|
کدخبر: 23619

نگاه صادرکنندگان به بازار اروپا و آمریکا باشد

رییس کمیسیون صادرات ایران با اشاره به برخی مشکلات صادرکنندگان گفت: حضور فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی یک فرصت بزرگ برای آنهاست از این رو دولت باید برای حمایت از آنها باجدیت ورود کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، محمد لاهوتی در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۹۶ استان تهران گفت: ما در راستای رونق اقتصاد مقاومتی باید بازاراهای خود را گسترده کنیم و خود را به بازارهای کشورهای همسایه محدود نکنیم. به نظر من این مهم زمانی محقق خواهد شد که ما حضور پررنگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی از خود نشان بدهیم.

به گفته وی؛باید افق دید صادرکنندگان ایرانی ورود به بازارهای اروپایی و امریکایی باشد.

لاهوتی بااشاره به کم بودن کمک‌های دولتی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: دولت برای حضور فعالان اقتصادی کمک مالی ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است این در حالیست که هزینه حضور در این نمایشگاه حداقل ۵۰ هزار یورو است.

این فعال اقتصادی باشاره به قول دولت در تک نرخی کردن ارز بیان کرد: باوجود تورم در کشور همچنان نرخ ارز ثابت مانده و همین مسئله باعث شده است که قیمت تمام شده کالا در کشور رقابتی نباشد.

به گفته وی؛دخالت دولت در قیمت‌گذاری کالا قیمت را از شرایط رقابتی خارج کرده است.

این فعال اقتصادی گزارشی از میزان صادرات کالاهای داخلی ارائه داد و افزود: ارزش صادرات در گروه‌ کالاهای چون میوه و تره‌بار ۵۰۰ هزار دلار، قطعات خودرو ۳ میلیون دلار و سایر کالاها ۱ میلیون دلار است. اما اگر خواهان توسعه اقتصادی در کشور هستیم باید به رونق صادرات بیشتر توجه کنیم.

لاهوتی بابیان اینکه نبود شرکت‌های صادراتی یکی از ضعف‌های ما در توسعه صادرات است،بیان کرد: ما باید برای توسعه تشکل‌های بخش‌خصوصی ورود کنیم و در این مسیر سازمان توسعه تجارت بیشتر از هر ارگان دیگر می‌تواند به صادرکنندگان یاری برساند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها