|
کدخبر: 312022

معافیت سربازی/وزیر آموزش وپرورش/رضا مراد صحرایی

دانش آموزان با داشتن کد اشتغال از رفتن به سربازی معاف خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش از پیگیری معافیت سربازی دانش آموزان دارای کد استخدامی خبر داد و گفت: در شورای انقلاب فرهنگی پس از فارغ التحصیلی به دنبال این دانش آموزان هستیم. زیرا پذیرفته شدگان دانشگاه باید از معافیت سربازی به مدت ۴سال استفاده کنند.

آموزشی دانش آموزان با داشتن کد اشتغال از رفتن به سربازی معاف خواهند شد

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در اصفهان با بیان اینکه کلاس درس و مدرسه، چشمه جوشان تحول است و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه‌ سازنده‌ ایران باید مورد توجه قرار گیرد گفت: مشکل تولید کشور توسط دانش‌آموزان تولید کننده حل خواهد شد.

مراد صحرایی با تاکید بر اینکه مهارت‌محوری را دنبال می‌کنیم گفت: مشکل تولید کشور توسط دانش آموزان تولیدکننده حل خواهد شود و با حمایت دولت می‌توانیم زمینه اشتغال آینده دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز باید در آینده به بازار کار وصل شود و این امر مستلزم مهارت آموزی است از ایده مدارس کارآفرین  تقدیر کرد و افزود: در شاخص‌های توسعه انسانی، شاخص سن بسیار مهم است و نشانه اهمیت مدرسه است، بنابراین مدرسه یادگیرنده، مدرسه کارآفرین است که برای مشکلات راه حل ارائه کند.

وی تاکید کرد: تبصره ۱۸ مشکل کشور را حل نمی کنند مشکل بیکاری را مدارس مهارتی حل می‌کند و دوراهی پیش روی مدیران ارشد درمان بیکاری و یا تربیت نیروی کار از ابتدا در مدارس است.

صحرایی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند تحول را رقم بزند که بداند حل مشکل امروز بستن راه بروز مشکل است و راه آن پرداختن به مدرسه‌هاست تصریح کرد: مهارت آموزی یکی از پنج اولویت اصلی ماست و ۴۵درصد دانش آموزان را شامل می شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش برای تربیت و ارائه آموزش‌ها اولویت دارد، اگر فردی در مدرسه ماهر شد، نیازی نیست در جای دیگر هزینه شود، از این رو هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری مهمی است.

وی از پیگیری معافیت سربازی برای مدت ۴ سال برای دانش‌آموزان دارای کد اشتغال خبر داد و گفت: در شورای انقلاب فرهنگی به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزانی که کد اشتغال دریافت کنند پس از فارغ التحصیلی همچون پذیرفته‌شدگان دانشگاه برای مدت ۴ سال  از معافیت خدمت وظیفه استفاده کنند.

وی افزود: ما معتقدیم اگر دانش آموزان را صاحب شغل کنیم مشکل بیکاری، ازدواج  حل خواهد شد.

دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بررسی، تصویب و مقرر شد طبق قانون ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان در سال جاری اختصاص یابد.

وزیر آموزش و پرورش به المپیاد تفکر و کارآفرینی  اشاره و تصریح کرد: این المپیاد با هدف پرورش تفکر و مهارت‌های مبتنی بر تفکر و ارزش آفرینی شامل خلاقیت، نوآفرینی و کارآفرینی در دانش ­آموزان راه‌اندازی شده است.

مراد صحرایی از فراهم شدن امکان معافیت شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها برای دارندگان مدال یا تندیس طلای کشوری این المپیاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این المپیاد علمی به‌دنبال متوجه کردن دانش‌آموزان از سنین پایین به جستجوی راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات است. بنابراین به ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان خلاق، پرورش صحیح و هدایت تفکر خلاق به فرایندهای نوآورانه و همچنین شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌پردازد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها