولی ا ستفاده میکنند.بریکس فقط برای دور زدن و پ ولشوئی یا همان شلوغ کاری تجاری است.و ارز ش دیگری ندارد و باز هم متاسفانه دلار در جهان حاکم است..

    • کریم ترکه ارسالی در

      دوست عزیز ارز قوی همینطوری نیست تشکیل دا دنش ، اینا برای تحریم هست که دارن انجام میدن وگرنه فشار آمریکا به سازمان ملل وجو د داره و پول کل دنیا بر مبنای ارز آمریکا سنجیده میشه نه هر کی بیاد بگه بسم الله ما میخواهیم تشکل ارزی تشکیل بدیم ، هر دل ار آمریکا الان ۵ هزاز تومن می ارزه زمان شاه ملعون حداقل ریال ابهتی داشت برای خود ش الان عراقی ها هم برای ما دم درآوردن تو همین اربعین برای خرید دینار بیشتر ... ه مین عراق که امام حسین و حضرت باب الحوائج داخلشه

    • حسن حسینی ارسالی در

      باسلام و احترام جناب مثال دور از میدان فن فراوان است پوتین با اون کبکبه اش گفته جایگزین دلار سخت است.

    • الاف ارسالی در

      لاف زدن بخش جدایی ناپذیر حکومت‌ها ی پوپو لیستی است،پس تا میتوانید لاف بزنید،کی به کیه

    • علی ارسالی در

      ارز قوی پشتوانه قوی می خواهد جمع کردن چند کشور با بنیه اقتصادی ناپایدار چطور می تواند یک ارز پایدار و قوی پدید آورد

    • جابر ارسالی در

      بله کاملآ درست دوست عزیز اونم با ریس جمه ور شیش کلاسه

    • sadat ارسالی در

      آره خب، اتفاقا مسئولان خودرویی ما هم می‌توانند ماشین های بهتر و پیشرفته تر از بنز و بی ام و و پورشه و استون مارتین و... بسازند، چرا که نه!!!؟ دقیقا مثل اوس محموت حرف میزنی!! کلماتی که ناشی از باد معده هستند! نخود و لوبیا کمتر بخور جانم!

  • ناشناس ارسالی در

    بی‌سوادان عصر حاضر ، اینها که میبینید مب ادلات ارزی دارند مثلاً روسیه و چین به ار ز یوآن که معتبر است تجارت میکنند و روسیه هم به روبل و داد و ستد کالاهای متنوع دا رند اگرچه به میزان محدود و باز همه احتیا جات آنها را فراهم نمیکند ، ولی مثلا ایرا ن چه چیزی میخواهد غیر نفت به چین صادر کن د و ریال بگیرد و بدهد ، ریالی که ایران م یدهد چین باهاش چکار میکند اگر نفت نتوانس ت بگیرد ، یا حتی مبادله یوآن، البته بهتر ین حالت را مثال زدم ، در مورد روپیه و ری ال که بدتر هم هست ، این کشورها خودشون هم پول خودشون را قبول ندارند

    • ناشناس ارسالی در

      چطوری انقلابی زیر لحافی . نابغه

    • ناشناس ارسالی در

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • ناشناس ارسالی در

      حرف شما نادرسته .ایجاد یک واحد پول متحد که بر خلاف یورو زیر سایه دلار نباشه ؛یک ارز قوی خواهد بود .پس با نفع اطران خواهر شد ونیز راهای جایگزین ویا تهات وغیره بسیاری وجود دارد که کماکان باعثکاهش ارزش دلار وافزایش قیمت ریال خواهد شد .نترسید .کارها تو این یکسال عالی پیش میره .فقط مراقب دسیسه ها واغتشاشات طراحی بیگانه با شیم که با هدف کاهش ارزش ریال ایجاد میشو ند .

    • ایرانی ارسالی در

      اروپا با اون گنده گوییش وقتی خواست دلار رو بی خیال بشه میلیاردها دلار هزینه کرد تا یورو رو بوجود آورد ولی بعد خودشون متو جه شدن اشتباه بزرگی کردن ولی خوب کاریش ن می‌تونستن بکنن همینجوری ادامه دادن بله د لار آمریکا قویه

  • محسن ارسالی در

    حذف دلار و تشکیل ارز مشترک ؟؟؟؟؟
    ب اید خندید!!!

    • جانبازشیمیایی جنگ تحمیلی ارسالی در

      هربحثی مطرح شودالاماشالله حتی اونایی که مثل این عزیزدرنوشتن هم مشکل در دارندصاحب نظرنظرمیشن

    • ناشناس ارسالی در

      تو با سوادی که غلط املائی داری . حالا جو ش نزن برات خوب نیست

    • * ارسالی در

      جوجه رو آخر پاییز میشمارن، شما فقط بخند .

    • کیمیا ارسالی در

      خائنانی مثل شما باید هم بخندید تا وطن فر وشی چون شما هستند ایران به جایی نمیرسه

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی وقته دلار از معادلات دنیای اقتصاده ای بزرگ دنیا حذف شده ونفسهای اخرشه . چین وروسیه وبرزیل و کشورهای زیادی دلار رو ح ذف کرده اند وشما بی اطلاعید. شما به نظر خواب دارین میخندین .

    • ناشناس ارسالی در

      صادرات نفت به چین بجاش ارز رایج چین میگی رد و به تجار ایرانی جهت خرید کالای چینی تحویل میدهد

    • یزدی ارسالی در

      بی سواد

    • مسلم ارسالی در

      به خودت بخند که وابسته بودن به امریکا و دلار را تو خون و وجودت میبینی. بله داداش بدون امریکا و دلار هم میشه زندگی کرد حت ی بهتر

    • مسلم ارسالی در

      فقط خیر امواتتون یه واحد بی ثبات مثل ریال هم حذف کنید دیگه خیالمون راحت بشه هر از چند گاهی پولامون نصف و بعضا یک دهم ارزش بشه

  • ناشناس ارسالی در

    یک اسکناس واحد چاپ کنن که هر کشوری یه ه ولوگرام اختصاصی داخل اسکناس بزنه از کشور هایی که عضو بریکس هستن بعد با واحد پول کشورشون به اندازه تجارتشون چنج کنن یاتب دیل به اسکناس واحد کنن یه کشوری هم تولی د وچاپ اسکناس رو به اندازه معامله کشورها ی بریکس چاپ کنه تا تورم وافزایش پابه پول ی نشه که تورم بشه وارزش پول حفظ بشه ویه خزانه بزارن تاسرمایه هرکشوری که نیاز به پول رایج خودش داشت ازش برداشت کنه وپو ل واحد بریکس روبزاره توخزانه

    • بردیا ارسالی در

      باشه کاکا

  • منوچهر ارسالی در

    متاسفانه در کشور ما آدمهای بخیل و گدا صف ت زیادن و نمیتونن ببینن حتی در بریکس و شانگهای عضو شدیم را تحمل کنند ، جالبه 8 سال روحانی مملکت را خوابوند و کلی بدبخت ی برجام به ملت داد ،خیلی ازاین روزنامه‌ه ای احمق دفاع کور کورانه کردن ولی این دول ت را هی تخریب و خرابش میکنن ، روزنامهای لعنتی

    • علی ارسالی در

      کی عضوبریکس شدیم که فقط شماازش خبرداری واینکه عضوشانگهای شدیم چه دست اوردی برای ملت داشته درضمن چطوری اقای شش کلاسه توچن ماه یهوشدعضوشانگهای این ازمان روحانی بوده نه رئیس جمهورشش کلاصه

    • ناشناس ارسالی در

      نه که دولت رئیسی بیسواد داره با سرعت ممل کت و اقتصادش رو حرکت میده !؟
      آخه تعصب کورکورانه تا کی !؟
      ایران در دوره این بیسواد بدترین و نازلترین وضع اق تصادی خود رو تحمل میکنه .هزار رحمت به دو ره روحانی .
      واقعا بعضیا چقدر پررو تشریف دارند .

    • رها ارسالی در

      پاسخ به علی
      از غلط املایی هایت معل ومه چند کلاس سواد داری
      خبرهای خوبی در راه است. آمریکا بلاخره به زانو در می آید.

    • H ارسالی در

      بله درسته ما عضو بریکس و شانگهای شدیم و کسی که گفته کی عضو شدیم ؟ یه سرچ ساده تو گوگل کنه که هم ببینه عضو شدیم و هم ببینه چقدر آمریکایی ها و اینترنشنال و بی بی سی از این اتفاق عصبانی هستند حتی سفر رئیس جمهور به آفریقا هم برای عضویت در بریکس بوده

    • فرزاد ارسالی در

      جوری میگی روحانی انگار ایرانی و از اون بیشتر اخوند و شیرین عسل نظام نیست ، روحانی هم یکی مثل خودت ، ولی رئیسی اون دکتر
      عضو شانگهای شدیم چین داره ورشکسته میشه خبر نداری ، خدارو شکر هرجا پا گذاشتیم نابود شد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط این رو بدون اگر روحانی خوابوند چرا م حاکمه اش نکردین که هیچ پست و مقام هم داد ین یا نمی فهمی یا جماعت رو مثل خودت فرض کردی برو بابا دیگه حناتون رنگ نداره.

    • ناشناس ارسالی در

      آرام باش

    • محمدی ارسالی در

      ما بالای یه قله تشکیل شده از برف هستیم ه ر سمتی حرکت کنیم باعث سقوط خودمون میشه ه یچ رییس جمهوری توان نجات رو‌نداره چون ره بر شخص اول مملکت هست و رییس جمهور از نظر بین المللی وابسته به پیشنهاد سازش با جه ان بیرون از طرف رهبری هست پس تا زمانی ره بر اجازه نده این عمر همه ماها این چندین سال به همین تباهی خواهد گذشت سران ایران مثل سران عثمانی دنبال گسترش دین هستن و ب راشون مهم نیست چی بر سر مردم مییاد تا آن جا که کل کشور نابود بشه با همین روند دلا ر تا یک ماه دیگه به شصت هزار خواهد رسید تمام تلاش دولت برای نگه داشتن دلار از اخ بار و خبرهای کذب نتوانسته بیشتر جلو پیشر وی دلار بگیره پس باید یه جنگ سر کرم کنند ه رخ بده یا دلار از پنجاه پنج هزار رد می شه

    • رمضان ارسالی در

      پاسخ به علی..
      وقتی شماودوستاتون تو خواب زمستونی بودی عضوشانگهای والانم بریک س شدیم.اینکه دستاوردش چی بوده،صداش بعداد رمیاد که ازخواب بپرین...شمافعلاخمیازتوبک ش باایران رادیاتوروعمویادگار

    • حمید ارسالی در

      خوب دفاع مبکنی شکمت سیره همه میگن دولت گتد زده

    • امیر ارسالی در

      خواب دیدی خیره، تا کی میخواهین سرتونو تو برف نگهدارین، چهل سال میگفتین دولت و مجلس باید با رهبر همسو باشن تا کارا پیش بره، بفرما حالا شده، چه گلی سر ملت زدین، اون روحانی الدنگ ..... شرف داشت به رئیسی، ملت داره از گشنگی کف بالا میاره اونوقت شما پز بریکس رو میدی، با کدوم پول و ذخیره ارزی مارو بپذیرن، نکنه حزب اله و حماس رو ارز حساب کردین، اونا مفت خورای ج.ا هستن که ایرانیا رو بدنام و بدبخت کردن، قدرت اقتصادی تو محور اروپا و آمریکا میچرخه، چه خوشتون بیاد یا نیاد، عمو پوتین شما عین .... در گل اوکراین مونده، میفهمین هزینه هر روز جنگ چقدره، روسها اومدن تو بریکس بچاپن و برن، از ما هالو تر کجا گیر بیارن، خزر روسی و خلیج چینی بس نبود حالا ریال بریکسی هم اضافه شد.

  • محمد ارسالی در

    با عرض سلام
    میخواستم بدونم برای چی تاوارد صفحه شما میشیم یکسره پیامی مبنی بر اینکه میخواهید اعلان ارسال کنید می‌آی د و مهمتر از این چرا میخواهید به موقعیت مکانی کاربرانتان دسترسی داشته باشید؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    • ناشناس ارسالی در

      اره یک خونه درست نکرد.اگه مسکن مهر نبود امثال تو باید چادر میزدین.حسادت تا این ح د.دوستی با مصر وعربستان چی پس.ریش خوشگل چکار کرد کو بگو

    • علی امینی ارسالی در

      روحانی فقط مردم رو بدبخت کرد خدا لعنتش ک نه خودشو هوادارانش رو

  • محمد ارسالی در

    چرا در خبرهایتان یکجا مینویسید بریکس آب پاکی را روی دست ایران ریخت(هر چند که بند ه خواندم هیچ واکنشی به ایران کسی نداشت و ظاهرا شما میخواستید بطور غیر مستقیم منظ ورتان را به مخاطب برسانید) و در پایین ای ن خبر تیتر میزنید: خبر خوش وزارت خارجه د رباره بریکس؟
    آیا این تناقض گوئی نی ست؟

    • ناشناس ارسالی در

      قصد بر این نیست که مشکلی لا پوشونی بشه ولی اجازه بدبد این واقعیت رو بگم که این روزها برخورد بعضی ها فقط خود زنی هست . انگار آدابته شدند که خبر خوب یا بد رو به نقطه ضعفی برای خودمون فضا سازی کنند . این دیگه چه معنی میده خدا میدونه

    • حسین شرافت ارسالی در

      دوست عزیز اینا برا گول زدن مخاطب از این تیتر زدن ها بهره می برند درواقع ی نوع دام پهن میکنند و برا دوزار پول بیشتر س ره مخاطب کلاه میگذارند بعضی ها فکر می ک نند دزدی اینه که از دیوار مردم بری بالا یا دستت را هول بدی تو جیب کسی و جیبش را خالی کنی ،

  • ناشناس ارسالی در

    ما چقدر احمق هستیم دلمان را به پوتین کمو نیست جنایت کار خوش کردیم وواونو مقلد قرا ر دادیم پوتین اگر شهر آباد کن بود سهر خو دشو آباد میکرد پوتین میخواس 48ساعته اوکر ان را بگیرد الان نزدیک دوساله هیچ غلطی ن کرده دیگه میتونه به زودی دلار را از معام لات جهانی حذف کنه؟

    • ایرانی اصیل باشرافت ارسالی در

      جنایتکارباباترامپ پیمان شکن رذل ,وعموپمپو قاتلت هست نه پوتین ""پوتین یاورمظلومان جهان,قاتل جنا یتکارنازیهای اکراینی بستگان کثیفت هستندکه دریکروز 250کودک مظلوم روستباررادرشرق اکراین قتل عام کرد ند!جهان بیدارشده وشمانجاستهای یانکی امپریالیسم را شناسایی کرده,ماملت ایران ازشمامحتکران نجاست خا ین منفعت طلب وطن فروش,فرزندان ترامپ,جیره خوا ران ماهواره ای هرزه اجنبی بیزاریم

    • ساسان ارسالی در

      داداش،بیش از سی سال عقبی.کمونیست مال شور وی بود،نه روسیه.جناب پوتین مسیحی هستند و اکثر مردم روسیه هم مسیحی و اقلیت مسلمان ..شاید برات جالب باشه که جمعیت مسلمان فد راسیون روسیه یعنی روسیه و متعلقاتش مثل قفقاز و چچن،بیشتر ایرانه.سعی کن بروز باش ی ،نه اینکه بیش از سی سال عقب باشی.نه رو سیه شوروی است و کمونیست،نه پوتین گورباچو ف.

    • ناشناس ارسالی در

      جواب ابلهان خاموشی ست. روسیه هفته اول پشت مرکزی کیف بود. پوتین جنوب مشرف اوکراین رو گرفته کار خودش رو کرد حالا اربابهای غربی دوسال هیچ غلطی نکردن

    • کیوان ارسالی در

      خب ، اربابت ۲۰ سال افغانستانو اشغال کرده بود چه غلطی کرد؟؟؟ فرار با خفت .

    • ناشناس ارسالی در

      درست می فرمایید روسیه جز توان دپو شده از زمان شوروی اقتصاد قوی ندارد بخاطر بی ثباتی اقتصادی و الیگاریش ها یا آقازاده های خودمون به هر کشوری بچسبند باعث تورم و کاهش رشد اقتصادی می شوند کشورهایی با اقتصاد بیمار ناقل مشکلاتشون به دیگران

    • ناشناس ارسالی در

      تجربه اتحادیه اروپا نشون داد راه خیلی سخت و طاقت فرسا یی است همه کشورها برای داشتن پول واحد باید چندین فاکتور حداقلی داشته باشند غیر از این باش کشورهای با اقتصاد قوی بلا کش کشورهای مشگل دار می‌شوند عین بیمار ی ه واگیر دار

    • ناشناس ارسالی در

      روسیه در ظاهر نقش بزرگتر بازی می‌کنه یک سری هالو تو کشورمون شیفته پوتین روسیه هستند شاید مشگلات ما بخاطر روابط حفاظت نشده بخصوص با روسیه و کشورهای مشگل داراقتصادیست چین چنین باز بازی نمی‌کنه با روسیه اتحاد بدون سود متقابل پول ما رو بی ارزش تر می‌کنه اصلأ توجه نمی‌کنیم مشگلات اقتصادی ما بیشتر در روابط خارجی اشتباهست

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا که دلار رو حذف کردند واز ارزش جهانی انداخنند و تو کشورهای زيادی از معاملات حذف کردند .در ضمن اگه ناتو نزدیک مرز روسیه نمیشد روسیه هم بعد از شش یا هشت سال هشدار مجبور به جنگی که مسببش امریکاست نمی افتاد.

  • فریاد ارسالی در

    دلار هیچ جایگزینی ندارد و نخواهد داشت هر کشوری بخواهد با آمریکا در بیفتد عواقب ویرانگری در انتظار اوست هر خوانواده یک پدر میخواد هر شهر شهردار کشور شاه دنیا آمریکا این روال طبيعت است

    • ناشناس ارسالی در

      شاه ها رو هم میشه به زیر کشید
      این روند دلار زدایی همینجوری ادامه پیدا کنه آمریکا از شاه تبدیل میشه به گدا

    • ناشناس ارسالی در

      آفرین

    • حسن تتیان ارسالی در

      اولا"پوتین پایینددین حضرت مسیح ع اس ت"کمااینکه دراظهارات وعرض ارادت به مسلمین خاصه رهبری معظم بارهااعلان کرده.ث انیآ"جنابعالی یاجاهلی وادای فهمیدها درمیآری یامنافق وغربگدا
      ثالثآ" ;سیاست جنگ اوکراین بارفراندوم اهالی طالب حکومت روسیه شروع شدوتمام دنیاآگاه وهدف پوتین تصرف نیست بلکه نمایاندن چهره اسکبا ربه جهان.
      رابعآ"مگرسیاست انفر ادی است؟انشاءالله کمردلارودلارپرستان شکس ته خواهدشکر
      خامسآ"تصمیم وراهب رد"فقط جبهه مقاومت پبروزاست وبس.ازد ادگاهی کردم ترامپ جاهل همه چی مشخص است.

    • تاهومراد ارسالی در

      چقدر تو خری آبله. خر تر از تو پدران

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا برات متاسفم که خودت وکشورتو پایین میاری و امریکای خونخار رو بزرگ میکنی،پوس ت کلفت،تا شما باشید دشمن میخاییم چیکار

    • ناشناس ارسالی در

      خدا شفات بده غربگدا

    • ناشناس ارسالی در

      مدیریت، آن هم در سطح جهان باید از آن یک نطام عادل باشد نه یک نطام قلدر ومکار.. آ مریکا حامی عدالت نیست. نظامی که رسوایی ب زرگ وتاریخی بمباران هیروشیما رو داره فق ط برای افراد نادان شاه جهان تلقی میشه

    • احمد ارسالی در

      اشتباه شما اینجاست که فکر می کنید دنیا ا ز زمان جنگ جهانی بوجود آمده و چون آمریکا از آن زمان حاکم شده ، لذا تا ابد باید ح اکم باشد، در صورتی که اینطور نیست ،قبل ا ز جنگ ، انگلیس همین وضعیت را داشت و کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که از اریکه بزیر کشیده شود، آمریکا نیز طی این هشتاد سال م سیر افول را طی کرده و علائم آن در اقتصاد ش دیده می شود و همه فهمیده‌اند که با چاپ پول بی پشتوانه خود را سرپا نگه داشته لذ ا جهان شاهد شکل گیری قدرتهای جدید می باش د و آمریکا نیز قدرت مقابله با آنها را ند ارد.

    • ایرانی ارسالی در

      از مقلدان روحانی و طریف

    • اکبر ارسالی در

      منطقی ترین نظر این است واگر غیر از این ب ود ۸ملیارد ادم تا اکنون همدیگر را کشته ب ودند والان شاید زمین راهم نابود کرده بود ند

    • علی ارسالی در

      واقعا نشان دادید خود تحقیر هستید و هنوز امیدوارید کد خدا دست به سرتون بکشه بشینی د منتظر باشید کد خدا بیاد نجاتتان بدهد .
      متاسفانه از منش امام هیچ به ارث ن بردید تمام ویژگی‌های اصلاح طلبان را جایگ زین مرام امام در خودتون کردید.
      این شرم آور است

    • جمال ارسالی در

      آمریکای جنایتکار غلط کرده آقای جهان نیست تا چهار پنج سال دیگه آمریکایی وجود نخوا هد داشت که امثال تو بخوان سنگ شو به سینه بزنن

    • ناشناس ارسالی در

      بی اعتماد به نفس.

    • امیرحسین ارسالی در

      پس کله خودتو همفکراتو ارباباتو یا نرمی و لطافت مورد عنایت عظیم قرار دادم کاسه لی س دانکیا

    • کیمیا ارسالی در

      خیلی بدبخت ضعیف وطن فروشی

    • محمد ارسالی در

      چقدر امثال تو خودتحقیر هستید که امریکا ر و ارباب خودتون میدونید و همیشه ذلت خودتو ن رو به نمایش میزارید. ایران به هیچ کشور ی وابسته نیست همین روسیه که میگی اگه کمک ایران نبود بیچاره شده بود. در مورد جنگ هم که میگی روسیه دو ساله نتونسته جنگ رو تموم کنه بهت بگم که به گفته‌ی اربابت بیش از چهل ساله تو این منطقه خرج کرد که منط قه رو دست بگیر ولی الان دست ایرانه. حالا خود زنی کن و حتما پماد سوختگی بزن که سو زشش بد اذیتت میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    ایران از نظر صنایع،معادن،ملت،جغرافیا و ف رهنگ بسیار غنی و قدرتمند است،اما از نظرا رتباط با کشورهای جهان همیشه با،لجاجت فرد ی یا گروهی بردولت و اقتصاد(رانت،نفوذ)در ارتباط با جهان تهدیدهای توخالی و بزرگ‌نم ایی خود با رفتار غیر عقلانی با جهان،چالش ‌های زیادی را پیش رو دارد،اقتدار کشور در گرو اقتصاد و امنیت است و نظر ایران از پ یوستن به بریکس حذف دلار استو فرار از تحر بم که در بریکس هم چنین اتفاقی نخواهد افت اد و مسکنی بیش نیست،روسیه و چین و هند وو و به این علت با ایران با پول ملی خود معا مله میکنند که دولت در حال ارایه خدماتِ م نابعیِ‌ی ارزان بوده و با معامله پایاپای سلطه استثماری خود را پیش میبرند،و ما از غرب جدا شدیم اما در دامن شرق افتاده و ما درخرج جهان شدیم،گاها خوب است از اصول صعب ‌الحصول تا رسیدن به قدرت دست برداریم و ر وند مسالت آمیز را پیشه کنیم،تا دو قدرت ا قتصاد و نظامی نداشته باشیم و مدیران باسو اد و ایرانی‌الاصل که متعهد به کشور باشند نه فارغ‌التحصیل و تابعیت غیر ایرانی موف ق نخواهیم بود،احترام و اقتدار در سایه کم ترین وابستگی حاصل خواهد شد،شعار نه شرقی نه غربی،استقلال،آزادای،جمهوری اسلامی،بای د عملی شود،اما به چه هزینه‌ای

    • سیداسدحسینی ارسالی در

      خیلی بی سواد ونادانی

    • ناشناس ارسالی در

      سلام اعتقادداری هر شهری یک شهردار می خوا د پس چرا رهبر عظیم الشان ما که بهترین مد یراست را شما رد می کنید می گویید هشتادوپ نج میلیون چرا فقط باید نظر یک نفر ارجع ب اشد اخه شما ها چقدر زبان نه فهم و احمق ه ستید ملک سلمان را قبول دارید ولی اقا را نه الهی هرگز اشک های شما را خشکی مباد نه دین دارید نه انصاف دارید مثل احشام سرگر دان تفکور داریدنفرین خدا و خلق بر شما مل عونان باد

  • ناشناس ارسالی در

    لااقل مسولان ما صبر می کردند این حرف ها منتشر شود ، بعد فیل هوا می کردند !!!! خو ب الان مشخص شد هنوز سر جای اول هستیم .ال بته عاقل ها می دانستند .

    • علی ارسالی در

      از هول حلیم افتادیم توی دیگ!!!؟

  • علی ارسالی در

    توهم زدی خوب معلومه ایران هم این رامیدان دولی مهم فرایندی است که شروع شدی

  • خاکی ارسالی در

    این مسیربایدطی شودومقدارزمانش هم مهم نیس ت بایداین دیکتاتوری مالی جهانی برچیده شو د

    • ابر ارسالی در

      آره، چهل سال گذشت، هزار سال دیگه هم روش. معلومه شما از اونایی هستی که نون تحریم میخورند.‌وکرنه ما با نصف این زمان، جوونی مون رفت..

    • اقتصاد دان ارسالی در

      بنده یک نظر دارم، گروه بریکس فقط یک راه دارد تا جلوی سلطه دلار پیروز شود، باید ریال ایران را جایگزین دلار کنند. قطعا به یکسال نکشیده، دلار برشکست میشود.

  • حمید رضا ارسالی در

    تهران نشینان فکر میکنند می توانند بریکس را به جنگ با غرب ببرند ویا پشت بریکس سنگر بگیرند و به وسیله ی آن به غرب ضربه بزنند و این کار را با خرج کردن تمام معادن و منابع ایران به نفع اعضای بریکس ممکن میدانند ،اما باید گفت زهی خیال باطل ،معان و منابع را هدر ندهید که این تفکرات توهمی بیش نیست بریکس یک فرست برای تقابل نیست یک فرست برای تفاهم میتواند باشد

  • ناشناس ارسالی در

    برای چارتا تبلیغ هرنوع تیتر دروغی را میز نید خجالت بکشید

  • فرشته ارسالی در

    واقعا راست میگن امثال شماهاخائنید

  • Ali ارسالی در

    قدرت دلار در مقام اول بر حسب قدرت نظامی است. در قدم بعدی تولید نرم افزار توسط نخبه های جهانی مستقر در آمریکا است. جمع کردن پایگاه های نظامی آمریکا، پایه استحکام دلار را تضعیف می کند. آیا آمریکا برای منافع مردم جهان پایگاه در کشورها زده؟. برای پشتیبانی از دلار این کار را کرده. جنگ های بی پایان قدرت دلار است. تبدیل نباید حتما با دلار باشد. تبدیل می تواند یک نرم افزار بر پایه سنجش اقتصادها باشد. بخشی از ضعف اقتصاد کشورها واقعی نیست. انتقال ضعف اقتصاد آمریکا از طریق دلار به مردم جهان تحمیل می شود. بگوییم چرا باید مردم جهان برای رفاه مردم آمریکا فقیر شوند و خوشحال باشیم دلار آقای جهان است و ایران نتوانست دلار زدایی کند!. دلار زدایی برای رو آوردن دنیا به سمت منافع اجتماعی و رفع فقر است. حرکت به سمت بریکس، نه جهان به رفتار دلار آمریکا است.

    • شهروند ارسالی در

      چه ربطی داره، پایه قدرت اسکناس دلار تلا ش مردم آمریکا هست که باعث اول شدن اقتصاد جهان شده

  • نجات ایران ارسالی در

    به نظر من دلار به خودی خود هیچ سلطه ای ب ر کشورها ایجاد نمیکند چون کشوری که درآمد ش از مخارجش بیشتر است مشکل اقتصادی نخواه د داشت، تحریمها هستند که مشکل ایجاد میکن ند نه دلار، اتفاقا اگر جهان تک قطبی باشد و یک واحد پول جهانی غیر دلار که متعلق ب ه هیچ کشور خاصی نباشد تعریف بشود جهان به صلح نزدیکتر میشود، در جهان تک قطبی جنگ و درگیری نظامی به شدت محکوم است و جلوگیر ی میشود چون یک ساز و کار جهانی با مشارکت همه ی کشورها وجود دارد که جلوی متخلفان بشدت گرفته میشود، یک کشور یاغی و متخلف د ر جهان تک قطبی با واکنش شدید کل جهان قور ت داده میشود و لذا هرگونه تجاوزگری و جنگ طلبی در نطفه خفه خواهد شد، نمونه ی موفق یک همچنین جهان تک قطبی ای در زمان پادشا ه کورش رخ داده است و چون کورش صالح و خرد مند بوده از اساس و بنیان جهان تک قطبی را درست و اصولی شکل داده بوده است و هنوز ه م بسیاری دوست دارند در یک چنین ساز و کار ی زندگی کنند

    • ناشناس ارسالی در

      کیهان که از خوشحالی غش کردو رفت تو کما!!

    • حسن ارسالی در

      بله اینا بخاطر تحریمه که دست به اینکار ز دن وگرنه ارزش پولی کل کشورهای جهان بر اس اس دلار ( مرگ بر شیطان بزرگ ) سنجیده میش ه

  • ناشناس ارسالی در

    یا خر هستید یا خود به خریت زدید.وقتی جها ن دست امریکاست.نظم جهانی دست امریکاست.اب رقدرت جهان امریکاست.نود درصد اقتصاد و کش ورهای اقتصادی با امریکاست.قدرت نظامی جها ن دست امریکاست برنامه نظم جهانی دست امری کاست.ثروت دست امریکاست قدرت سیاسی جهان د ست امریکاست.مگر بچه شدید.همون چند کشور ه م ازش دم میزنید پابست امریکاست

    • ناشناس ارسالی در

      شاید شما خر هستید که میخواید به امریکا س واری بدید اما هیچ انسان ازاده ای به دنبا ل برده بودن نیست. باید تمام بشه دوران ام پراطوری خودخوانده امریکا

    • حمید ارسالی در

      به آمریکا بگو هر چی دستشه، بسشه.

    • ایران وطنم ارسالی در

      همه چیز دست خداست؛
      آمریکا و یه م شت یانگی خر کی باشن

    • * ارسالی در

      آمریکا فوق العاده بدهی خارجی بالا آورده تریلیون ها دلار ،فعلن ظاهرا رو پاست از د اخل پوک شده ،مث کشتی تایتانیک یه شب غرق میشه،چون این همه دلار های بی پشتوانه چاپ کرده و نمیتونه به کشورهای دیگه تقسیم کن ه اینو اقتصادان های بزرگ هم میدونن ،رهبر ی محال حرفی رو الکی به بزن بیارن .

    • حسین عسگری زرگر ارسالی در

      اولاً یخورده ادب داشتن اونم توجمع بد چیز ی نیست یخورده راجبش فکر کنید
      دوما شما وامثال شماها هستید که تسلیم شدن را بهترین راه چاره میبینید
      سوماً یخو رده مطالعات داشته باشی بد نیست آمریکا با لاترین بدهکار بین کشورهای جهان است وطبق سوابقی که دارد یک دشمن بالقوه برای کشوره ای جهان خصوصاً اقتصادهای نوظهور واین راه مه سیاستمداران دنیا فهمیده اند شما فکرمی کنی ازسران ۴۰کشور متقاضی عضویت در بریکس بیشتر میدانی؟

    • ناشناس ارسالی در

      بالاخره باید برای شکستن این ابرقدرت یه ت لاشی کرد حتی اگه به زودی به نتیجه نرسه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام هیچ منطقی ندارید فقط توهین میکنید ب ا اصل امریکا کاری نداریم فقط همه دارن تع امل میکنند مثل ژاپن چین تایوان اروپا و ک شورهای عربی فقط یه سوال برام همیشه پیش ا ومده ما چی از کشورهای حاشیه خلیج فارس کم داریم اینقدر عقب افتادیم هدفمون چیه
      چیو برای کی ثابت کردیم
      انقلاب بعد جنگ بعد تحریم بعد گرایش به روسیه کم ونیست ! دستاورد ما چی شد که تو این نیم ق رن از عرب های شترسوار عقب افتادیم
      واقعا یه تلنگر نمیخواییم از خواب خرگوشی بیدار شیم ما ایرانی هستیم

    • ناشناسس. ارسالی در

      انگار خالق دنیا آمریکاس😂😂
      مالی نی< br /> حالا این بریکس هم امیدواریم دستاور د اقتصادی هم داشته باشه در کنار دستاوردا ی حوزه های دیگش

    • زَ ارسالی در

      امیدواریم بریکس همونجور که دستاوردای سیا سی و منطقه ای و غیره داشته، اقتصادی هم د اشته باشه .
      به هرحال اقتصاد تنها م سئله ی کشور نیست ما
      تو حوزه های دی گه هم دستاورد لازم داریم
      اما بازم اولویت کشوره دیگه

    • ناشناس ارسالی در

      جسارتاً خودت دست آمریکا نیستی؟!(اول یچیز دیگه نوشتم ازبس که حقیر و پست ذاتی، اما چون خودم با شخصیت هستم پس متن را تغییر دادم)

      آمریکا رو به افول است، این را یک شخص با حداقل عقل اجتماعی و شعور جمعی درک میکنه، شما چرا نمیفهمی خود جای سوال!!!!
      ولی حالا بشین و تماشا کن (البته اگه همین امشب نمیری)

      پ.ن:«امیدوارم صدوبیست سال زنده باشی به شادی و عزت،اما جان دل یکم از خودکم بینی فاصله بگیر و برای شکوفایی کشورت خوشحال باش»

  • ناشناس ارسالی در

    دولت ایران ***از گوشت کوبیده تشخیص نمی‌د هد بریکس را چه میشناسید

    • ناشناس ارسالی در

      ناشناس ،... خر خودتی و خریت هم افکار و ط رز فکر شما و امثال شماست ، که حاضرید به آمریکا سواری دهید تا راحت باشید
      اگ ر همین طرز فکرها در امثال شما و دیگر کشو رهای سر سپرده نبود ، همین آمریکا نمی توا نست از آنها سواری بگیرد
      ملتها بیدا ر شده اند و نمی خواهند زیر یوغ جهان خوار ی مثل آمریکا و نوچه هایش باشند .

  • نا اُمیداز وطن ثروتمندم ارسالی در

    خدا را شُکر بلاخره ریال نظام مقدس جایگزی ن دلار بی ارزش می شود
    خاک برسرتان ای دُزدان ریاکار

  • ناشناس ارسالی در

    اینو نگن چکار کنند

  • ممد ارسالی در

    چه ربطی به ایران داشت مقاله

  • ناشناس ارسالی در

    دلار با سر به زمین خورده ، دیگه اقتصاد کشور ها وابسته به دلار نخواهد بود. آمریکا برای همیشه منزوی شد.

    • جهان ارسالی در

      به همین خیال باش اقتصاد دان !!!
      دنیا روی دلار میچرخه کل بریکس طبق نظر کارشناسان کمتر ۲۰ درصد مبادلات را دارن

    • ناشناس ارسالی در

      😮😯دقت نکردیین؟! 🤔
      کلاه کاسکت سرش بود 😲

    • شهروند ارسالی در

      منزوی یعنی چه خخخ

  • محمد ارسالی در

    باز بچه های پایگاه مقاومت بسیج خبر ارزشی زدن 😅

    • به محمد ارسالی در

      محمد خبر داری تازگیا به جای گونی از نایل ون فرش برای جابجایی همفکرانت استفاده میک نیم؟؟تو هم دوست داری هیجانش رو تجربه کنی ؟؟

  • حسن ارسالی در

    بدون حضور ایران برگزارش کردن ما هم آنها را دعوت نمی‌کنیم برا راهپیمایی اربعین و از دروس حوزوی محرومشون میکنیم .اونا ضرر میکنن .خخخم

    • جانبازاصلاح طلب جنگ تحمیلی ارسالی در

      بعضی هابیشرمانه هربحثی رابه ارزشهای جدابی ناپذیرازبطن روح وجسم وجان ماایرانیان شیفته آل الله وبخصوص تافته جدابافته این خاندان حضرت سیدالشهدا(ع) وارادتی که ایرانی های هوشمنددرطول گذر۱۴۰۰ سال پیش به هزاردلیل مادی ومعنوی داشته ودارند برای مثلاکم رنگ ترکردن این ارادتها ربط میدهندوغافل ازاین اصل هستندکه اگرایرانی باشی وشیعه نباشی وبه امام حسین وامام‌علی وحضرت عباس و....عشق نورزی وبدورشان حلقه نزنی کشوردرکمترین زمان ازهم خواهدپاشیدزیرادشمنان ائمه وامام علی وفرزندانش وبخصوص امام حسین درطول تاریخ برای ما حکم نقطه پرگاررادرعالم هستی داشته که مثلادرجنگهایی که قدرتمندترینها به کشورداشته انداین محوریت واین ارادت واین توسل واین عشق به شهادت که مرگ راآسان وترس راازبین میبردنتوانسته اند براین ملت واین کشورپیروزشوندونمونه آن جنگ تحمیلی است وازاینروادعای قابل اثبات دارم حتی اگراربعین راازنگاه سیاسی بنگریم ازهزاران مانورنظامی دربرابر اسلام عربستانی وطالبانی و...دشمنان دیگرایران اثرگذاریش بیشتراست وبی توحهی ویاکم ارزش کردنش خیانت محسوب وملت خودبحساب خیانت کننده خواهدرسید.پس غلط اضافه کردن وبی مورد مسائل راباموضوعات محرم وصفروامام حسین وتشیع خلط نکنندکه عواقبش خطرناک خواهدبود

    • مهدی ارسالی در

      حسن باز گوشی بابات رو گرفتی؟؟
      اونز مان که به بریکس دعوت نمی‌شدیم دوران حسن گدا بود بچه سال

  • علیرضا ارسالی در

    ممکن است برای ورود به خانواده بریکس ، مجبور بشیم ابتدا به عضویت در FATF تن بدهیم .

    • مجتبی ارسالی در

      من میترسم با پیوستن به خانواده بریکس زند گی ۳۰ ،۴۰ سالمون تو ایران به فنا بره و ج بور به متارکه بشم. کوید ۱۹ بده بریکس نم یخوام. بهتر از کوید پول در میاد تا بر یکس

  • فاضل ارسالی در

    عنوان این متن گمراه کننده است وهیچ ارتبا طی به محتوای متن ندارد.

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقا همین به ذهن منم رسید و فرستادم

    • ناشناس ارسالی در

      این متن خیلی واضحه داره میگه رویای حذف د لار رو تا چند دهه دیگه باید به گور ببرید

    • ناشناس ارسالی در

      اعضای بریکس از لحاظ ژئوپولتیک با هم تعارض منافع دارند، بعدش هم سر فروش مواد خام هم با هم رقابت دارند، مطمئنا روسیه ای که تو این گروه بمب اتم داره و حق وتو هم داره خودش رو سرگروه این تیم بدونه و کشورهایی مثله ایران باید گوش به فرمان این نوع از کشور ها تو این تیم باشند،راهی که برای حذف دلار داریدفقط از طریق محو کردن آمریکا هست ، یا اینکه چین تبدیل به یه کشور مشابه امریکا یا بهتر از اون بشه
      ولی به نظر من بهترین حالت همین حالت هست، کسی که بدونه جایگزین داره محتاط تر عمل میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      البته منظور و محتوای اصلی این خبر فقط خو است به شرقیها مخصوصا به پوتین و ایران بف هماند که فقط دارید خودتان را جر میدهید . مگر میشود با دلار کشوری که در همه موارد قدرت اول جهانه مقابله کرد . آخه به پوتی ن احمق بگید تو فقط یک برند از تکنولوژیت که به درد صلح و خدمت رسانی به مردم جهان باشه و معتبر باشه نام ببر من خودم حاضرم تمام زندگیمو نقد کنم و پول کشور تورو بخر م . آخه نادان وقتی اصلص و مهمترین تولید تکنولوژیت صلاح کشتاره کدام دولت و کشور دمشوبه دم تو میبنده. بغیر از چند احمقه ا نگشت شمار

    • ناشناس ارسالی در

      چرا اتفاقا خوب هم ربط داره، منظورش اینه که فاتحه ایران خونده شده هست به دو دلیل چون در تضاد با کشورهای اروپایی و آمریکا قرار داره و همچنین هیچگونه اختراع به در د بخوری هم نمیتونه انجام بده، تنها چیزی که داره منابع هست که اون رو هم حراجش شده

  • شاهین ارسالی در

    کشورهای عضو بریکس فعلأ از ارزهای ملی خود در معاملات سود می برند که برایشان عالی و استثنایی است تا زیر ساخت های ارز مشترک برایشان محیا شود و بعضی از کارشناسان مغ رض و وابسته به آمریکا و دشمن می گویند نم ی توانند این کار را در مقابل دلار انجام بدهند چطور اتحادیه اروپا در کمترین مدت ت وانست و البته آنها به خاطر سلطه بر جهان در مقابل دلار به صورت مکمل عمل کردند تا بتوانند سهمی خوبی در معاملات جهانی داشته باشند .

    • شهروند ارسالی در

      چرا چایی رو میریزی توی قندان، اولا اقتصا د اروپا زمین تا آسمان با شرقی ها فرق میک نه و دوما اروپا نوکر حلقه به گوش آمریکاس ت نمیدونی بدون اشکالی نداره

  • ناشناس ارسالی در

    این مقاله نویس غربگدا با چه ذوق و شوقی ت یتر زده که در کوتاه مدت دلار پادشاه ارزه ا خواهد بود. مبارکت باشه. در ضمن این تیت ر چه ربطی به اب پاکی رو دست ایران ‌نداشت این برای یه سایت رشته برا جذب مخاطب هر شرو وری را چاپ میکنید

    • علی ارسالی در

      ارزش پولی تمام کشورهای دنیا بر پایه دلار ه همین دینار بر اساس دلار سنجیده میشه .. . اونا برای تحریم ( آجرها یا آجرها پلاس Bricks یا Bricks+) این راهکار رو استفاده کردن که بتونن ردو بدل کنن ولی اگر دلار آمریکا بالا بره یا حتی پائین ارزش پولی ک ل دنیا بالا و پائین میشه ... اگر هر کشور ی نسبت به تورمش ارزش پولیش بره بالا یسری کشورا هستن که تورم تک رقمی دارن بعد مال ماها ۴۵ درصد خب ما می تونیم راحت بریم ا ونجاها خونه بخریم ماشین بخریم زندگی راحت داشته باشیم 😊

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم منم همینو نوشتم براشون

  • Hesam ارسالی در

    شکر خدا حداقل یک غلطی کردن...مثل دوران ظ ریف بی وطن و حسن دزده فقط گفتن بلدیم و ر فتن وا دادن و هیچ غلطی نکردن...هر چی پر ادعاتر بودن وطنفروشیشون بیشتر بود..

    • جانبازاصلاح طلب جنگ تحمیلی ارسالی در

      انسان بایدشرف داشته باشدوبفهمددرفضای مجازی به بزرگترهای کشورش وکسانی که نماینده میلیونهاایرانی ودرراس آن رهبری بوده انداینجورصحبت نکن واینوحداقل بدون اولا۱۲ نفرشورای نگهبان برخلاف چیدمان قبلی که دربازنگری قانون اساسی بهم خورد کلازیرنظررهبری هستندووقتی انتخابات برگزارمیشود ایشان به چه دلیل درجلسه ای مفصل به رئیس جمهورتفویض اختیارمیدهند؟ ونیزمگروزراکشورواطلاعات وخارجه ودادگستری رو بانظرمثبت رهبری انتخاب وسپس به مجلس معرفی نمیشوند؟ وشانتاژ بازی وحرف مفت زدن درحق همه دولتها ازهمه سلائق امری دشمن پسندوخائنانه است چون نمیگن روحانی ورییسی کوتاهی کرده اندوکل نظام رازیرسوال میبرندواین همه ریزش نیروهای وفاداربه نظامی که مابرایش جان فشانی کرده ومیکنیم را شماهای بیسوادوبی بصیرت جداکردیدوخداازتان نخواهدگذشت
      اگرسوادسیاسی نداری حرف نزنی نمیگن لالی.

    • ناشناس ارسالی در

      تو هم غلط زیادی کن ومثل کاسبان تحریم یقه ظریف رو بچسب

    • ناشناس ارسالی در

      اینام هیچ غلطی نکردن، از وقتی اینا اومد داریم میگیم صد رحمت به اون حسن کلید بی و طن، همه از دم بیسواد و مفتخور و بدزدو بب ر.
      رئیسی گفت مگر من مرده باشم که ک الای اساسی گران شود الان لابد سالشم‌ داد ن که کالای اساسی و غیر اساسی و حتی نون س فره ی مردم سر به فلک کشیده و مردم آواره شدن چون توان پرداخت اجاره هم ندارن.
      قیمت دلار که وامصیبت

  • سعدی ارسالی در

    لطفا عنوان مطلب را درست انتخاب کنید

  • علی حیدری ارسالی در

    تو خوشحال باش که آب پاکی روی دست ایران ریخته شد. ایران باید بدبخت به ماند ، چون قسمتی از ملت با فکر تپاله نشان ،دشمن ، آِلت دست ، سایت ، خائن ، نوکر صفت بسیار دارد .

    • محمد ارسالی در

      ایران همه چیز دارد ولی کشور دست یک مشت ادم بی سواد و‌خطی ومتعصب و متوهم دارد اداره می شود چین وروسیه ارباب خودشان با همه دنیا از جمله اسراییل رابطه اقتصادی و با دلار دارند ما را تحریک می کنند به نفع خودشان بهره ببرند

    • امیر ارسالی در

      خوش خیال جان، اگه دلار بده پس لطف کن به این رانتخورها و اختلاسگرای ج.ا بگو ریال بخورن و خارج کنن، اینا وامها و چپاولشون هم با دلاره، چرا حقوق اعضای حماس و حزب ا له رو با ریال نمیدین، ماهی 1300دلار هر ب و گندوی عرب تروریست داره از ما میگیره، م یفمی، من کارمند با 25 سال سابقه 300 دلار هم نمیگیرم، اقتصاد با بریکس و امثالهم ت قویت نمیشه، با رفاه و قدرت خرید مردم قوی میشه، آمریکا بزرگترین بازار دنیاس چون م ردمش بیشترین توان خرید رو دارن، لذا دلار قویه، ولی ما روز بروز دستمون خالی میشه و میخواهیم با هارت و پورت ریال رو تقویت کنیم، ذهی خیال باطل

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا جای تأسف است که ملتها با دست خود ب ه اقتصاد کشور خود ضربه می زنند.
    وق تی آمریکا از دلارش بعنوان چماق علیه دیگر ان استفاده می کند، این چماق باید از او گ رفته شود.

    • شهروند ارسالی در

      خب با تلاش این اتفاق می افتد نه حرف بیهوده زدن

  • شهبازی نقطه صفر مرزی غرب قصرشیرین. ارسالی در

    انشالله هرچه خیر وصلاح مردم زحمتکش ایران باشه پیش بیاد ویه کمی از نگرانیها کمتر بشه وزندگی راحت بشه؛البته واقعا کشورهای خوبی عضو هستند ومیتوانند سلطه دلار کم کن ن.انشالله🌹🤲🌹

  • تورج ارسالی در

    کمی اعتماد به نفس و کمی استقلال فکری لازم است. ارز مشترک ایده ای شدنی است. یک بانک مرکزی، ارز مشترک ولی در کنار پولهای محلی اعضا

  • حمید صادقی ارسالی در

    جایگاه وقدرت دلار رو کسی نداده که بخواد پس بگیره تجمل وعظمت نیویورک و لس آنجلس و تگزاس و شیکاگو این قدرت رو به دلار داده شانگهای با همه عظمتش در برابر نیویورک چ یزی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    ۷ میلیارد طلب بلوکه شده ما در کره جنوبی بود ، چون قراربوده با پول کره پس داده بش ه درعرض این چندسال بخاطر کاهش ارزش پول ک ره ، ۷ میلیارد به ۶ میلیارد رسید . حالا وای به حال کسی که بخواد با پول ایران مبا دلاتشو انجام بده ، بعد ۵ سال بیش از نصف طلبش رفته .

    • الاف ارسالی در

      ای کاش بقیه اش هم بی ارزش میشد تا دست سو ریه و فلسطین و لبنان و ونزوئلا نرسه

    • ناشناس ارسالی در

      علتش اینه که دلار حکمرانی میکرد ولی با پ ول مشترک دیگه این اتفاقات نمی افته که پو لمون از ارزش بیفته. مطمئن باشین ما موفقی م.

    • 110 ارسالی در

      تیتر چرتی بود کدام احمقی این متن را انتخ اب کرده

  • علی ارسالی در

    یه سری کاهش قدرت دلار را غیر ممکن میدانن دکه اشتباه میکنندبریکس استارت خوبی هست م طمئنا موفق میشه .چراکه مگراتهادیه اروپاس الها پیش یورو را پیش نکشید اونا اونموقع فهمیدندالبته تعداد کشوراهایی که با یورو علیه دلار رفتند خیلی کمتراز تعداد کشورها یی هستند که خواهان بریکس هستندومخصوصأومخ صوصا بریکس به نفع کشورهایی هست که تحریم هستند دقیقا اعضای قوی بریکس کشورهایی هست ند که ماباهاشون چه در تحریم وچه بی تحریم مبادلات اقتصادی زیادی داشتیم.

    • حقیقت ارسالی در

      مهم تعداد کشور نیست مهم جمعیت هست بریکس تقریباً جمعیت نصف جهان میشه فقط با ۵ تا کشور

    • شهروند ارسالی در

      عزیزم خودت داری میگی اروپاییها، یعنی اینکه نه تنها در تضاد با آمریکا نبودند بلکه یارشون بودند و اقتصاد اروپا به مراتب خیلی بالاتر از شرق بوده و هست تنها دلیل تاسیس اتحادیه اروپا پیشرفت بیشتر در کنار تعامل با آمریکا بعنوان اقتصاد بلامنازع جهان بود

    • شهروند ارسالی در

      در یک کلام فقط یک چیز اقتصاد سالم رو میس ازد اون اسمش هست تلاش تلاش تلاش و نه هیچ چیز دیگه ای

  • سلا ارسالی در

    چرا یورو برر دلار مسلط نشده.؟

  • اکبر اسدی ارسالی در

    اگر دلار سقوط کند و یورو،یووان،و دیگر ار ز ها رشد کنند چه نفعی برای ما خواهد داشت ؟؟؟ تسلط دلار با تسلط دیگر ارزها چه فرقی دارد؟؟؟!!! باید ریال تقویت شود که با ا ین سطح سواد مسئولان بسیار بعید به نظر می رسد،بجای توهم باید بیشتر تلاش کنید تا ری ال از ته جدول خارج شود

  • ناشناس ارسالی در

    یک سری گروه سیاسی در کشور متاسفانه از من افع ملی گذشتند ومنافع شخصی ونوکری غرب رو آوردند
    وبدبختانه به این رویگرد اف تخار هم می کنند لااقل
    در دوران قاج ار وپهلوی مزدوران علنی مباهات نمی کردند

  • صادق ارسالی در

    افسادطلب های بیچاره دست بکار شدن بعضی وق تها فکر میکنم شماها چقدر حقیر بیچاره شدی ن دارین اینجوری دست پا میزنین

  • ناشناس ارسالی در

    بریکس بوجود اومده برای چپاول کشورهای ضعیف تر و تا با کمک تحریم جهان سومی ها را چپاول کنند بریکس نقشه کثیف انگلیس هست تمام کشورهای جهان میدانند آمریکا تا 20 سال دیگه قدرت اقتصادی اول هست آنهم برای اینکه تمام نخبه های برجسته جهان در آمریکا هستند و اکثر استارت آپ ها شعبه مرکزی شأن آمریکاست

  • علیرضا ارسالی در

    متاسفم که موفقیت دولت کنونی رو این چنین تیتر می زنید و تحقیر می کنید
    دین ندارید آزاده باشید

  • فلوس ارسالی در

    توجه توجه دلار آمریکا همین الان نابود شد و هدف موشک نقطه زن قرار گرفت 😂😂😅😅😅😁😁😁🤣 🤣😭😭😆

  • ناشناس ارسالی در

    آب پاکش، کجا بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    یه سوال دارم لطفا متخصص ها جواب بدن همین پول خودمون یا پول عراق یا چین کمونیست ا رزشش بر حسب دلار سنجیده میشه اگر دلار زد ایی بشه پول ایران یا مثلا مالزی یا آذربا یجان بر حسب چی سنجیده میشه ... شما تجارت میکنی با سایر کشورها با ارز خودتون ولی ارزش پول خودتون با چی سنجیده میشه ؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    شیر سلطان جنگل هست ایا شغال میتونه باهاش دست و پنجه نرم کنه نه امریکا سلطان جهان هست که ما رو بیچاره کرد

  • ناشناس ارسالی در

    همه کشورهای بریکس مستعمر انگلیس وامریکا هستند همشان ب دلار وا بستگی شدیدی دارند با اینکه بیشترین منابع خدادادی دارند همه اسیا انژی جهان عرب تهمین میکند ولی بازم دلار پادشاهی میکند اموخته دست ب سینه استعمارگرند کدوم یک از کشورهای بریکس مستعمر انگلیس امریکا فرانسه نبودند همان فرانسه ای ک اقتصاد صنعت ایران بدون جنگ با جاسوسان مسوساد شوروی وفرانسه سیاه بددن جنگ با یک هواپیما تمدن وفرهنگ ایران واقتصاد ایران رو بدست خود مردم نابود کردیم با یک هواپیما استعارم انگلیس سیاه امریکا وناسا واسراییل گل زیر پاهاش گذاشتیم ۴۴ سال شده ۹ میلیون مهاجر۸ سال جنگ وچقدر اعدامی سران مملکت نخبه های مملکت وتا الان حاظر ن اقتصادی نه امیدی ب زندگی مانده همش شیره مالیندنه سرگرمی ومهمانی دادنه هیچ اثری نخواهد داشت نوکر امریکا انگلیس وکشورها قدرتمند میشه نه هر در ایران شد بریکس هم میشود

  • هادی ارسالی در

    چرا اعضای بریکس و غیره که در سازمان ملل حق وتو دارند باید
    تشکیل کارگروهی ر ا داشته باشند ارز بین الملل را بوجود آو رد
    سایر اعضای سازمان ملل که دارا ی حق وتو هستند نتوانند از وتو استفاده کن ند
    ارز سازمان ملل طوری طراحی شود که هیچ عضوی نتواند علیه دیگر عضو سازمان سواستفاده یا تحریم نماید
    طراحی یک ارز بین المللی کار گشای همه کشورهاست

  • محمدعلی ارسالی در

    ابرقدرت و پول قدرتمند یعنی همین دیگه.
    خود اعضای بریکس هم میدونن دسته جمعی هم قادر به ابراز وجود در برابر دلار آمری کا نیستند.هیچ ابلهی همچین فکری نمیکنه چو ن اگر ذره ای سواد و شعور و آگاهی داشته ب اشه میدونه بیش از هشتاد درصد معاملات و م عادلات اقتصادی و سیاسی در جهان، به دلار وابستگی مستقیم یا غیرمستقیم دارند.

  • کابل ارسالی در

    خخخخخخ لایک و دیس لایک کردن های نظرات خی لی بامزه و عجیب آمار میندازه

  • مجید حاجی ابادی ارسالی در

    چقدر شما وخبرگزاری شما دروغگو هستید تیتر خبری اون کجا گفته‌ای همش دروغ تون کجا ب هتر کار با خبر پراکنده‌ای دروغ گو بستن آن است

  • ناشناش ارسالی در

    دیگه نمیگن این گران شده چون دلار گران شد

  • علی ارسالی در

    قابل توجه افراد کم اگاه قبل جنگ جهانی دو م دلاری برای مبادله ارزی نبود اکثرا پایا پای با پشتوانه طلا و منابع معدنی مثل نف ت حتی بود

    همین الان هم آثار ش هست عربستان و کویت جزو کشورهای ثروتمند جهان هستند حتی اگر دلاری نباشد این دلا ر هست که بدون نفت مرغوب خاورمیانه از کم ارزش میشود
    ذخایر نفت ایالات متحده پاسخگوی نیاز این کشور هست اما قدرت حفظ بازار نفت جهان را ندارد
    پیش از دلا ر پوند انگلستان و دینار هاشمی و ارز چین و ژاپن و روبل روسیه از شوروی و فرانک در اروپا خیلی محبوب بود
    یعنی توازن قد رت حفظ شده بود
    البته واحد پول آلما ن رایش خیلی با ارزش تر از واحد پول آمریک ا حتی بود

  • فاطمه ارسالی در

    مخالفین حتما خیلی دلار خریدن و قایم کردن
    بالأخره باید از یه جایی شروع کرد
    کشورها قبل از جنگ جهانی اول و دوم چکار می‌کردند
    آمریکا همیشه با جنگ انداختن بین دولت ها و ملت ها حکومت کرده چین میخواد با ایجاد دوستی حکومت کنه
    دلار که از اول برتر نبوده قرار هم نیست تا همیشه برتر باشه
    شروع هر کاری کلی مخالف داره ولی باید ادامه داد پیروزی نزدیک است چشم بخیل کور کور

  • عبدالا ارسالی در

    اسب و نعل کردند مورچه هم پاهاش وبالا گرف ت گفت منم نعل کنید

  • مازیار ارسالی در

    آقایان در تابناک چیزی را گفتم که امروز ر وی گفته‌ایم مهر صحیح زدن .
    بروبکس هم مثل شانگهای سه پلشک آقای رییسی خوبی حالا هی محکم بگو بریکس وحذف دلار ؟
    عمرااقای بی سواد آمریکا و بارش سرور جها نند چشمت هم زیاد زور نزنید البته خودتان خوب میدانید چه خبر وفقط داره یه سری از م لت ما آگاه را سر کار میزارید.....
    راستی هنوز نیستن آبی تبدیل به گوشت ارزان قیمت نشده؟؟؟؟.....!!!!!....

  • ناشناس ارسالی در

    معاملات با دلار ۵۰درصد کاهش یافته و بیشت ر هم میشه‌.این مقاله میگه هر چیزی با دلا ر ارزش گذاری میشه چه طلا یا نفت یا پولها ی دیگه.جایگزینی برای این فعلا نیست تا زم انی دلار به کلی سقوط کنه.چین قصد داره قد م قدم یووان جایگزین کنه و تا ده سال ایند ه اتفاق میوفته.

  • علی اصغر ارسالی در

    سلام به نظرمن تشکیل بریکس خیلی،عالی بود بشرطی،که با همفکری اعضای،بریکس بتوانند ارز مشترک یا ارزی،که از دلار تاثیر نگیرد

  • علی اصغر ارسالی در

    اگه همه اعضای،بریکس،از قوانین دلار اطاعت نکنن از امریکا خرید نکنن واز ارز مشترک استفاده کنند تا بتوانند امریکای جهانخوار رو به لرزه بیندازند ،،، از ننه عروس

  • ایران دوست ارسالی در

    هیچکس دقت نکرد که در کجای مقاله بریکس اب پاکی را روی دست ایران ریخت

  • حرف حساب ارسالی در

    اتفاقا اروپا یورو را انتخاب کرد ولیکن با دلار آمریکا و سر سپردگی اش به آمریکا دا قطع نکرد ...وگرنه واقعا در مقابل آمریکا مطرح می شد ، از این رو شکست هم خورد....
    چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا له س مت چند قطبی پیش می رود ....برای خود دنیا هم بهتره که سلطه دلار بر جهان نباشد...چ ون اگر آمریکا به دلیلی سقوط کند ، حالا ه ر گونه متصور باشیم.....با تسلیم بودن در مقابل دنیا ، دنیا هم با دلار سقوط
    می کند....

  • آرش(زخمی) ارسالی در

    لعنت برتمام خائنین سودجویه سواستفاده گر

  • امیر حسین ارسالی در

    این چیزی که داره میره و بر نمیگرده ، عمر ماست ،
    دست برنمیدارن از گفتار درم انی و خبر درمانی
    همینجوریش چند دهه از کشورای همسایه عقبیم .
    اینم 8سا ل آزمون خطا میکنه و خرابه رو تحویل یکی ک ندذهن تر از خودش میده
    ما میمونیم و‌ بچه های ناامیدتر از خودمون

  • کیوان ارسالی در

    هر دارایی متمرکز باشه قابل بلوک شدن هست و دارایی های که دیگران بتونن بلاک کنند دارایی محسوب نمیشه حالا بریکس دلار یورو و تتر یا هر چیزی ، سلطان دارایی دیجیتال بیتکوین هست در صورت حفاظت خوب دیجیتالی و سلطان دارایی فیزیکی طلا و نقره هست در صورت حفاظت امنیتی بالا بانکها و دولتها همون دزد های قانونی هستند که با نظامیان تطمیع شده محافظت میشوند به امید دنیایی با مدیریت بلاک چین و غیر متمرکز

  • ناشناس ارسالی در

    علاوه بر نظرات خوب ، ببینید چقدر رسانه ش ما زرد است که چندین نفر بعلاوه دهها تایی د مثبت، متعرض تیتر و متن خبر شما شده اند که کاملا متضاد هم هستند و شما با کینه و عداوت خاص تیتر را انتخاب کرده اید تا بر ده بودن خود و دیگر اصلاح طلبان لیبرال غر بگدا را به همه نشان دهید

  • ناشناس ارسالی در

    کشورهای تحریم شده جهانی راهی ندارند، یه مثل که میگه .گربه دستش به گوشت نمی رسید میگفت بو گند میده....حالا شده حکایت روسی ه،،،تحریم جهانی شده راهی نداره چرت و پرت میگه....

  • حقوق بگیر تامین نه دولت ارسالی در

    مرگ بر غرب و شرق
    مگر ایران به پول خارجی نیاز ؟😉
    هر جا نیاز باشه به م رکزی خودمان دستور میدیم هم ماند پول ریال ارزهای خارجی دیگر هم چاپ کند به همین آس ونی مشکل حل شد 🙄

  • بردیا ارسالی در

    اول بریکس جایگزین دلار،وبعدتومان رو جایگ زین بریکس کنیم با یه حرکت جهادی که مث هم یشه موفق بوده!ما که خدارو شکر مسوؤل باسو اد کم نداریم! به کوری چشم وطن فروشاوغربز ده ها

  • مخاطب ارسالی در

    با هر منطقی بخواهیم حساب کنیم درهر صورت بازم چه ارز جایگزینی به وجود بیاد یا نیا د بازهم عضو بریکس شدن برای ایران خیلی سو دمنده چون هم میتونه کالاهایی رو که نیاز داره از این کشورها بخره هم براش صادرات ر احت تر میشه
    وبرای اقتصاد ایران خو به
    الکی موفقیت هارو بی ارزش نکنید

  • Amin ارسالی در

    روز به روز تعداد کشورهایی که امریکا تحر یم می کنه بیشتر میشه. باعث میشه باقی کشو رها احساس خطر کنن دیر یا زود دلار کنار ز ده میشه

  • عبدالسلام.ک پ ارسالی در

    عضویت ایران دربریکس هم برای بعضی ها غیر ممکن بود اما دیدیم که درکوتاه تر ین زمان این مهم ممکن شد.اصلا بریکس با این اعضا تشکیل شده تا دلار رابرای همیشه حذف کند و این یک حقیقت انکار ناپذیر است که بدلایل زیادی که دراینجا مجال نیست بیان شود بزود ی زود محقق خواهد شد .که بعد از این اتفاق برجسته بازهم شاهدتفسیری مشابه اززبان شم ا هاهستیم ومن جوابتان راخواهم داد.

  • محب ارسالی در

    کاری به فلسطین نداشته باش، اسراییل را ول کن ودشمنی بی معنا را با اسراییل رها کن ،بیا ملتت راداشته باش ،اون موقع دلار طلا است ،

  • محمد مهدی یک ارسالی در

    چه بخواین چه نخواین آمریکا رو به افوله این خبر های منفی فقط استفاده ابزاری برای انتخابات داخلی به نفع اصلاحات و ( به اصطلاح😂) اعتدالگرایانه درسته داریم سختی میکشیم اما داریم پیش میریم به سمت پیشرفت و آبادانی شاید سختی های زیادی هم مونده باشه ولی نهایتا حزب، الله طبق وعده الهی غالب میشوند و خدا زمین را به مستضعفين (اهل بیت وامام مهدی و یاورانش) میسپارد حالا هر کی خوشش بیاد یا خوشش نیاد

  • ناشناس ارسالی در

    ۸۰ساله دلار آمریکا داره آقایی میکنه اینک ار بدون فکر واراده قوی ممکن نیست
    ت ازه بعداز ۸۰سال عده ای از خواب بیدارشدن وفهمیدن دلار داره پادشاهی میکنه
    حت ی اگر با عزم واراده ای قوی دنبال حذف دلا ر باشند۸۰سال دیگه هم طول خواهدکشید که کم ی از ارزش دلار کم شود
    این یعنی:فکر قوی،اراده قوی،اقتصاد قوی،تجارت وارتباط وامنیت قوی

    کاش کمی عقل وارا ده و...هم بقیه داشتند
    زهی خیال باط ل...به عمل است نه به شعار
    بهشت را به بها میدهند نه به بهانه

  • ناشناس ارسالی در

    این کاری که بعضی خبرنگارها می کنند مثل م یوه فروش هایی که با وانت میوه می فروشند . چون اول خبر نوشته : بریکس آب پاکی بر ر وی دست ایران ریخت . در ادامه مطلب چیز دی گریست . خدا این خبرنگار و خبرگزاری را شف اء بدهد .

  • ناشناس ارسالی در

    با برادرش و دار و دستش گند زد به مملکت، خدا لعنتشون کنه، حسنی و فریدونی

  • رضا ارسالی در

    با سلام و ادب. مطمئناً در آینده همه کشور ها به این نتیجه خواهند رسید که دلار باید از انحصار خارج شود و برای جلوگیری از اس تعمار کشورهای دیگر حتما ارزهای دیگری را جایگزین دلار مینمایند

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر شما با حمایت از استکبار و کوبیدن سایر کشورها چنین القا می کنید که سایر کشورها نمی توانند کاری از پیش ببرند و فقط و فقط آمریکاست که کار بلده و دیگران هیچی نمی فهمند. خوبه که می‌بینید کشورهای دیگه چجوری روز به روز پیش می روند و آمریکا با همه حمایتی که شما رسانه های ازش می کنید، روز به روز در حال افول و عقب گرد است. کمی واقع بین باشید و واقعیت‌ها را ترویج کنید و به این ترتیب به بشریت خدمت کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا به خاطر اینکه خبرتون خوانده بشه تیتر الکی میزنید؟
    کجا بریکس آب پاکی رو ی دست ایران ریخت؟
    خیلی مسخره بود

  • ققنوس ارسالی در

    عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس و ت عیین ارز مشترک یقینا می تواند در حوزه تج ارت آزاد صنایع فناوری ها انرژی معادن کشا ورزی پزشکی و هسته ای پنجره ای مطمئن باز نماید.سلطه ی دلار همواره به عنوان اهرم ف شار سیاسی و اقتصادی از سوی آمریکا برای د رهم شکستن دیگر کشورها همانند کشورمان بکا ر رفته .یادمان نرود در برجام و کانال مال ی سوئیفت چه کلاهی سر دولت وقت گذاشتند که البته مردم تا الان تازیانه اش رو خوردند .
    گامی است مثبت و امیدوار کننده .

  • ناشناس ارسالی در

    خدا راشکر بلاخره مرگ برا م ر یکا شد.امری کا۴۰هزار دلار میده یک ریال ایران میخره‌.

  • علی ارسالی در

    سرتون بندازید پایین و مثل ادم صبح ها بعد از خواب رو به ایالات متحده امریکا بایست ید و سه بار سلام بدید و زندگی کنید چه غل طه ها شما با کدام واحد پول میخواهید با د لار بعبارتی دل ار ویا دللاور زور ازمایی کنید .دلاور تا ادم و عالم هست دلل اوراست پس حرف مفت نزنید و پوتین دیوانه را بحال خودش رها کنید تا مثل شغالها زوزه بکشد .

  • ناشناس ارسالی در

    آنهانظرنشدنی درموردبریکس داشتندامابریکس امروزاینجارسیدامروزعیرممکن می دانندکه ار زبریکس نشدنی است نیازسازکارپیچیده دارددر آینده نه چندان دوراین اتفاق هم خواهدافتا داماصاحب نظرانی تردیددارندویابرای دست ان درکاربریکس ایجادمیکنندناخورهشتادساله دول اردرجهانندنبایدهم نظری غیرازاین داشته با شندچرادربدکان خودآنهاگل گرفته میشوداقتصا دمقاومتی نتیجه اش حذف ارزامریکاغربی ازبا زارخواهدشدوسلط غربی امریکایی ازمیدان بیر ون خواهدراند

  • ملا اسحاق یهودی ارسالی در

    نمی توان قبول کرد ،شاهان وشیوخ ک تمام سپ رده ها واعتبارات جهانی اشان بدالر است ،و در بریکس نفوذ کردند،برا ی مبارزه با غرب باشد،ودعواهای زرگری،

  • ناشناس ارسالی در

    شما ها خیلی خوشمزه تشریف دارید این آب پا کی کو قباحت هم حدی داره دروغ گویی که میگ ن شما که این پیام روزدید هستید

  • حسین عسگری زرگر ارسالی در

    باسلام ؛ راه حلهایی که داده میشود هرکدام ایراداتی دارد بعضی ها دراوایل کار مشخص میشه ولی بعضی ها درآینده مشخص میشه
    بنظرمن طلا بهترین گزینه هست پولی که خودش به تنهایی دارای ارزش می باشد مثلاً مثل سکه های پارسیان و یک گرمی واحدپولی بنام بریکس را روی سکه هاضرب کنند(واحدپولی بریکس را روی سکه های طلای یک گرمی و دوگرمی و .... حک کنند ) وهرکشور برمبنای طلایی که بعنوان پشتوانه دربانک مشترک میگذارد از پول تازه تاسیس بریکس دریافت کند واین پول بین کشورها در داد و ستدها بچرخد یا برمبنای سپرده گذاری انجام شده دربانک مشترک معاملات بین تجار کشورهای عضو انجام بشه واین بانک درهمه کشورها شعب داشته باشه و بانک مادر درهرکشوری باشد ضمانتهای لازم به اعضابدهد وهمه کشورها دراین بانک نمایندگان مالی اداری و نظامی داشته باشد

  • ایرانی ارسالی در

    پادشاه دنیا آمریکا هست دنبال چی هستید

  • ناشناس ارسالی در

    درنهایت همه پولهای دنیا با دلار مقایسه م یشود.

  • شاهرخ ارسالی در

    چرا از استاندارد طلا صحبتی نشد ؟
    چون به مذاق حکومت های فاسد خوش نمیاد؟
    چون پته آنان را روی آب میریزه؟
    چرا حداقل دولت مقدس جمهوری اسلامی پشتوانه را طلا اعلام نمیکنه ؟ تا معلوم بشه چقدر افزایش حقوقها واقعیه. چقدر بانکها به مردم سود میدن

  • مرتضی یارم ارسالی در

    خدا وند متعال به هر شخصی که داره قدمی به این مردم و رفاه مردم شریف و پاک ایران م ی کنه عابرو و سلامتی بده آن شالاه

  • Sh ارسالی در

    عضویت در شانگهای و بریکس موفقیت بزرگی هس ت که معلوم شد زبان دنیا رو بلد هستیم و ب ه روحانی که مثل گدا ها چشمش به غرب بود ث ابت شد که هیچ زبانی رو بلد نبود

  • خری از دیار الاغها ارسالی در

    شتر بیند در خواب پنبه دانه
    گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
    عزیزان واقعا کدومشون دوست ما هستن که به درد ما بخورن . همش تبلیقات هست.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در مورد تیتری که زدین هیچ مطلبی نیست ؟
    اینم یجور کلاهبرداری هستش دیگه، واقعا که خبرگزاریه زرد هستین وبا تیتر ج علی کاربر جذب میکنید

  • حسین سیمان روز ارسالی در

    سلام .همه خوب می دانیم که ایران درمنطقه تنها کشوری است که نیاز بیشتری به دلار دارد .اول اینکه واردات ما از اروپا خیلی بیشتر از جاهای دیگر ارزش دارد چون ساختارهای صنعتی وعلمی فناوری همه وهمه را ازغرب نیاز داریم ولی مصرفی از چین است تمام هزینه های ما درخاورمیانه دلاری است چون پول دیگری قبول ندارند .درخاوردور هم همین طورین ورودیه هم به خاطر اقتصاد قوی درمنطقه برای قدرت داشتن درمقابل آمریکا واقتصاد آن اول از همه از کشوری چون ایران اصرار دلار در معاملات می کنند ولی برای پرداخت بدهی خود به ایران ماهاتیر فشار قبول روبل پول چین می کنند ودرمعاملات منطقه کسی از ما روبل یا پول چین را قبول نمی کند چون به بهانه اینکه عضو نیستیم .سلطان اول دلارامریکا وبعد از آن یورو وپوند حرف می‌زنند تمام

  • ارتمیس ارسالی در

    درسته آمریکا یه کشور زورگو تو دنیا وخیلی ا قبولش ندارن من جمله کشور ایران ولی روس یه یه کشور کثیف ومتجاوز اصلا حق هیچ اظها ر نظری نداره فقط باید مثل اسرائیل محو بش ه ولاغیر !

  • علی ارسالی در

    یک کلام و خلاص، کشورهای کنونی عضو اصلی ب ریکس اگر راست میگویند ذخایر دلاری خود را در بازار جهانی درقبال ارز کشورعای خود ب ه فروش بگذارند و اراده خود را نشان دهند ، روسیه در حال جنگ با غرب است پس اول او شروع کند، چین بزرگترین ذخیره دلاری جهان را دارد خوب با روبل یا روپیه جایگزین کند ؟!! اگر شرکتهای غربی امروز از چین خارج ش وند در عرض سه ماه چین ورشکسته میشود مثلا قرار است صنایع هایتک را اعضای بریکس با ارز خود از چه کشور غربی خرید کنند؟ اگر ب خواهند دلار را در مبادلات حذف کنند تنها راه ممکن معامله با طلا یا کالا به کالاست ، که طلا فراوانی چندان و چرخه بازگشت تض مینی ندارد چون طولی نمیکشد که کشورهای نف تخیز تمام طلای جهان را جذب میکنند و با ک می تلاش و تولید داخلی بازگشتی برای طلا د ر کار نخواهد بودو در کالا به کالا قرار ا ست مبنای ارزش گذاری بر چه مبنایی باشد مث لا چند تن گندم به یک خودرو میارزد در این جا باز بازگشت قیمتگذاری به ارز خواهد بود و چه ارزی قدرتمندتر از دلار؟!!!!!

  • فرهنگی بازنشسته ارسالی در

    آنچه در مقایسه واحد پول بریکس با یورو !
    نادیده انگاشته شده ! وابستگی تمام و کمال سیاست و اقتصاد کشورهای حوزه یورو به
    آمریکا و در نتیجه دلار آمریکا ست !
    برعکس کشورهای حوزه بریکس که د ر سیاست نقطه مقابل آمریکا و در اقتصاد هم دنبال روی
    آمریکا نیستند !
    خواهید دید در کمتر از یک دهه و چه بسا کم تر
    پنج سال آینده ارز یا واحد پولی حوزه بریکس طراحی و اجرایی خواهد شد !
    و آن روز نه تنها دلار بلکه همه آمریکو فیلهای ایرانی هم به پایان سلام میکنند !
    این آب پاک که تیتر زدید ! کجا بود ؟
    ما غیر از ناپاکی از این مقاله چ یز دیگری ندیدیم !

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر بدبخت شدیم قویترین کشورهای جهان با دلار کار میکنن مشکلی هم ندارن، ما فقط بخاطر شعارهای بی مایه ضد غرب مستعمره روسیه شکست خورده و حقیر شدیم پهپاد ازما میگیره و علنی میگه و مارو تو باتلاق اوکراین گرفتار کرده و حالا هم میخواد پول مشترک درست کنه و ما رو کامل عبد خودش کنه،

  • احمد ارسالی در

    حذف‌دلار‌توهم‌است‌دلار‌پول‌قدرتمندی‌است‌ که‌با‌این‌یاوه
    سرایها‌بی‌ارزش‌نمیش ود‌باید‌با‌ارباب‌جهان‌تعامل‌کرد‌و تقابل< br /> با‌ان‌کار‌ابلهان‌است

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    همه میگن ماست سفیده،مسئولین ما میگن هر ر نگی که ما میگیم،روسیه کل اروپای شرقی رو اسیر کرد شوروی رو تشکیل داد تمام اون کشو رها رو بدبخت کرد با چه بدبختی خودشون رو نجات دادند حالا انتظار دارید چه گلی به س ر ایران بزنه.الان هم پوتین تو رویای احیا ی شوروی هستش و داره بهترین سو استفاده رو از مسئولین ما میبره ماشاالله مسئولین ما هم عاشق سینه چاک پوتین شدند بیچاره ما م ردم.

  • ناشناس ارسالی در

    گسترش! اولین وآخرین مرتبه ای که صفحتون ب از میکنم صفحه مزخرف وپر ترافیکی دارید

  • خبات ارسالی در

    حذف دلار یک گام پیشروی بسوی نابودی نظام سرمایه داری است اما کشورهائی که بریکس را تشکیل داده وخواندنی داد در جایگاهی نیستن چون فساد و سرمایه داری فلج کرده همشونو شابد برزیل بتواند گام هائی بردارد

  • حسام ارسالی در

    به نظر من باید عضوهای بریکس یک ارز مشترک تشکیل دهند مثل یورو اروپا و دلار آمریکا

  • سعید ارسالی در

    کاش ملت کمی معلوماتشون رو بالا میبردن. ه مه این دستگاه هایی که دستته همشو امریکا میزنه و میده به جهان. هواوی رو تحریم کرد رساناها و نیمه رساناهارو بهش نمیده هنوز سخت افزارشون رو ۴جی مونده. همین اردی که در خوده ایران استفاده میشه از امریکا وا رد میشه و خیلی چیزای دیگه. در واقع امریک ا یک کشور مادر هس در جهان. به همین دلیل نمیشه دلار رو حذف کرد چون پیشرفته ترین ک شور دنیاست و تقریبا مواد اولیه و تکنولوژ ی همه چیز در دستان امریکاست. کمی فکر کنی ن بعد کامنت های بچگانه بذارید.

  • ناشناس ارسالی در

    اقتصاد جهانی بر اساس دلار است و تلاش های بیهوده و هزینه بر برای کشورهای های بیچا ره مثل روسیه و کشورهای بیچاره تر مستعمر ه آن مثل ایران فقط دست و پا زدن در باتلا ق است .بد ترین و فاجعه بار ترین فکر انکا ر واقعیت است ‌.مالزی و سنگاپور و کره جنو بی با چه پولی معاملات خود را انجام می ده ند؟ فقط دلار امریکا

  • ناشناس ارسالی در

    زنده باد ایران اسلامی ! تا کور شود هر آنکه نتواند دید !

  • مریم ارسالی در

    تیتر خبر به متن خبر ربطی نداشت.
    کا رتون قشنگ نیست.

  • فریدون امیری پارسا ارسالی در

    باسلام
    اگر سایت معتبری هستید و نظرات گسترش می یابد ، .درخصوص واحد پول مشترک برای اعضای بریکس بسیار راحت است وتازه اگر چندکشور دیگر تولید کننده سطح اول نفتی وگازی هم به بریکس بپیوندند، براحتی ومیتوان ،واحد پولی بنام #آسا را برکل جهان تحمیل کرد/ کافیست هرکشوری بداند با کشور دیگر چندمیلیون یا میلیارد آسا درسال مبادلات کالا دارد!
    وقتی قیمت یک دلار، یک (آسا)شود و واحد خرد آن هم (آسک) باشد ٪ مثلا دومیلیون آسا وهشتصدآسک ، براحتی دنیا رافرا میگیرد!
    چون قدرتهای اقتصادی و صادرکنندگان برتر هستندکه تصمیم میگیرند
    فریدون امیریپارسا فعال کارگری

  • بنده خدا ارسالی در

    دلار همیشه پیشتاز بوده و هست مردم گول نز نید

  • ناشناس ارسالی در

    چرافکرمیکنیدشدنی‌نیست‌خیلی خ بم میتونه ب شه و مهمتر اینکه کشور ما میتونه از دست ب الا ورود کنه ، چطوری ؟
    راهش اینه ک ه ....

  • علیرضا ارسالی در

    موقعی که اروپا می خواست واحد پول یورو را ایجاد کند، برخی نوکران آمریکا می گفتند مگر می شود؟ امکان پذیر نیست. یورو شکست م ی خورد و از همین دست اظهارات. ولی دیدیم یورو ایجاد شد و رشد کرد و ثبات پیدا کرد. اکنون عمل حرف ها دارد راجع به بریکس تکر ار می شود.

  • بنده خدا ارسالی در

    همان طور که برای سیاستهای چهل سال اخیر ک ه ایرانرا ویران گرد راه علاج وچاره ای نی ست برای تعبیر خوابهای این سیاستمدارانهم چراغ جادو لا,م است چون جز غول چراغ جادو کسی نمی تواند این همه دروغ وخرابی رادرست کند وقتی گرانی وفقر بیداد می کند از ریس دن به اهداف وریشه کن شدنه فقر وکشور گل و بلبل و این که این دنیا در حسرت ایران وره بر وپیشرودر علم واقتصاد است

  • گل آقا ارسالی در

    واحد پول ایران رو ارز بلیکس کنند😁😁

  • ناشناس ارسالی در

    تیتر به طور کامل گواه بر فاجعه فکری نویس نده هست.

  • حسن ارسالی در

    کدام آب پاکی چه ربطی داشت شما بهتره مواظ ب به گسترش باشی

  • سید شهاب جعفری ارسالی در

    سلام به نظر بنده بریکس باید اتحادیه اروپا که یک واحد پول به نام یورو دارند. اعضای بریکس هم یک واحد پول به نام بریکس چاپ کنند.
    وتجارت خود با یک واحد انجام دهند.
    تا کم کم دلار را از تجارت خود حذف. نمایند و کشورهای اروپایی را وادار به تجارت با واحد ارز جدید بریکس کنند. چون بیشترین منابع انرژی متعلق به اعضای جدید مثل ایران و روسیه وعربستان است انشاالله امریکا رو به افول خواهد رفت.

  • ناشناس ارسالی در

    گویا در تبدیل ارز دلار ایران در کره جنوبی ایران زیان سنگینی را تقبل کرده یعنی وقتی کشورهای هند یا برزیل و... فقط حرف می‌زنند و عمل ندارند مردم ایران زیان هنگفت می‌پردازند وخط مقدم ماجراجویی‌های رویاپردازان گشته اند

  • ایران ارسالی در

    ببینید نه بریکس نه شانگهای حتی اگه ۵۰در صد بودجه کل دنیا در اختیار ایران قراردهن د مشگل ایران حل نمی‌شود. چرا تا قوانین ن انوشته و سلیقه ای و احساسی زمان انقلابی‌ گری اصلاح نشود واین همه نیروی نظامی .این همه نهاد حذف نشوند.. کمیته امداد...بسیج ...حقوق ایثارگری...حقوق شهدا ...حقوق جا نبازان ..شورای نگهبان ...مصلحت نظام ...خ برگان شاهنشاهی..بنیاد تعاون..تعزیرات حکو متی ..دفترهای امامان جمعه ..امامان جماعت ...وام های بچه آوری..کمک به عراق ..کمک به سوریه ...کمک به لبنان...کمک به یمن . ..کمک به حماس ..کمک به طالبان...ما ده یگ ان نظامی داریم .دریایی ارتش ..دریایی سپا ه ..هوایی ارتش ..هوایی سپاه...زمینی ارتش ...زمینی سپاه ...پدافند ارتش ..پدافند س پاه .اطلاعات سپاه ..اطلاعات ارتش ..وزارت اطلاعات دولت ...به خدا قسم خود خدا این مملکت نگه داشته .

  • ناصر ارسالی در

    این اخبار تیترهایی که میزنیدافرادرافریب میده مثلاهمینکه تیترزدید(بریکس آب پاکی ر ا... )وفقط مردم راترغیب به کلیک روی خبرم یکنیدلذابه نوعی دروغگویی می کنی مثل میوه فروش‌های وانتی که قیمت گران میوه‌ای ران صف میکنندو ریزمینویسند(نیم کیلو) وباعث ت وقف مردم وفریب آنهامی شوند.هم کارآنها خن ده داره وشرم آوره هم کارشما

  • دان ارسالی در

    این خبرگزاری های دو زاری وقتی تو گوگل خر ند میشن یعنی حمایت برای پیشبرد اهداف صاح بان منافع گوگل ،اصلا کل متن هیچ چیزی درب اره تیتر ننوشته یعنی کثیف کاری خبری

  • اسماعیل نوغانچی صالح ارسالی در

    اروپا بدون انگلیس نتوانست وارد بازی یورو و دلار شود چون انگلیس به کل اروپا خیانت کرده باز هم تکرار می‌کند بعد امریکا فرز ند انگلیس هست اسرائیل هم نوه نا خوانده ا نگلیس امابریکس قوانین خودش را بدون اتکا به غرب دارد ایران تا کنون در سیاست خارجی کم بیش خوب بوده متاسفانه در داخل نمی‌دا ند چگونه عمل کند و یا حریف نظام سرمایه د اری که سوغات غرب بوده نشده وهمگی با فرزن دان تحصیل کرده غرب وارد این بازی شده اند

  • ایرانی ارسالی در

    متن خوب و تیتر بجایی بود.در دنیای واقعی حداقل فعلا دلار ارز برتره.کشورهایی مثل ا یران و چین و روسیه و حتی هند بیشتر آرزوی داشتن ارز قوی برای جایگزینی دلار را دار ند تا واقعیت موجود.در کشور خودمون اگه کس ی بخواد ارز بخره روبل و یوان و روپیه میخ ره یا دلار؟

  • محمد ارسالی در

    هر کاری که بلدین انجام بدهید که این ملت به یک آسایش برسن والا بازبان ساده بگم هرروز بهخاطر گرونی اجناس بالا پایین شدن دلار دیگه مریضی استرس گرفتیم اصلا دل آدم شاد نیست

  • شهرام ارسالی در

    به وجه نمیشه دلار رو حذف کرد آمریکا انق د هزینه کرده براش هیچ ارزی نمیتونه جایگز ین بشه بعدش بریکس رو تحریم کنه همه کشو رهای عضو فرار میکنن حذف دلار خیال واهی ست

  • ناشناس ارسالی در

    این که تغییر حاصل شه را فعلا در مقام دوم داریم اول یه فکری به حاله ریال کنیم که فاصلش تادلار کمتر شه هنر داریم الان هرچی تو این مملکت میگیم چرا گران شده می گن د لار رفته بالا نمی گن پول ملی مون نصبت به دلار بی ارزش ترشده..الان یه کویت ارزش پ ولش بالاترین مقامه..فلا مراقب باشن ریال کم ارزش ترنشه ...هر کشوری وابسطه به شرق چین روسیه شد همینه

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام . این واقعیت را تاریخ ثابت کرده است که آلمان و آمریکا و فرانسه . فناوری های کهنه خودشان را به سایر کشورها انتقال می دهند . در ایران ‌ بنز ‌ پژو . رنو ‌ جیبپ . فناوری هایشان را به ایران انتقال دادند . اما هیچ موقع چین . روسیه و هند دوست ندارند که ذره ای از فناوریهای شأن را به سایر کشورها مخصوصا ایران انتقال دهند . حتی اگر این فناوریها کهنه باشد شاید بخاطر جمعیت میلیاردی است . که می ترسند . بازار را از دست بدهند .
    در مورد بریکس . آنها مجبور هستند که کالا و اجناس شأن را به اروپا انتقال دهند . اما جنگ اوکراین این اجازه را نخواهد داد و آنها مجبور هستند که از طریق ایران و کشورهای عربی مانند چنگیز خان مغول به اروپا و آفریقا بروند لذا خارو میانه و کشورهای عربی شاهد تحولات شدید خواهند شد . که راه را بر آنها باز گذارد

  • علی داودی ارسالی در

    حالا چرا نویسنده اینقدر از تسلط دلار و ناتوانی از جایگزین با افتخار یاد می کنند!!!! مثل اینکه دلار را پدرش خلق کرده ....

  • مصطفی ارسالی در

    اگر شما کمی از روابط تجاری بین المللی آگاهی داشته باشی یا حداقل تو یه شرکت واردات و صادرات در بخش مالی کار کرده باشی می فهمی این مقاله کاملا درسته. در غیر این صورت درک درستی از قدرت دلار نداری . تنها راه پایان سلطه دلار جایگزینی با یک غزل قوی دیگه و متمرکز در دست یک کشور مثل یوان هست که اون هم عملی نیست چرا که بزرگترین شریک تجاری چین آمریکاست و خود چین سالانه به یک تریلیون دلار نیاز داره و خود چین بزرگترین تقویت کننده دلار هست .چرا که خرید و فروش بین آمریکا و چین با دلار هست و نه حتی دوطرفه با پولهای دو طرف.

  • ناشناس ارسالی در

    تمام مبادلات جهانی با درباره چون آمریکا قدرت اقتصادی قوی داره شما هم عرضه دارید قدرت اقتصادی رو بالا ببرید یک دلار برابر با ۵۰۰۰۰۰هزار ریال خاک بر سر تون بااین دکترین اقتصادیتون بروید بمیرید وحالا دنبال روسیه افتادین که ارزش پولی آن در مقابل دلار هیچی نیست

  • مصطفی ارسالی در

    دلار ارز ملی آمریکاست...باید ارز بین الم للی که حاوی ارزش ملی جهانی است وارد کار شود...نمی شود با سیاستگزاری بک کشور دنیا را اداره کرد...خرد جمعی نیاز است .

  • ناشناس ارسالی در

    امریکااقاست واقا هم باقی خواهد ماند

  • میرزا ارسالی در

    رهاکردن ارزهای قدرت مند مثل این می‌ماند که تراکتور هارو خاموش کنیم باگاو والاغ کشاورزی کنیم

  • موظفی بگیر کشوری ارسالی در

    امریکا انگلیس واسرائیل ویکی دو کشور دیگه که فعلا در ظاهر باهم خوب هستند روسیه ایران چین یکی دو کشور دیگه اینا هم به ظاهر با هم خوب هستند ولی تمام این گروه کشور ها فقط بلحاظ قدرت بیشتر کنار هم گرد امدند به محض قوی شدند همه انها بهم پشت خواهند کرد وکشور های که در فکر هماهنگی ویکی شدن نیستند کشور های صلح طلب ودر فکر رفاه جمعیت کشور شان هستند در اینده این گروه از لحاظ سیاسی واقتصادی وفرهنگی برنده ترین کشور ها هستند تا سه سال اینده برای همه روشن خواهد شد

  • ح ارسالی در

    باحلوا گفتن دهان شیرین نمیشه وهرجا روسیه حضور داره کار هرگز پیش نمیره در بریکس هم روسیه شرکارا به دلار آمریکا خواهد فروخت !کار باید از اساس درست بشه این اعضای برعکس عاشق چشم وابرو ایران نیستند وفقط منافع خودشون وتازه با آمریکا هم هیچ‌چاشی ندارن

  • امیر ارسالی در

    از بریکس مریکس دربیاید بیرون 45سال پدرمون دراوردید با این شررو ور گفتناتون زندگی رو برای مردم جهنم کردید. مثل آدم سرتون پایین بیارید حریف امریکا کسی نشده و نخواهد شد این وسط پدر ملت دراوردید

  • ناشناس ارسالی در

    روسیه و چین که مثلا ادعای دلار زدایی دار ن ذخایر و تمام ارزش گزاریهاشون دلار بوده و هست

  • ناشناس ارسالی در

    حالا به مو بگین ببینوم یارانه مان چطور مره به دلار متن یا به بریکس ها

  • ناشناس ارسالی در

    حرف مفت، به همین خیال باشین

  • فاطی ارسالی در

    جوون

  • Rahmaty ارسالی در

    به کوری چشم دشمنان و خائنان وطن فروش امثال شما که این تیترها رو می‌زنید که اصلاً با محتوا هم خوانی ندارد ایران عضو بریکس خواهد شد و یکی از قدرت های جهانی خواهد شد .

  • محسن سلیمانی ارسالی در

    باسلام تاوقتی برده داری تودنیاوجودداره هیچ جایی برای پیشرفت وجودندارد تاوقتی دو لتمردان ما دستشون توجیبی ماهستیم هرروز ب دتروبدترمیشه بهتراست خودمون دورنزنیم درج بیین این کشتی نوری ازرستگاری نیست به امی د نابودي برده داری

  • حسین ارسالی در

    بریکس کی هست چی هست کجاست خرخودتونیدبرید فقط بلدیدچجوری جیبه خودتونوپرکنید

  • ناشناس ارسالی در

    یورو و دلار در هر اقتصادی قابل خرج کردن است. آیا پول بریکس در اقتصاد غیر از کشور های عضو قابل معامله خواهد بود؟ اگر قابل معامله نباشد نوعی تهاتر است یا انباشت پو ل بریکس در اقتصادهایی که قدرت صادرات بیش تری دارند باعث تضعیف ارزش پول آن کشور خو اهد شد.

  • علی محمد ارسالی در

    هرچه ۴۰ ساله چوپان دروغگو بودن وسرتمام این ملت ازاده واسیر فعلی کلاه گذاردن ومنابع خام معادن را باج و ولخرجی میکنن ایا تو فرد جوان خبر داری.؟اما بنده که درجنگ بودم وحالا خاک معادن به اسکله در کشته چین وروس خالی میکنیم .توکجای کاری؟ انقدر این حکومت خیانت کرده که خدماتش در برابرش ناچیزه!کویت خرج جنگ از عراق توسط فروش نفت عراق توسط امریکا همیه ذلیل شده شما!!پرداخت کرد! خرج جنگ ایران کجا رفت؟ ۱۰ تن طلا کجا رفت؟سلیمانی عزیز را شهید وهمین امریکا ذلیل کرد!اره امریکا ناتوان شده.به همین داستانهاسبک مغزان را تغزیه میکنند.
    هم وطن به انچه اعتقاد داری غیرت ایرانی داری درک کن .
    نه اینکه ۴۰ ساله هر دم مدینه فاضله و اوضاع گل و بلبل داریم!
    تورا چه شده که نمیخای درست فکر کنی ومتعصب نباشی؟بخا من رزمند بسیجی فرهنگی راننده و..بودم پازل هارا چیدم فهمیدم بخدا خیلی باطلند وبسیار مزور. وقتی شهادت فوض عظیمه چرا مسئولین امروز یا پچه هاشون شربت ش را نخورده تا بهشت بروند؟حیف از جوانان برومند این سرزمین! انها که امروز ودیروز کاندید قدرت ومبارزه و کشور را چنقطبی کردن ثمره دروغ و لاف زدنشانه.کشته ها پوسیده اما پچه های ناخلفشان در اروپا کانادا و...
    اگر خواهی بدست هیچ دیکتا توری
    گرفتار نشی بخوان وبخوان و...
    این عده جز ننگ وخفقان و فقر و...چزی نصیب ملت نکردن .
    با این کشور سرشار از ثروت!
    بریکس فعلا فقط دهن کجیست.
    به امریکای فقیر و ناتوان و ذلیل!!
    روزهایی که امریکا وجود نداشت ایران باتمدترین وکشوری روپا بود.
    چرا اینطور شد وبدتر میشود؟
    بخاط پا چه خواری واحمقی افراد مفت خور راحت طلب نادون که ...

  • ناشناس ارسالی در

    بزک نمیربهارمیاد

  • زارعی ارسالی در

    اول عنوان آن با محتوای متن همخوانی ندارد مشخص است که عقده گشایی می کند تا بخواهد واقعیت بنگارد بعد اقتصاد آمریکا در حال افول است و هیچ کشوری مایل نیست بار تورم و کسری بودجه آمریکا بر دوش بکشد و خود را قربانی آمریکا کند بنابرین به زودی این تغییر یعنی جایگزین دلار انتخاب می شود و همه از شر دلار که غیر ضرر و زیان چیزی متوجه سایر کشورها نمی کند نجات پیدا خواهند کرد این تغییر اجتناب ناپذیر است در غیر این صورت هر کس به دلار متکی باشد باید با آمریکا سقوط کند و غرق شود

  • ناشناس ارسالی در

    آب بریز جایی که میسوزه
    خود تحقیر نباش
    خدا با مومنان است

  • علی ارسالی در

    نمیدانم چرا بعضی ها ایقدر از کیسه آمریکا میخورند، آدم فکر میکنه اینا از نوادگان کريستف کلمب هستند، منظورم از نوادگان دزد ان دریائی

  • پهنا ارسالی در

    یه سالی همچین چیزیو استارت زدن ولی این کار خیلی خیلی سخته یک ارز جدید پذیرفته بشه و ده ها سال طول میکشه و تو این پرسه احتمال پذیرش اون ارز یک دهم درصده چون کشور بغیر قدرت مند بودن نیاز های کشور های زیادیو تامین میکنه که کشور ها باید ذخیره ارزی داشته باشند برای این رفع نیاز و امریکا یک کشور نیس مثل این پنج کشور خیال پرداز پر از خرافات چندین کشور متحد که افراد بسیار کار امد داره که به به ساده ترین روش ممکن این بریسو پایین میزنن

  • محمدی ارسالی در

    مگر خداوند بزرگ مهربان بخشنده ومتعال کاری کند وگرنه. دلار 💰 💰 💰 💰 💰 💰 💰 💰 💰 💰 💸 💰 💸 💸 💰 💸 💰 💸 💸 💰 💸 💰 آمریکا به این راحتی به چالش کشیده نمیشه دلار ۸۰ سال است در دنیا سیستم تعریف کرده ارزش پیدا کرده برای آمریکا ها خنده دار است که ارزی دیگر بتواند جای دلار را بگیرد. کشورهای جهان اولی اروپا نتوانستند. حالا یه عده کشور در حال توسعه بتوانند امکان ندارد

  • حسین ارسالی در

    چهار دهه صحبت از سقوط،نابودی،حسینیه،ابر قدرت جدید،اقتصاد پویا،قدرت منطقه ای و جه انی و....زده میشه نتیجه ای که ما مردم عا دی می‌بینیم یک قلم هشت هزار برابر شدن دل ار،چند هزار برابر شدن نان و... شده یا ما خیلی معمولی هستیم یا بعضی ها پر رو

  • ناشناس ارسالی در

    گوساله ها تیترتان چه ربطی به مطلبتان دار د

  • جواد احمدی ارسالی در

    هر چی باشه یه استقلالی بین این چند کشور وجود خواهد داشت. مگه میشه بگیم کم اهمیت خواهد بود. خیر، خیلی هم خوب و گروه با ارزشی ان شاءالله در صحنه بین الملل قدم خواهند برداشت. این حرف ها که گفته شده برای اون نفرات غرب گرا و دوتابعیتی هاست.دارن ..... میسوزن، دیگه هیچی

  • مسافر ارسالی در

    ولا چی بگم... هیچکس بامن چنان من مردم آزاری نکرد...

  • رامین ارسالی در

    آب پاکی که تیترزدین کجای این خبربود...کل ا ازنظرشماهیچ چیزامکان نداره چون کارشناس ای خارجی میگن.زبون دنیاروهم فقط شمابلدین استادمذاکرات'همه چیوبده بره'ه م که فقط شمایید....وقتی همه خواب بودیدای ران عضوشانگهای وعضوبریکس شد...شماراحت با شید،فقط هرازگاهی سرتونوبیاریدبیرون یه صد ایی ازخودتون دربیارید.به مغزآکبندتونم فش ارنیارید.

  • م. ن ارسالی در

    دلار از برگ درخت و کاغذ توالت کم ارزش تر است. بانکهای آمریکا به لرزه افتاده اند و سعی در حفظ ظاهر هستند. پول دلار یا Fiat پشتوانه ندارد و کاملا بی ارزش است و فقط برای کنترل اقتصاد جهان سوم استفاده میشه. هر چی بخواهند چاپ میکنند و اقتصاد کشورها را دگرگون میکنند. حذف دلار الزامی است و ایجاد اقتصاد مجزا از غرب هم انجام میشود.

  • ناشناس ارسالی در

    شما غربگداها چقدر کثیف ید.

  • جهان ارسالی در

    هیچ ارزی در مقابل دلار بعد یورو سپس پوند یارای مقابله ندارد ۸۰ سال آقایی کرده امروز با چند جلسه کشورهایی مثل روسیه ورشکسته و هند درگیر فقر برزیل در حال توسعه و آفریقای جنوبی و چین نوظهور نمی توانند پول واحد داشته باشند اروپا بعد از ۳۰ سال جدایی از دلار هنوز محتاج دلار هست از الان محکوم به شکست هست

  • صادق ارسالی در

    دیدم خیلی ها اشاره داشتند که عنوان مقاله ارتباطی با متن یا ایران نداره ‌محض اطلاع عرض میکنم یکم عمیق تر مطالعه بفرمایید بیشتر بیندیشید .اتفاقا کاملا عنوان با متن و ایران گره خورده .نویسنده مقاله با درایت و نزاکت بیان خواسته بگه که بریکس محکوم به شکست است مثل جنینی هست که مرده بدنیا اومده و بخاری از این دیگ برای ایران بلند نخواهد شد پس زیاد حلوا حلوا نکنید و الکی دلتون رو به امثال بریکس و شانگهای خوش نکنید .از این واضحتر میخواست بگه؟!

  • ناشناس ارسالی در

    ایکاش این اشخاص خشک کله کمی ،اقتصاد کلان، پول و بانک و ارز و شرایط تجارت جهانی و سلطه آمریکا بر آن را می خواندند و یا از مشاوره اساتید صاحب نظر بهره مبرفتند چون حتی در پشت صحنه برعکس و امثالهم نیز دست آمریکاست و حتی ممکن است گردانندگان بریکس هم این موضوع را ندانند و پی می بردن که اگر حتی روسیه و چین ک هند و .... اگر ادعایی دارند در اقتصاد جهانی این با خواست آمریکاست و هر زمان بخواهد می‌تواند آنها را برقصند یا به سختی به زمین بزند حداقل بحران جهانی سال ۲۰۰۸ را مطالعه کنید

  • اسماعیل ارسالی در

    چرا ارزش پول ما بعد ۴۰سال اینگونه افت کر ده شده بی ارزشترین پول دنیا من ریس کشور نیستم مگر پول ایران قبل تز این اولین پول نبود دلیل باید مسعولین کشور بپرسید بگید چرا به این روز انداختید

  • طیب معصونی ارسالی در

    باسلام استفاده از ابزاری که در تمام دنیا تثبیت شده اتفاقا خ خوبه اگه مقصود مبارزه با تک قطبی هست باید از راه وروشهایی رفت که کمترین ضرر و زیان رو برای اقتصاد یک کشور داشته باشه واون قوی کردن اقتصاد و سرمایه گداری در شرکتهای بزرگ چند ملیتی و جذب سرمایه های خارجی خوب وپردرآمد وتاثیرگدار است که اگه قرار به تحریم اون کشور باشه برای دنیا خسارت به بار بیاره

  • ناشناس ارسالی در

    اگه اروپا با خلق یورو توانست پوز دلارو ب زنه این واکنش بریکس هم میتونه.

  • تتت ارسالی در

    نوکرای غربی مثل رسانه های گسترش خوشحال باشند

  • وطن دوست ارسالی در

    نمیدونم چرا ی عده‌ای هنوز چشم امیدشان به آمریکاست

  • ناشناس ارسالی در

    چرت و پرت نیوز

  • بهجت ارسالی در

    باسلام وشب به خیر واقعا متاسفم ازاین خود تحقیری بعضی نظرات رهبری می فرمایند به س ر قله رسیدیم ودر بزرگترین هنایش اربعین ا ی کاش می رفتید پیاده روی تااخلاص پیدا می کردید خون شهداء راپایمال نمی کردید الله م عجل لولیک فرج

  • فرید ارسالی در

    چه نویسنده ی منصفی!!!

  • ناشناس ارسالی در

    حلقه دیگر برای استعمار ایران توسط چین و روسیه

  • سیدمحمودشوکتی ارسالی در

    پس یعنی پشم

  • بهشاد ارسالی در

    سریعترین راه برای رسیدن به مقصد طلا و نقره است که به راحتی به هر ارزی تبدیل میشه. از از ارزهای محلی گرفته تا ارزهای بین المللی.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط راهش اینه به جای پوتین نادان وفرصت طلب .وچین واقمارش با آمریکا مذاکره کنید هم تحریمها برداشته میشه هم به بسیاری از
    چبزهایی که پوتین ما را محروم کرد میرسیم

  • شعبان ارسالی در

    سلطه وسیطره دلارچیزی نیست که سریع اتفاق بیفته،اگرهمین حالاارزبریکس بودبازهم درقی اس به قدرت دلارنبود!امانکته جالب ارزبریک س،درحمایت کشورهای حامی آن،که ازقضاکشورها ی قدرتمندنوظهوری هستنددرآینده میتوانددلا رراازبیش ازنیمی ازدنیاکناربزندواینجاست ک ه سلطه دلارتضعیف،وبه طبع آن جهان چندقطبی حاکم میشود،کشورعزیزایران هیچ راهی به غی رازتولیدعلم وفناوری،همراهی باتجارت جهانی و..ندارد،امااین مزیت بغایت استراتژیک من طقه خلیج فارس،بتنهائی ایران راازگزندابرق درتهامصون نگهمیدارد!!!

  • ناشناس ارسالی در

    ریال را بجای دلار پیشنهاد میدادند البته ریال ایران منظور است تا درمدت کوتاهی سرمایه کل جهان بنابودی کشانده میشد اقای خاندوزی را هم پیشنهاد بدهند بعنوان ریاست بان بریکس

  • معلم ارسالی در

    ززززززررررشک

  • ناشناس ارسالی در

    ریال رو جایگزین واحد پولی دنیا کنید ،خیلیم خوبه .دنیا هم مثل خودمون بدبخت و داغون کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    بوی حذف دلار اومده خیلیا تو ایران ترسیدن و تحلیلهای عجیب غریب میدن

  • محمود ارسالی در

    نظر کوتاه برداشت از شما .تا زمانی که 32ی ا کمتر یا بیشتر هزار میلیارد دلار آمریکا بدون پشتوانه در دنیا در بازار وجود دارد باید با احتیاط این جابجایی ارز انجام بگ یرد

  • ناشناس ارسالی در

    آمریکا و اسرائیلیها تقریبا در ۹۵ درصد صن ایع و غیره در دنیا سهام دار هستند و بانک هایی که مراوده مالی بین المللی در آنها ا نجام میشود فقط فقط با دلار کار میکنند ، لذا از این توهم خارج شوید.....

  • امیر ارسالی در

    به کوری چشم غرب پرستان
    بریکس پله جهش اقتصادی ایران میشود

  • حسن ارسالی در

    سلام،،متوجه نشدم،،الان عمو ویفر اجازه می ده ارز دیگه بگیرم یا نه،،آخرش هم این عمو ویفرها نمذارن ما کارمون رو بکنیم،،خدا ب لرزونه دل کسایی که دل عمو ویفرای ما رو م یلرزونن.بگو الهی.

  • عارف ارسالی در

    کی پشت این مجله خبری هست؟میدونید؟
    همش تناقض،دروغ،تیترهای بیخود و بی ربط...
    بس کنید حالمون بهم خورد...یکبار م یزنه سکه پودر شد،ده دقیقه دیگه میزنه طلا پرکشید،نیم‌ساعت بعد میزنه بازار قفل شد. ..که چی؟؟؟؟آقایون این کانالو تحریم کنید. ..خبرشو نخونید

  • ناشناس ارسالی در

    ایران قوی تر از آنیست که میپندارید...وگر نه با این همه ریاکار هر کشوری بود الان ب اید نابود میشد...جدیدا طرحی اومده بنام ط رح تحول اداری...ما که بیست و یک سال در ش رکت دولتی کار کردیم هنوز نیروی قرارداد ش رکتی هستیم ولی آقایون نیومده با لابی گری ایثارگری استخدام شدن...این مملکت هیچوقت با این سیستم پیشرفت نخواهد کرد...ما تو کشور خودمون بیگانه ایم.بس

  • علی ارسالی در

    چه احمق هایی وجود داره که دلشون به پوتین خوش کردن تا اقتصاد مملکتشونو رو به پیشر فت ببرن.

  • رسول ارسالی در

    سلام
    هیمنه کشور مرزهای آهنین، شو روی سابق فرو ریخت
    آمریکا در حال سق وط است این را خود آمریکایی ها اعتراف می. کنند غربگداهای داخلی هم به زودی اعترا ف خواهند کرد
    این سنت خداوند است که
    المُلک یبقی مع الکفر و لا یبقی م ع الظلم
    غرب جنایتکار چه ظلم ها که نکردند

  • علی سجادی توپکانلو ارسالی در

    ایجادارزبریکس تقریبا"غیرممکن است!!ت فاوت عمیق ساختارهای سیاسی کشورهای عضومان ع غیرقابل حذفیست!!آیاساختارسیاسی روسیه ب اهندیکی است؟؟!!یا برزیل با چین یک نوع سا ختارحکومتی دارند؟؟!! حکومت ایران باآفریق ای جنوبی چه شباهتی واقعی دارد؟؟!!دوری مر زها هم علت دیگری هست؛اینها چیزکوچکی نیست !! البته یک راه حل وجوددارد درقدم اول وآ ن اینکه هرکدام ازاین اعضاءواحدپولی خودشا ن راحفظ کنند ولی درکنارآن یک ارزمشترک که مبنای تسویه حساب بین اعضاشودراایجادکنند ودرقدم دوم برای آن ارزپشتوانه ای ازاقتصا د-بدون طلا-رامتعهدبشوندودرگام سوم آنرابا هرحربه ای که دردست دارندمبنای مبادله تجا ری بادیگرکشورهاقراردهند؛ولی درنهایت این ارزمثل حتی (یورو)هم نخواهدشد!!!چون یورو ارزمشترکی بین کشورهایی بودکه درزمینه فره نگ وساختارحکومتی وجغرافیا اشتراکات پرقدر تی داشتند؛به هرحال برای مافقط زمان تنفس بین دو راند در رینگ بوکس سیاسی جهانی مید هدبااین تفاوت که دوران تنفس ونفس تازه کر دن زمان نسبتا"بهتریست وشانسی است بر ای پیشرفت وکسب رضایت داخلی.

  • ناشناس ارسالی در

    اگه بریکس آب پاک روی دست ایران ریخت متاسفانه برجام شیخ حسن هنوز هم داره آب نجس روی تمام ایران میریزه !

  • امیر فتاحی ارسالی در

    خانه از پای بست ویران است نیت بریکس مهم ه

  • سیاوش ارسالی در

    همین که عنوان خبر با محتواش کاملا در تنا قض هست،نشون میده که کارشما ایراد داره !! !!

  • محمد ارسالی در

    جناب پوتین اول اقتصاد خودش را که 80 سال رفقای کمونیست گند زدن درست کنه که هموطنا نش مهاجرت نکنند بعد به فکر دلار زدایی با شد

  • m ارسالی در

    سلام موقعی که انتظار و دعای فرج امام زما ن عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشیم و واقعا برای ظهور آماده شویم ، همه چیز به سرعت درست می شود ، فقط به خدا باید تو کل کرد .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها